![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schuldbemiddeling;
Inleiding: Volgend verhaal is mij ter ore gekomen van een persoon die werkloos is, lage uitkering van circa 450 euro heeft, een strafregister van heb ik jou daar (dus geen kans meer op werk what ever), een onkosten nota van verlopen gerechtskosten, boeten en noem maar op van circa 25000 euro. Enfin klassiek verhaal van …daar kom je nooit meer uit en eigen schuld dikke bult. Soit dit alles onder schuldbemiddeling en daar gaat het mij om. Hij was verplicht een contract van 10 jaar te tekenen bij een advocaat. 450 euro is zijn inkomen minus circa 250 euro vaste kosten en drinkgeld van 40 of 60 euro per week (zoiets). Geld is dus op. Afkorting op openstaande leningen; nihil of zo goed als. Kosten schuldbemiddeling 3% en telkens hij wat geld van zijn rekening wil moet die advocaat dat bevestigen (20 euro of zo) en sturen ze een fax naar de bank dat ze hem dat mogen betalen, kosten per fax 9 euro. (meerdere keren per maand) Nu wat ik hier niet begrijp; de schuldeisers blijven in de kou staan….er is nooit geld en de advocaat houd ze tegen met gerechtelijke bijstand. De schuldenaar blijft met de schulden staan…hoe lang dat ook mag duren er komt geen verandering in de zaken. De enige bevoordeelde is; de advocaat die de bemiddeling aan het doen is want die rekent voor ieder telefoontje, brief, fax en nog eens een kostenpercentage ook. En als de schuldenaar van de bemiddelaar een overzicht van betalingen wenst te ontvangen, moet hij dat eerst aan de rechtbank vragen, die vragen het de advocaat, de advocaat naar de rechtbank daarmee en uiteindelijk krijgt hij zijn overzicht na verschillende maanden…tegen betaling natuurlijk. Euh …met wat zijn wij bezig? (behalve advocaatjes van riante inkomens te voorzien?) Naar het schijnt zitten tienduizenden in de dezelfde uitzichtloze situatie met dit verschijnsel.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 4 december 2009 om 11:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De schulden aan de overheden en overheidsbedrijven krijgen voorrang op alles. En op alle schulden word een interest van 2% per maand gerekend. En 90% van de schulden die mensen hebben die in schuldbemiddeling, zijn schulden aan energiebedrijven zoals ingean en iandis, staatsbedrijven. En de energierekeningen die ze niet kunnen betalen zijn dan nog voor 75% taksen en btw op die rekeningen. Rekeningen die vermeden hadden kunnen worden door te zorgen dat de mensen hun huizen kunnen isoleren, waar in veel gevallen geen geld voor overschiet, juist door de hoge taksen op energie. Zoals reeds in andere draden aangegeven, de crisis moet hier nog beginnen. Vele mensen die tijdens het begin van de crisis nog beschermd waren door hun ontslagvergoedingen, komen nu pas in de problemen en hun aantal zal nog toenemen. Want het is gewoon een ketting die niet word doorbroken door de overheden, maar word versterkt en versneld door het systeem. Want ook komen er binnenkort nog eens de mensen bij die van een hoge werkloosheidsuitkering binnen enkele maanden op een lage gaan vallen. Plus dat er voor volgend jaar nog eens een verlies van minstens 50.000 jobs word verwacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De winnaar in dit soort zaken is altijd de advocaat, in mijn ogen zo wat het meest onrespectvolle beroep dat er is, zelf een prostitue, staat hoger in aanzien, en het enige wat door mij lager geklaseerd wordt is werknemers van het CGKR, Straathoektoestanden en huisjesmelkers.
Allemaal profiteurs van de miserie van een ander, |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Onlangs nog zo'n absurd verhaal in de kranten: "Vrouw met 7 kinderen heeft schuldbemiddeling en krijgt 200 euro per week voor eten te kopen. Dat is 800 euro per maand.
Waar ze geen enkel woord over rept is haar kindergeld: nog eens 800 euro per maand! = 1600 euro per maand, per persoon, want ze woont in bij haar man! Wie a zegt moet ook b zeggen! Als je 7 kinderen kan maken,kan je ook gaan werken! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Schuldbemiddeling , what i like it
![]() Ik verhuur 2 huizen onder schuldbemiddeling , nooit een probleem , altijd geld . Moesten ze dergelijke mensen zelf laten betalen ze zaten al lang in een home voor daklozen . En ook geen kwestie van te zeggen , jamaar , die vrouw heeft kinderen , kan ze wel genoeg eten kopen , point is , geef zo'n mensen het geld waar ze recht op hebben en in t'halven van de maand hebben ze niets meer .
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Point is, iemand beheert hun geld en hun schulden blijven en zelf zitten ze ook zonder geld. Het verhaal van , als twee honden vechten voor een been....loopt een derde er mee weg.
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De basiskinderbijslag bedraagt: € 83,40 voor het eerste kind, € 154,33 voor het tweede kind, € 230,42 voor elk kind vanaf het derde. http://www.rkw.be/Nl/0to25/howmuchBase.php En zijn inkomsten gaan waarschijnlijk ook direct naar die bemiddelaar, want anders krijgt zij geen leefgeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat ik betreur ... er zou maar kindjesgeld mogen gegeven worden voor de eerste twee, daarna zelf gaan bijwerken. Er is al volk genoeg in de wereld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk raar dat hooggespesializeerde mensen gelijk juristen zich bezig zouden houden met budgetbeheer.
Lijkt me eer iets te zijn voor een sosiaal aksident, of zelfs iemand met een diploma handel van het sekundair nivo, maar wel een beetje onder toezicht van een sosiaal aksident. Nu, wie het ook doet, die mensen moeten dat niet in hun vrije tijd doen ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Procentjes...9 euro per fax x misschien 200 �* 300 van zulke faxen per maand alles samen...briefwisseling, consultaties...zo van alles een beetje. Tsjing kassa !
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() schuldbemiddeling is uitgevonden door advocaten voor advocaten. Niet vergeten dat onze politiekers advocaten zijn.
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, er zijn naar ik vernomen heb tienduizenden met schuldbemiddeling...dus hoe zijn die daar allemaal gekomen?
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
dan wordt de huur betaald en de rest krijgen zij . Niet dat die advocaten overbetaald worden , velen krijgen een zenuwcrisis , ze betalen de schulden af , die pipo's maken intussen nieuwe schulden , krijgen ze een deurwaarder aan de deur , zeggen ze doodleuk , ge moet dat maar regelen met mijn advocaat . Ik verhuur hier een huis aan zo'n gast , 2 jaar geleden stond die de komende 6 jaar onder bemiddeling , nu al 9 jaar . Ben ik weer 9 jaar zeker van mijn huur ![]() ![]() P.S. momenteel staan zo'n 73.000 personen / gezinnen onder bemiddeling , reken op 150.000 mensen , zo'n 1,5 % van de bevolking .
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De evolutietheorie is zo simpel dat elke gedegenereerde mongool hem kan begrijpen Laatst gewijzigd door The Syndrome : 5 december 2009 om 14:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bij schuldbemiddeling gaan alle inkomsten naar de dossierbeheerder. Die 800 euro per maand is alles wat ze in handen krijgt. Probeer jij maar eens 7 kinderen te voeden en kleden met dat bedrag. Riant is het niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
In dat geval gaat men ervan uit dat haar man bijdraagt voor de opvoeding van de kinderen zoniet kreeg ze meer . Voorbeeld mijn zuiper in mijn krot , 100 Euro voor de advocaat , 250 Euro huur , 100 Euro afbetaling schulden , houdt hij een 400 Euro over , krijgt een 90 Euro in de week , wordt per week betaald zoniet zuipt hij alles op op 10 dagen om nadien 20 dagen te kreveren ![]() Honger hebben mensen die onder schuldbemiddeling staan niet als ze zich een klein beetje stabiel gedragen. P.S. ik heb ooit eens 3 Euro geleend aan die zuiper , ik heb ze nog niet teruggezien , mensen die onder schuldbemiddeling staan zijn feitelijk geesteszieken ![]()
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar goed, wat men niet zegt tegen de schuldenaars is dat vele schulden ook verjaren en dat men ook zelf kan vragen de intresten te laten vallen. Nog iets wat velen niet weten, is dat wanneer de schuldeiser 3 brieven verzonden heeft aan de schuldenaar hij dat bedrag kan inbrengen als verlies op zijn belastingen...wat hem een veel groter voordeel geeft dan vele jaren aan een stuk slechts een paar eurotjes te ontvangen. En eerlijk gezegd, is het niet zo dat men maar loonbeslag kan leggen vanaf een bepaald bedrag? Ik zie niet goed in waarom al die mensen met een uitkering en zo die onder dat bedrag zitten zich bij een schuldbemiddeling 10 jaar of langer alle weken achter hun drinkgeld gaan en kreperen van armoede. Zo geraakt er niemand uit...behalve de advocaat natuurlijk. 73 000 gezinnen onder bemiddeling = 294'481'270 bfr aan provisies. daar zal het wel niet tekort zijn op het eind van de maand. Nog eens een veelvoud aan faxen �* 9 euro stuk...amai kassa kassa kassa
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 5 december 2009 om 15:57. |
|
![]() |
![]() |