Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2004, 20:11   #1
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard Vodje papier

Wanneer illegalen worden aangehouden, bestaat de courante praktijk erin dat zij een papiertje in handen krijgen gedrukt met daarop het bevel het land te verlaten, waarna zij worden vrijgelaten. Het hoeft geen betoog dat de betrokkenen daar in de praktijk slechts zelden gevolg aan geven en bij voorkeur opnieuw de illegaliteit induiken. Het gebeurt dan ook dat de politiediensten mensen in hun combi ontmoeten die zij reeds kennen van een vorige controleactie.

Ondanks de belofte van Dewael dat een uitwijzingsbevel voortaan niet langer als een 'vodje papier' zou beschouwd worden, blijken we een jaar later geen stap verder te staan. Zo bleek dat van de 352 illegalen die in augustus door de Brugse politiediensten werden opgepakt, er welgeteld 7 werden gerepatrieerd of - in afwachting daarvan - overgebracht naar een gesloten centrum. De rest stond na enkele uren alweer op straat met het beruchte 'vodje papier'. De gevolgen zijn er dan ook naar: sommige illegalen werden ondertussen tot 15 (vijftien!) keer opgepakt.
Oud 8 oktober 2004, 20:24   #2
denkende mens
Partijlid

Standaard

Ja ik vind dat ook een heel belachelijke praktijk. Ik begrijp de mensen echter wel. Ze zijn op zoek naar een beter leven en denken dit hier in europa te kunnen realiseren. We zullen dat nooit kunnen tegenhouden. Er is maar 1 oplossing en dat is het land van herkomst helpen om op dergelijke wijze te evolueren dat de mensen het in hun land van origine ook goed hebben. Dan hebben ze geen reden meer om hun hele familie in de steek te laten en hun leven riskeren om naar het land van melk en honing te komen.

Mensen opsluiten in gesloten centra tot ze gerepatrieerd worden vind ik trouwens een schande aangezien deze mensen geen enkel misdrijf hebben gepleegd waarop met een gevangenisstraf moet gereageerd worden. Nederland met hun bootjes-idee slaan de bal serieus mis. Europa zal hier hopelijk op reageren.
denkende mens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2004, 20:26   #3
Sunshine
Banneling

Sunshine's schermafbeelding

Standaard

Eén van de zoveelste bewijzen voor me dat het beleid van Links op tal van punten gefaald heeft en blijft falen.
Linkse politici zijn onbekwaam in de uitoefening van hun politiek beroep, maar zijn daarentegen uiterst bekwaam in het doen van loze beloften, maar wat zijn we met mooie woorden wanneer deze niet in daden omgezet worden ? Niets zijn we ermee !
Als Links al niet eens in staat is z'n eigen wetten te laten gelden tot een degelijke uitvoering ervan zoals in het bovenstaand voorbeeld van legale uitwijzing, kan men dan nog iets degelijk verwachten van zulk een regering ? Uiteraard niet !
Sunshine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2004, 20:32   #4
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkende mens
Ja ik vind dat ook een heel belachelijke praktijk. Ik begrijp de mensen echter wel. Ze zijn op zoek naar een beter leven en denken dit hier in europa te kunnen realiseren. We zullen dat nooit kunnen tegenhouden. Er is maar 1 oplossing en dat is het land van herkomst helpen om op dergelijke wijze te evolueren dat de mensen het in hun land van origine ook goed hebben. Dan hebben ze geen reden meer om hun hele familie in de steek te laten en hun leven riskeren om naar het land van melk en honing te komen.

Mensen opsluiten in gesloten centra tot ze gerepatrieerd worden vind ik trouwens een schande aangezien deze mensen geen enkel misdrijf hebben gepleegd waarop met een gevangenisstraf moet gereageerd worden. Nederland met hun bootjes-idee slaan de bal serieus mis. Europa zal hier hopelijk op reageren.
Integendeel, het voorbeeld van Nederland verdient navolging te krijgen. Het is niet meer dan normaal dat men deze allochtonen achter slot en grendel zet tot ze definitief terug het land worden uitgezet.
Zo niet, verliezen we volledige controle over deze bende allochtonen als ze zomaar vrij over ons grondgebied rondzwerven.
Probeer ze dan maar eens allemaal terug op te sporen, dat zou onnodig tijdverlies en geldverspilling betekenen die door opsluiting voorkomen wordt.
Oud 8 oktober 2004, 20:34   #5
denkende mens
Partijlid

Standaard

extreem rechts heeft makkelijk praten omdat ze altijd in de oppositie heeft gezeten. Indien Vlaams Blok plots in de regering zou komen te zitten zou ze plots veel minder radicaal zijn omdat ze zal beseffen dat er in de politiek compromissen dienen gesloten te worden. En dan zal de burger zien dat het vlaams blok ook geen kant en klare oplossing heeft voor de bestaande problemen.

Laatst gewijzigd door denkende mens : 8 oktober 2004 om 20:35.
Oud 8 oktober 2004, 20:39   #6
Sunshine
Banneling

Standaard

Besef je wel wat je zegt Denkend Mens" met je zin : "ze zijn op zoek naar een beter leven" ???
De overgrote meerderheid komt naar hier om onmiddellijk te parasiteren van een maandelijks leefloon, hangen op straat de crapuul uit en vallen hun medemensen lastig.
Velen plegen één of ander vorm van criminaliteit op ons grondgebied gaande van gauwdiefstal via vandalisme tot aanrandingen.
Noem jij dat "op zoek naar een beter leven" ???
Oud 8 oktober 2004, 20:46   #7
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:

1. Ilegaal in een land verblijven is wel degelijk een misdrijf, wat voor nonsens sla je nu weer uit.

2. Een gesloten asielcentrum is geen gevangenis, de bewoners kunnen zich vrij bewegen binnen de instelling en zijn ondertussen geen last voor de samenleving. Het is maar volkomen normaal dat wanneer iemand de wet overtreed dit niet zonder gevolgen kan blijven.
Oud 8 oktober 2004, 20:48   #8
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
extreem rechts heeft makkelijk praten omdat ze altijd in de oppositie heeft gezeten. Indien Vlaams Blok plots in de regering zou komen te zitten zou ze plots veel minder radicaal zijn omdat ze zal beseffen dat er in de politiek compromissen dienen gesloten te worden. En dan zal de burger zien dat het vlaams blok ook geen kant en klare oplossing heeft voor de bestaande problemen.
Vergeet niet dat het Vlaams Blok de bestrijding van criminaliteit als één van z'n belangrijke programmapunten beschouwd, een thema die door ieder ander partij tot op heden verloochend werd en als niet prioritair werd afgedaan, terwijl het onveiligheidsgevoel en criminaliteit wel belangrijke te behandelen thema's zijn die onder eigen Volk leven en dit reeds geruime tijd.
De kansen van Rechts liggen op dit vlak beduidend stukken hoger dan bij alle Linkse partijen samen, alsook op tal van andere aspecten.
En weet je waarom ? Omdat het Blok heeft leren te luisteren naar het Volk en er een tweerichtingsverkeer bestaat tussen partij en Volk, daar waar de Linkse partijen een monoloog verkiezen en niet openstaan voor andere oplossingen dan die van hunzelf.
Links heeft lang genoeg in de meerderheidspositie gezeten om aan te tonen geen degelijke oplossingen te kunnen geven op tal van problemen, Rechts moet z'n kansen nog krijgen, vandaar gaat er ook meer geloofswaardigheid naar het Blok dezerdagen dan naar het Links falend hol beleid.
De geloofswaardigheid van het Blok heeft zich bij vorige verkiezing trouwens gemanifesteerd doordat ze er maar liefst in één klap 250.000 kiezers bijkregen.
Oud 8 oktober 2004, 20:52   #9
Weisse Wolf
Minister

Standaard

De strengere Nederlandse aanpak werpt zijn vruchten af. In de eerste zes maanden van 2004 waren er zo maar even 8.000 immigranten minder dan in dezelfde periode in 2003. Het aantal buitenlanders dat Nederland verliet, steeg in dezelfde periode met 6.000 tegenover vorig jaar.

Het nieuws van de harde aanpak in Nederland verspreidt zich dus blijkbaar snel en resulteert zodoende in de nodige effecten. Waar er in 2001 nog sprake was van meer dan 43.000 asielzoekers was dat in 2003 al gedaald tot 13.400.

Het Nederlandse beleid mag op dit vlak dus tot voorbeeld dienen. Het werkt immers ... wat van het beleid in dit land niet kan gezegd worden.
Oud 8 oktober 2004, 21:08   #10
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
De strengere Nederlandse aanpak werpt zijn vruchten af. In de eerste zes maanden van 2004 waren er zo maar even 8.000 immigranten minder dan in dezelfde periode in 2003. Het aantal buitenlanders dat Nederland verliet, steeg in dezelfde periode met 6.000 tegenover vorig jaar.

Het nieuws van de harde aanpak in Nederland verspreidt zich dus blijkbaar snel en resulteert zodoende in de nodige effecten. Waar er in 2001 nog sprake was van meer dan 43.000 asielzoekers was dat in 2003 al gedaald tot 13.400.

Het Nederlandse beleid mag op dit vlak dus tot voorbeeld dienen. Het werkt immers ... wat van het beleid in dit land niet kan gezegd worden.
Klopt volledig. Wil je dat je als land gerespecteerd wordt, dan moet je niet als soft overkomen. Nederland begint dit te begrijpen en is daarom een voorbeeld omtrent hun aanpak van allochtonen.
Een strengere hardere aanpak oogst altijd meer succes dan het voeren van een knuffelbeleid, zeker wanneer het te maken heeft met allochtonen die reeds geneigd zijn niet snel zich naar wetten te schikken.
Oud 8 oktober 2004, 21:44   #11
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

We kunnen nog in eigen land niet zorgen dat iedereen het goed heeft, laat staan in heel de wereld. Ge kunt de toestroom alleen inperken door hun in hun land van herkomst te overtuigen dat ze hier geen toekomst hebben.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2004, 21:58   #12
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Vergeet niet dat wij een onafhankelijkheidspartij zijn, wanneer het Vlaams Blok doorbreekt in de federale regering moet het tevens de laatste zijn. Zonder het juk van de franstalige partijen moeten we in staat zijn eindelijk de nodige staatshervormingen door te voeren waar dit land zo'n nood aan heeft.
Oud 8 oktober 2004, 22:02   #13
denkende mens
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Besef je wel wat je zegt Denkend Mens" met je zin : "ze zijn op zoek naar een beter leven" ???
De overgrote meerderheid komt naar hier om onmiddellijk te parasiteren van een maandelijks leefloon, hangen op straat de crapuul uit en vallen hun medemensen lastig.
Velen plegen één of ander vorm van criminaliteit op ons grondgebied gaande van gauwdiefstal via vandalisme tot aanrandingen.
Noem jij dat "op zoek naar een beter leven" ???
Sunshine, waarom kan je niet een beetje gematigder reageren. Je gaat me toch niet vertellen dat iemand die de oorlog in kosovo ontvlucht naar hier komt om voor zijn plezier de belg te terroriseren?!!! Aub, gebruik toch een beetje je verstand. Je generaliseert zo makkelijk. Er zijn in Belgie laat ons zeggen 65000 illegalen (ik heb er eigenlijk niet echt een idee van) en slechts een deel is daarvan crimineel. Waarom je daar dan zo blind op staren en dergelijke haat laten doorschijnen?

ps: als je vindt dat je zelf zo goed ingeburgerd bent, waarom schrijf je dan het woord krapuul met de letter c?
Oud 8 oktober 2004, 22:11   #14
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Sunshine, waarom kan je niet een beetje gematigder reageren. Je gaat me toch niet vertellen dat iemand die de oorlog in kosovo ontvlucht naar hier komt om voor zijn plezier de belg te terroriseren?!!! Aub, gebruik toch een beetje je verstand. Je generaliseert zo makkelijk. Er zijn in Belgie laat ons zeggen 65000 illegalen (ik heb er eigenlijk niet echt een idee van) en slechts een deel is daarvan crimineel. Waarom je daar dan zo blind op staren en dergelijke haat laten doorschijnen?

ps: als je vindt dat je zelf zo goed ingeburgerd bent, waarom schrijf je dan het woord krapuul met de letter c?
Ik denk niet dat Sunshine het had over politieke vluchtelingen.
Oud 8 oktober 2004, 22:15   #15
denkende mens
Partijlid

Standaard

Dus als iemand in zijn land verhongert omdat de oogst is mislukt en zijn hele gezin dreigt te sterven dan vind je dat vreemd dat hij Europa tracht binnen te raken. Zijn we dan zo egoistisch geworden dan we niks meer willen delen met mensen die 1 maal eten per week?
Oud 8 oktober 2004, 22:26   #16
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:

waarom ik crapuul met een c schreef ? Ik kan er ook niet aandoen dat de Nederlandse taal regelmatig nieuwe of wijzigende grammaticaregels krijgen. Ik ben nog gewoon aan de vroegere voorkeursspelling van c en k.

Denk je nu echt dat iedere allochtoon dat ons grondgebied komt invaderen een effectieve vluchteling is dat een veiliger onderkomen zoekt ?
En zelfs als het met redenen was voor iedere allochtoon, dan bewijs dit dat ze in hun eigen land niet eens in staat zijn om op een beschaafde manier samen te leven, een hoop primitievelingen dus.
Hoe kun je dan verwachten dat ze zich hier gaan gedragen bij een Volk dat hun vreemd is als ze het niet eens kunnen tussen eigen soortgenoten ?
Hou toch op met je beknuffeling der allochtonen. Daarmee los je totaal niets op !
Oud 8 oktober 2004, 22:33   #17
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus als iemand in zijn land verhongert omdat de oogst is mislukt en zijn hele gezin dreigt te sterven dan vind je dat vreemd dat hij Europa tracht binnen te raken. Zijn we dan zo egoistisch geworden dan we niks meer willen delen met mensen die 1 maal eten per week?
Als iemand in z'n land verhongert omdat bv. de oogst mislukt is waardoor het gezin zonder eten dreigt te vallen is het logischer dat de staat zich over z'n inwoner ontfermt en deze ter hulp schiet in plaats van dat een ander land ervoor moet opdraaien.
Het lijkt me logisch dat ieder land zich ontfermt over z'n eigen volk en niet dat andere landen hiervoor moeten opdraaien, zeker als die andere landen niets gemeenschappelijk bezitten qua normen en waarden.
Oud 8 oktober 2004, 22:42   #18
denkende mens
Partijlid

Standaard

Dat heb ik ook reeds gezegd: zorg dat het in de landen van origine beter gaat en ze zullen niet meer naar hier komen.

By the way, we zullen maar niks zeggen over de koloniale periode toen we de diamanten en goudmijnen leeg hebben geplunderd en tot op heden illegale diamanten terugvinden in antwerpen waardoor de bevolking in het land niks ziet van dat geld.

We hebben heel veel bloed aan onz handen. Waarom erken je dat niet. Wie heeft Patrice lumumba vermoord?
Oud 8 oktober 2004, 22:59   #19
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat heb ik ook reeds gezegd: zorg dat het in de landen van origine beter gaat en ze zullen niet meer naar hier komen.

By the way, we zullen maar niks zeggen over de koloniale periode toen we de diamanten en goudmijnen leeg hebben geplunderd en tot op heden illegale diamanten terugvinden in antwerpen waardoor de bevolking in het land niks ziet van dat geld.

We hebben heel veel bloed aan onz handen. Waarom erken je dat niet. Wie heeft Patrice lumumba vermoord?
Dat land van origine kan me geen balzak schelen. Dat ze zelf hun eigen rommel opkuisen en als het hun niet lukt omdat ze te primitief zijn, dan is dat pech voor hun. Als je denkt dat ik voor Jezus ga spelen en me al het leed in heel de wereld ga aantrekken ...
Enkel de sterksten zullen overleven in de natuur, dat is nu eenmaal de regel.

De naam Patrice lumumba zegt me totaal niets.

En waar bevinden zich de illegale diamanten ? Bij de Juden uiteraard. Ga hun morgen maar in Antwerpen zeggen dat ze moreel verplicht zijn hun juweliers- en diamantzaken te sluiten. Give me a break !
Oud 8 oktober 2004, 23:09   #20
Sunshine
Banneling

Standaard

Wat het 'vodje papier' betreft die blijkbaar z'n waarde verliest daar deze gerechtelijke beslissingen niet naar behoren worden uitgevoerd, zou een goede oplossing het oprichten van een gespecialeerde politiedienst zijn, nl. een vreemdelingenpolitiedienst die keihard erop toeziet dat ieder illegale allochtoon effectief het land verlaat en niet meer terugkomt of er volgen repressailes. Na verloop van tijd zal de illegale allochtoon deze vreemdelingenpolitiemacht respecteren omwille van z'n hard optreden en zeker in acht beginnen te nemen voor wat dat 'vodje papier' staat.
De hardhorigen die overblijven onder deze illegale allochtonen moet dan maar met harde hand voelen wat ongehoorzaamheid betekent. 't zal rap gedaan zijn met dat constant terug in de illegaliteit opduiken van allochtonen !
Ik noem dit de wet kracht bij het woord bijzetten. Ons land is gewoon veel te soft geworden, zeker de Linkse regering.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be