![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() -Verhoging van de fietsvergoeding
-Fiscale aftrekbaarheid van fietsvergoeding hoger maken -Glijdende uren aanmoedigen -De traditionele spits uren proberen te veranderen door de 9 to 5 mentaliteit te wijzigen -Oprichting van nieuwe uren zoals 10 tot 6, 8 tot 4 of 7 tot 3 in plaats van 9 to 5, eventueel andere uren financieel aantrekkelijk maken voor bedrijven of werknemers -Het irritante traagrijden van vele chauffeurs aanpakken en bestraffen -Verlaging van de fietsprijzen <>verhoging autoprijzen??? -Het autorijden duurder maken -Het wegsturen van alle illegalen -De stroom van illegale immigranten tegenhouden -Het veroorzaken van ongevallen bestraffen. Zoals het veroorzaken van ongevallen aan de Kennedytunnel bestraffen door zware boetes of gevangenisstraffen. -Verbreding van de banen, -Thuiswerk aanmoedigen -Sterilisatie van de Belgische bevolking. (Vermindert het aantal mensen) Dat laatste is een grapje LOOOOOOOOL ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Wat denken jullie mensen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De enige die files veroorzaken zijn studenten.
In schoolvakantie zie je nooit files. Tussen de schooluren in ook niet. Verhuis de scholen naar de rand van de stad met een snelweg recht naar hun speelplaats voor mijn part.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oh en vuilkarren veroorzaken ook files. Telkens als het file is staan ze vuil op te halen. Laat hun tijdens de nacht vuil ophalen.
En bussen, die stoppen ook iedere 50 meter. Gevolg files. Sommigen menen dat we meer bussen moeten hebben zelfs om geen files te hebben, wel ze zijn mis.
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Ja da klopt da's waar, daar geef ik u gelijk in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() -mmm de files waarschuwen, op tijd waarschuwen door radio en TV,
-een sms-dienst? -Gps??? Laatst gewijzigd door Moor : 27 oktober 2010 om 18:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() hmm, een idee, al die allochtonen (+ "nieuwe Belgen") zonder rijbewijs en/of verzekering van de baan afsturen (lees: 't land uitsturen).
Hup, minder volk in de file |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sms ...een mens mag zijn telefoon niet meer aanraken in de auto of je hebt een boete als ze het zien. Gps zet ik alleen maar aan als ik mijne weg niet weet, en trouwens ik heb zo een functie die mij rondom de files brengt maar ik denk dat ik langer onderweg ben dan mocht ik wel in de files gaan staan. Pff....veel te veel mensen met de auto dat is het. En allemaal met zo lelijke auto's tegenwoordig. Ook al geen plezier om naar te kijken.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 27 oktober 2010 om 18:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die tot nu toe maar een heel kleine impact heeft gehad, terwijl de vergoeding wel pittig is.
Citaat:
(U rijdt blijkbaar met de fiets) Citaat:
(Ben je het beu om om 7u uit bed te moeten en wil je pas om 9u opstaan?) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Goedkoopste nieuwe auto €6000 Citaat:
Citaat:
Misschien eens een filter zetten op hoe en waar het rijbewijs is gehaald. Een kameel met pinkers telt niet he. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Op dit moment is een belangrijk deel van't transport over de weg in België "niet Belgisch". Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 27 oktober 2010 om 18:55. |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan gaan we er van uit dat deze mensen toch werk hebben, de arme gediscrimineerde dutskes.
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() Wat ook leuk kan zijn? Met de boot naar uw werk? Zo via de Schelde?
Bijvoorbeeld stel je bent van Sint-Niklaas en je moet in 't Stad zijn, gewoon de Jetski nemen???? Of een boot? Laptop in een waterdichte zak steken en dan GO |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() Carpooling?
Aangezien men in het Westen de mooie en knappe vrouwen gebruikt om wagens te verkopen? Waarom geen mooie vrouwen optrommelen om aan carpooling te doen? Grapje ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Moor : 27 oktober 2010 om 18:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar die glijdende werkuren zijn wel oké.
Veel slaan nu op krak dezelfde tijd de deur achter zich dicht. Maar een beter idee is ; en ik wil dat iedereen akkoord is dat het mijn idee is als je het ooit op straat ziet; zijn elektronische wegenborden die straten openstellen voor verkeer bij files. Iedereen kent ze wel, de bordjes waar je niet in mag rijden. Altijd links en rechts naast een file te zien en dus blijft iedereen maar staan waar hij staat. Wel mijn idee is om bij files de verkeerslussen in de stad te veranderen via elektronische markeringen. En daar is echt veel ruimte voor om dat te realiseren.
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En een Jet Ski, veel plezier morgenochtend, zo rond 8 uur.
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die wachten alleen maar op de openingsuren van de ocmw's.
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of vlug nog wat gaan dealen aan de schoolpoortjes?
18 jarige allochtonen zonder werk in een dikke mercedes of een zware bmw van om en bij de 100"000€ ?
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |