Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2010, 12:12   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard Wie kent asielzoekers PERSOONLIJK ?

Ik ken er verschillende:

- een zeer lieve aangename Senegalees die hier al jaren asiel heeft verkregen. Werkt wit in vleesfabriek. Stuurt zijn geld op om zijn familie te ondersteunen en gaat jaarlijks terug op verlof naar het land dat hij dus is moeten ontvluchten op gevaar voor zijn leven (of zoiets).... geen asielzoeker dus, maar economische vluchteling. Moslim.

- een heel gezin Kosovaren, wel Serviers. Die tellen niet echt mee. Wonen al acht jaar hier, gezin van broer en de overblijvende oma kwamen nadien ook over en werden genaturaliseerd bij een algemene regularisatie. De originele asielzoekers hadden een papiertje te weinig en bleven dus illegaal. Kunnen blijkbaar niet terug want Kosovo is nu Servier-frei, moslims hebben de touwtjes in handen. Bij een latere regularisatie blijken die servische mensen ook in orde te zijn geraakt. Heel de familie woont nu in Belgie. Kosovo werd erkend als onafhankelijke staat en de moslimkes kunnen nu alle Servische kerkjes in de fik steken.

- verder gewoon drie Pakistanen uit de nachtwinkels die hier via Engeland zijn gekomen en blijkbaar in orde zijn als azielige zoeker, maar jaarlijks drie maanden naar "the family" in Pakistan trekken. economische vluchtelingen dus.

- chinese buren met hun kinderen. Zijn hier na 1976 aangekomen, dus na de immigratiestop. Zullen dus ook wel asielzoeker zijn geweest? Blijken wel echt te zijn gaan lopen voor het communistische geweld tegen Taiwan of zo. Hadden restaurant, kinderen (ondertussen volwassen) volledig geassimileerd. Huwen weer wel met Nederlandsonkundigen, dus ze kunnen opnieuw beginnen.

zijn er nog verhalen uit eerste hand?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 4 december 2010 om 12:19.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2010, 12:49   #2
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Ken geen asielzoekers.
Maar zit wat dit betreft een artikel te lezen op de website van het laatste nieuws.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...elhotels.dhtml

Onvoorstelbaar dat dit hier allemaal zomaar kan.
We zijn véél te braaf.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2010, 12:53   #3
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

ik ken asielzoekers persoonlijk,das normaal in mijn buurt
Oud 4 december 2010, 12:56   #4
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
ik ken asielzoekers persoonlijk,das normaal in mijn buurt
jamaar, ge moet er bij vertellen of ze uiteindelijk écht asiel nodig hadden, en/of ze economische vluchtelingen waren die middels truukjes als azielige zoeker werden aanvaard.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 4 december 2010, 13:07   #5
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Dat er economische vluchtelingen bestaan lijkt me normaal.
Maar geef die mensen dan iets te doen i.p.v. gratis hotel en eten.
Wij moeten er ook voor werken.
Oud 4 december 2010, 13:11   #6
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Ik ken een Tamil-familie die zoveel jaar geleden als politiek vluchteling hierheen zijn gekomen en inmiddels genaturaliseerd zijn. Vader werkt, moeder werkt, en de inmiddels opgegroeide kinderen werken en studeren. De kinderen spreken perfect Nederlands en beheersen zelfs het lokale dialect. Ook de ouders spreken goed Nederlands, zij het met een accentje. Doen aan vrijwilligerswerk bij kerk en sportvereniging.

Verder ken ik een familie Vietnamezen die als bootvluchteling hier terechtgekomen zijn. Verblijven allen legaal. Spreken ook goed Nederlands. Hebben een toko waar ze de befaamde vietnamese loempia's en baopao verkopen. Dragen met dankbaarheid hun belastingen af. Kinderen inmiddels getrouwd/samenwonend met Nederlanders.

En dan kwam ik laatst op een feestje twee Algerijnse broers tegen. Erkende politieke vluchtelingen, want lid van het FIS (geweest). In de jaren '90 naar hier gekomen. Spreken nog altijd gebrekkig Nederlands. De ene heeft een uitkering. Hoe de andere broer in zijn levensonderhoud voorziet, is mij in de loop van het gesprek niet helemaal duidelijk geworden. Op mijn vraag wat ze zoal doen om de dag door te brengen, kreeg ik als antwoord: "naar de moskee gaan, beetje bidden. En naar theehuis."
Toen het gesprek ten einde raakte, werd mij en passant nog een stuk hasj te koop aangeboden waar een hele hippiekolonie zich een jaar lang knetterstoned aan kan roken...
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2010, 13:13   #7
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ik ken een Tamil-familie die zoveel jaar geleden als politiek vluchteling hierheen zijn gekomen en inmiddels genaturaliseerd zijn. Vader werkt, moeder werkt, en de inmiddels opgegroeide kinderen werken en studeren. De kinderen spreken perfect Nederlands en beheersen zelfs het lokale dialect. Ook de ouders spreken goed Nederlands, zij het met een accentje. Doen aan vrijwilligerswerk bij kerk en sportvereniging.

Verder ken ik een familie Vietnamezen die als bootvluchteling hier terechtgekomen zijn. Verblijven allen legaal. Spreken ook goed Nederlands. Hebben een toko waar ze de befaamde vietnamese loempia's en baopao verkopen. Dragen met dankbaarheid hun belastingen af. Kinderen inmiddels getrouwd/samenwonend met Nederlanders.

En dan kwam ik laatst op een feestje twee Algerijnse broers tegen. Erkende politieke vluchtelingen, want lid van het FIS (geweest). In de jaren '90 naar hier gekomen. Spreken nog altijd gebrekkig Nederlands. De ene heeft een uitkering. Hoe de andere broer in zijn levensonderhoud voorziet, is mij in de loop van het gesprek niet helemaal duidelijk geworden. Op mijn vraag wat ze zoal doen om de dag door te brengen, kreeg ik als antwoord: "naar de moskee gaan, beetje bidden. En naar theehuis."
Toen het gesprek ten einde raakte, werd mij en passant nog een stuk hasj te koop aangeboden waar een hele hippiekolonie zich een jaar lang knetterstoned aan kan roken...
Als we het kaf van het koren konden scheiden... Maar dat blijkt vrij moeilijk.
Gewoon de lat veel hoger leggen. Probleem opgelost.
Oud 4 december 2010, 13:13   #8
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Dat is nog een andere discussie.

Ik vraag me gewoon af hoeveel van de erkende asielzoekers in feite op gevaar van hun eigen leven hier asiel nodig hadden!

Me dunkt is dat asielprobleem pas een jaar of 15 geleden ontstaan en moet ondertussen héél de derde wereld op de vlucht voor hun leven? Die kosovaarse familie die ik aanhaal, konden bést naar Servie gaan vluchten, maar nee, ze krijgen hier allerlei voordelen en dùs komt zelfs oma mee... want dan wordt het van asielzoeker ineens gezinshereniging.

Die Senegalees en al die Pakistanen die jaarlijks hun maandelijks of tweemaandelijks in geval van de Pakistani verlof naar het heimweeland opnemen kan je ook moeilijk verdenken van asielige zoeker te zijn.... IK kan het me niet permitteren om jaarlijks drie maanden lekker naar Pakistan of senegal op verlof te gaan. Maar ja, IK betaal dan ook de helft van mijn inkomen terug aan belastingen.

Oud 4 december 2010, 13:14   #9
kameleon
Minister

Standaard

La-bas is het leven veel goedkoper. Met wat ze hier cashen zijn ze rijk in eigen land. Meer moet je er niet achter zoeken.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2010, 13:19   #10
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dat is nog een andere discussie.

Ik vraag me gewoon af hoeveel van de erkende asielzoekers in feite op gevaar van hun eigen leven hier asiel nodig hadden!

Me dunkt is dat asielprobleem pas een jaar of 15 geleden ontstaan en moet ondertussen héél de derde wereld op de vlucht voor hun leven? Die kosovaarse familie die ik aanhaal, konden bést naar Servie gaan vluchten, maar nee, ze krijgen hier allerlei voordelen en dùs komt zelfs oma mee... want dan wordt het van asielzoeker ineens gezinshereniging.

Die Senegalees en al die Pakistanen die jaarlijks hun maandelijks of tweemaandelijks in geval van de Pakistani verlof naar het heimweeland opnemen kan je ook moeilijk verdenken van asielige zoeker te zijn.... IK kan het me niet permitteren om jaarlijks drie maanden lekker naar Pakistan of senegal op verlof te gaan. Maar ja, IK betaal dan ook de helft van mijn inkomen terug aan belastingen.
Overschot van gelijk.
Maar wij zijn dan ook maar tweederangsburgers.
Het voetvolk dat voor kroon en vaderland moet werken.
En vooral voor de immer lege schatkist. Er is sinds de middeleeuwen nog niks veranderd.
De instroom van de zogenaamde asielzoekers is voor ons landje eerder een status-symbool.
"Kijk eens hoe goed we wel zijn ?"
Oud 4 december 2010, 13:20   #11
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
La-bas is het leven veel goedkoper. Met wat ze hier cashen zijn ze rijk in eigen land. Meer moet je er niet achter zoeken.
natuurlijk, maar wié laat die mensen door en op welke basis.

Zo ken ik nog een zéér aangename asielzoeker in Nederland. Kwam ook via Engeland... tja daar ben je zo binnen zeker. Afrika, maar ik weet niet welk land. Hij was vermoedelijk wèl illegaal al claimde hij dat hij papieren had. Woonde op een kamer. Origineel had hij een auto die hij niet kon onderhouden en dus heeft moeten wegdoen. Geen geld voor nieuwe. Werkte écht 12 uur per dag tegen hongerloon en sliep 's avonds met zijn broer (vriend?) op één kamer. Dat was hun leven. D�*t was écht ZIELIG. Nederland anno 2008. De mens boerde gewoon achteruit, maar dat durfde of wou hij aan zijn familie ginds niet zeggen, dus bleef hij geld sturen.
Dit is géén hulp! Heel die asielige industrie moet worden afgeschaft en de mensen moeten ter plekke worden geresponsabiliseerd. niet "geholpen".

Oud 4 december 2010, 16:11   #12
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Waarom zou ik die persoonlijk moeten kennen? MOET dat dan??? Hoeveel vreemdelingen kennen een autochtoon persoonlijk? Interesseert hen dat??
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2010, 16:20   #13
Compare
Burger

Compare's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Waarom zou ik die persoonlijk moeten kennen? MOET dat dan??? Hoeveel vreemdelingen kennen een autochtoon persoonlijk? Interesseert hen dat??
om vanuit persoonlijke ervaringen inzicht te krijgen in hun situatie... Ik vind het wel interessant.
Compare is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2010, 16:20   #14
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
bah neen, ge moet gij niks.
Het gaat erom om eens te zien hoeveel mensen een terechte asielzoeker kennen. Iemand die géén economische vluchteling was.

Oud 4 december 2010, 16:21   #15
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge weet toch hoeveel werklozen er zijn ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2010, 16:27   #16
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
natuurlijk, maar wié laat die mensen door en op welke basis.

Zo ken ik nog een zéér aangename asielzoeker in Nederland. Kwam ook via Engeland... tja daar ben je zo binnen zeker. Afrika, maar ik weet niet welk land. Hij was vermoedelijk wèl illegaal al claimde hij dat hij papieren had. Woonde op een kamer. Origineel had hij een auto die hij niet kon onderhouden en dus heeft moeten wegdoen. Geen geld voor nieuwe. Werkte écht 12 uur per dag tegen hongerloon en sliep 's avonds met zijn broer (vriend?) op één kamer. Dat was hun leven. D�*t was écht ZIELIG. Nederland anno 2008. De mens boerde gewoon achteruit, maar dat durfde of wou hij aan zijn familie ginds niet zeggen, dus bleef hij geld sturen.
Dit is géén hulp! Heel die asielige industrie moet worden afgeschaft en de mensen moeten ter plekke worden geresponsabiliseerd. niet "geholpen".
Waar blijven ze dan, de wereldverbeteraars ?
Toch toevallig hun werkgevers niet geworden ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2010, 16:31   #17
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als we het kaf van het koren konden scheiden... Maar dat blijkt vrij moeilijk.
Gewoon de lat veel hoger leggen. Probleem opgelost.
Niet moeilijk. Vragen of de koranvoorschriften over de omgang, nou ja, met ongelovigen dienen te worden nageleefd.
Oud 4 december 2010, 16:41   #18
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken er verschillende:

- een zeer lieve aangename Senegalees die hier al jaren asiel heeft verkregen. Werkt wit in vleesfabriek. Stuurt zijn geld op om zijn familie te ondersteunen en gaat jaarlijks terug op verlof naar het land dat hij dus is moeten ontvluchten op gevaar voor zijn leven (of zoiets).... geen asielzoeker dus, maar economische vluchteling. Moslim.

- een heel gezin Kosovaren, wel Serviers. Die tellen niet echt mee. Wonen al acht jaar hier, gezin van broer en de overblijvende oma kwamen nadien ook over en werden genaturaliseerd bij een algemene regularisatie. De originele asielzoekers hadden een papiertje te weinig en bleven dus illegaal. Kunnen blijkbaar niet terug want Kosovo is nu Servier-frei, moslims hebben de touwtjes in handen. Bij een latere regularisatie blijken die servische mensen ook in orde te zijn geraakt. Heel de familie woont nu in Belgie. Kosovo werd erkend als onafhankelijke staat en de moslimkes kunnen nu alle Servische kerkjes in de fik steken.

- verder gewoon drie Pakistanen uit de nachtwinkels die hier via Engeland zijn gekomen en blijkbaar in orde zijn als azielige zoeker, maar jaarlijks drie maanden naar "the family" in Pakistan trekken. economische vluchtelingen dus.

- chinese buren met hun kinderen. Zijn hier na 1976 aangekomen, dus na de immigratiestop. Zullen dus ook wel asielzoeker zijn geweest? Blijken wel echt te zijn gaan lopen voor het communistische geweld tegen Taiwan of zo. Hadden restaurant, kinderen (ondertussen volwassen) volledig geassimileerd. Huwen weer wel met Nederlandsonkundigen, dus ze kunnen opnieuw beginnen.

zijn er nog verhalen uit eerste hand?
Ik ken een Koerd, wiens politieke ideeën ik kan begrijpen, maar daar houdt het ongeveer op. Heeft bij een vriend van me zijn huishuur niet betaald, is helaas met de zus van een andere vriend getrouwd, wat ze niet lang uitgehouden heeft, en kwam toen ik hem het laatst tegenkwam aan de kost als koppelbaas en uitbuiter van arme Bulgaren die hij hier laat zwartwerken.

Ik heb ook een paar Iraniërs gekend, waarover zoals over de gemiddelde Belg goede en slechte dingen te vertellen zijn, maar behalve de manier waarop ze naieve Vlaamse meisjes behandelden, en het feit dat er ééntje op een dag plotseling weer moslim geworden was en een nicht uit eigen land moest importeren, viel hun gedrag al bij al mee.

De twee die ik het beste ken werden wel degelijk politiek vervolgd, maar ze zijn hier wel binnengekomen toen dat waarschijnlijk nog wat serieuzer werd onderzocht.
Oud 5 december 2010, 17:54   #19
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Ik heb ook een tijd lang asielzoekers gekend, en de meesten daarvan gaan geregeld op vakantie naar het thuisland waar ze niet snel genoeg uit weg wilden (zij vertelden me ook dat het daar nu goed toeven is, en raadden me het als vakantiebestemming aan).

Het gebrek aan regels/controle hierop is echt schrijnend. Door meer dan de helft van de asielzoekers wordt onze noodhulp gewoon als een melkkoe gebruikt.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 18:04   #20
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jamaar, ge moet er bij vertellen of ze uiteindelijk écht asiel nodig hadden, en/of ze economische vluchtelingen waren die middels truukjes als azielige zoeker werden aanvaard.
Ge weet toch dat België het enige land is waar iedereen mag heen gaan zonder reden ,en dat in heel de EU
We zouden de grenzen nog wat meer kunnen open zetten waren het niet dat wij nu bijna een land zijn waar burgers als ik willen uit gaan lopen

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be