![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() het was eens om te vragen wat de rechten zijn van een deurwaarder of zij heel je huis mogen doorzoeken voor waardevolle dingen te verkopen als je achterstaat met een betaling of dat ze dat niet mogen doen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die mag dat.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Daarom moet ge alle waardevolle spullen snel verhuizen naar een vriend of kennis met een grote garage wanneer ge een deurwaarder verwacht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Die mag dat niet !!!!!!!!!!!!!!!
Enkel na een vonnis van een beslagrechter ! Zonder gerechtelijke vonissen, mag een deurwaarder enkel aanbellen en de nodige documenten overhandigen - DEZE MAG OP EIGEN INITIATIEF GEEN VOET IN JE HUIS ZETTEN. Een 1* maal - NA VONNIS VAN EEN BESLAGRECHTER - mag deze je inboedel komen opschrijven ( met getuigen, meestal politie) en dan moet deze een verkoopsdag overhandigen. Je kan steeds redivicatie aanvragen (vervalt de ganse procedure) Doch indien je totaal geen geld hebt overgemaakt aan de deurwaarder - OP BASIS VAN HET VONNIS VAN DE BESLAGRECHTER - dan mag deze alles komen ophalen voor openbare verkoop. Doch de dag van heden kan je steeds met de deurwaarder een afbetalingsplan overeen komen (al is dit maar 20 of 502€/maand) en deze zal dit waarschijnlijk toestaan. Doet deze dit niet gooi je gans de boel naar de" vrederechter (over afbetalingsplan) en ligt de ganse procedure weer plat tot uitspraak van de vrederechter. Zij die de dag van heden hun inboedel verkocht zien, moeten toch al van kwaaie wil zijn geweest of gaat het via een correctionele straf met verbeurdverklaring |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs met een gerechtelijk bevel, ben je niet verplicht de deurwaarder zelf binnen te laten. Je moet dan enkel de politieagenten die hem begeleiden binnenlaten. Een deurwaarder is immers slechts een vertegenwoordiger van een privé persoon en niet van het gerecht en heeft zelf geen enkele bevoegdheid. Een deurwaarder is dan ook enkel de toezichthouder op het uitvoeren van een vonnis dat iemand heeft bekomen en geen uitvoerder van een vonnis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hij mag enkel dingen opschrijven die zichtbaar zijn zonder in kasten te kijken. Dat is inderdaad onder speciale machtiging van het gerecht mogelijk. Denk dat je voor zulke vragen u toch beter onmiddellijk tot een wetswinkel richt of de wetteksten erop gaat nalezen dan weet je het met 100% zekerheid.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De agenten die hem begeleiden moet je echter wel binnen laten met een gerechtelijk bevel. Die agenten hebben dan ook het recht om alles door te geven aan inboedel dat er zich in de woning bevind tot het schuldige bedrag en de veroorzaakte extra kosten gedekt zijn. Zij zijn de uitvoerende macht van het gerecht, niet de deurwaarder, die is enkel toezichter van de schuldeiser. En de agenten mogen zelfs je hele huis doorzoeken naar verborgen zaken tot ze aan het vereiste bedrag zijn geraakt. Maar de deurwaarder zelf moet buiten blijven tot jij hem toegang verleend. Dit voor een bewarende inbeslag name. Bij een uitvoerende inbeslag name, is de deurwaarder verplicht je woning te betreden om toe te kijken dat er niets word beschadigd of ontvreemd door de verhuizers. Op dat ogenblik zijn de inbeslag genomen goederen ook jou eigendom niet meer, maar van je schuldeiser die hij vertegenwoordigd. En je moet hem bij uitvoerende inbeslagname dus toegang verlenen tot de goederen. Als je zelf de goederen klaar zet in je garage moet je hem zelfs niet eens verder dan je garage laten komen. Veel deurwaarders komen echter vaak zonder politie de eerste maal voor een bewaardende inbeslagname om de kosten voor de gedaagde lager te kunnen houden. Het is dus niet verstandig om te eisen dat hij eerst politieagenten gaat halen, want dat zijn enkel extra kosten voor jezelf, want jij moet de werkuren van de agenten terugbetalen aan de gemeenschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel deurwaarders ken jij die er een gewoonte van maken om zonder uitvoerbaar vonnis over te gaan tot een inbeslagname?
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Om zich toegang te verschaffen tot de woning (bv. bij afwezigheid van de bewoners of wanneer deze weigeren de deur te openen) of om zelfs meubelen te openen welke op slot zijn, kan de gerechtsdeurwaarder de hulp inroepen van een slotenmaker. Indien de deuren worden geopend met tussenkomst van een slotenmaker dient hierbij een politieagent aanwezig te zijn (artt. 1504 en 1507 Ger.Wb.)" http://www.infogerechtsdeurwaarder.be/file/UBRG.html
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gouverneur
|
![]() Geen. Maar wel veel mensen die denken dat de deurwaarder kan langs komen na de zoveelste aanmaning. En ook firma's die durven dreigen met het "inschakelen van een deurwaarder".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Zeer juist! Veel bedrijven schakelen incassobureaus in en deurwaarders zonder de rechtbank in te schakelen. Mensen slaan dan in paniek, en bekomt deze die hen inschakelt soms resultaat .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een deurwaarder mag enkel vaststellen en onder ede verklaren wat werd vastgesteld. Voor inbeslagname, of betreden van een pand MOET de politie (met bevelschrift van de beslagrechter) ingeschakeld worden. Een deurwaarder kan wel bepalen wat en hoeveel er moet in beslag worden genomen. Maar het is de politie die in beslag neemt. De deurwaarder mag wel de in beslaggenomen goederen bewaren. Laatst gewijzigd door giserke : 4 februari 2012 om 17:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.dvm.be/visitor/NL/uitvoering.Asp
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 4 februari 2012 om 17:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs de politie mag een privé eigendom niet betreden zonder toelating van de eigenaar/vruchtgebruiker/vertegenwoordiger van dezen of een huiszoekingsbevel van een onderzoeksrechter.
Wat betreft een deurwaarder. Zonder politiebegeleiding kan die aan de deur blijven staan tot die een ons weegt. Ook meteropnemers mag je weigeren binnen te laten. Natuurlijk geeft dat gezeik. De firma's weten maar al te goed dat als hun mensen de toegang geweigerd word, er iets niet pluis is. En deze firma's hebben nog andere trukken om het leven van hun klanten een beetje zuurder te maken dan alleen maar met een "eerlijke rekening".
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nog iets: als je voor de rechter moet komen, en je stuurt hem een doktersbriefje dat je ziek bent, gaat het weeral een paar maanden pakken vooraleer je opnieuw moet voorkomen. |
|
![]() |
![]() |