![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Wat is er belangrijkst om een economie draaiende te houden . Ik denk dat Productie arbeid nog steeds het meest noodzakelijke is om een gezond economisch klimaat te handhaven in een land .
Waarom worden de arbeiders dan in een dergelijk beschamend lager statuut gedumpt dan Bedienden . Laat dan nu precies een van de reden zijn waarom het zo moeilijk is om in ons land nog mensen warm te krijgen om voor een loopbaan als arbeider te kiezen . Van discriminatie gesproken , Het statuut van bedienden is veel te beschermend en te duur voor de werkgevers . |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerlijk,bangelijke mooie draad
Waarom verschil maken tussen mensen,soms wordt men er voor veroordeeld |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Bedankt Duveltje , dat vind ik ook . en bovendien respectloos voor zij die nog willen werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat ook een probleem.
Oplossing zou zijn; allen zelfstandigen maken en zelf hun bijdragen laten betalen. Loon naar werk. De crisis zou al voorbij zijn nog voor het begonnen was.
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We spreken dus over 65% plus btw per uur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat technisch wel niet moeilijk is, maar wel moeilijk te verkopen is aan alle partijen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de meesten is dat 21€ per uur bruto. Prijs dat de overheid voor de meiskes met dienstencheque aan de zelfstandige werkgever uitkeert. Voor een ander is dat dus evenveel.
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als zelfstandige ben ik een hevige fan van onderaannemers aan 21€ per uur trouwens.
Veel meer dan het minimumloon. Geeft te denken hé?
![]() |
#10 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
je moet de winst n's berekenen van "de zelfstandige werkgever" wanneer hij 50 werkkrachten in dienst heeft aan 5 uur daags gemiddeld, en dit zonder kosten ( logistiek, materiaal, e.d.) dit is eigenlijk n' overheidsdienst waar bepaalde "zelfstandigen" slapend rijk mee worden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het een break even is op het eind van het boekjaar mag men al spreken van een succes. Meestal zijn het jaren met verlies.
![]() |
![]() |
#12 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
We zullen dan eens verder praten. Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
ik ken persoonlijk iemand die hier 4 jaar mee bezig is, heeft 120 dames in dienst, betaalt 2 mensen om dit zaakje te runnen, en heeft verleden maand z'n eerste appartement in monaco gekocht om binnen enkele jaartjes van de buit te gaan genieten, hij durft dat toegeven, er is immers geen ene euro in t' zwart verdiend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken verschillende mensen met meer dan 120 mensen in dienst gehad op de dienstencheque sector (ik heb trouwens een vriend van mij als eerste die dat systeem in gang gestoken heeft op mijn aanwijzingen) Allen hebben ze het bedrijf verkocht...geen winst. Er is een groot verschil tussen theoretische winst en praktische eenmaal. Het systeem werkt maar pas een beetje winstgevend als je langdurige doppers met vrijstelling van rsz in dienst kan houden voor de tijd dat hun vrijstelling loopt. Met andere woorden, verloopt die vrijstelling, dan is uw winstperiode ook verlopen. Tweede probleem is dat er zodanig weinig langdurige doppers zich aanmelden (want er is een reden waarom ze langdurig doppen immers) dat die bestaande bedrijven genoodzaakt zijn mensen in dienst te nemen waar geen vrijstellingen op lopen. En daar wringt dat schoentje. Uw vriend zal wel met iets anders bezig zijn als hij in Monaco appartementen koopt. Ben daar al meerdere keren geweest, en het inkomen met dat systeem is te laag om ginder iets deftig aan te schaffen. Of hij koopt dat met het geld van zijn zaak die ongetwijfeld of vals zal opgevijzeld zijn, of reeds diep in de schulden zit. Ik wens hem veel succes, hij zal het nog nodig hebben. Bovendien is 500 euro winst op 120 man ronduit triestig. In dit systeem heeft iedere werknemer net 4,16 euro per dag opgebracht! Ik zou zeggen...stop met zulke prutsen...bedelaars hebben meer in hun kommetje liggen per dag.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 27 december 2010 om 17:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
m'n vriend koopt geen "appartementen in Monaco", hij heeft na 5 jaar eindelijk z'n eerste gekocht, de zaken niet verdraaien hij heeft daarvoor 22 jaar als zelfstandige gewerkt, en hard gewerkt maar nooit kunnen verdienen op n' jaar wat hij nu op n' maand binnenkrijgt, en is niet te beroerd om dat toe te geven die 120( kunnen er nog wel meer zijn) werken daar daadwerkelijk, rond de eerste van de maand zie ik het af en aangeloop,dan moet je op hem niet rekenen, de eerste dagen v.d. maand moet hij helpen om de administratie rond te krijgen, hij hoopt enkel dat dit systeem nog enkele jaartjes mag duren, 't is m' gegund. o ja , hij denkt er niet aan z'n zaak te verkopen, integendeel, hij heeft er eentje met tien twaalf werknemers overgenomen nog niet zo lang geleden leg ook 'n s uit hoe je dergelijke zaak kan "opvijzelen" alles moet op papier staan alvorens je uitbetaald wordt, RSZ,BELASTINGEN? enz,voor elke cheque moet uurloon worden uitbetaald aan iemand, die daar op zijn beurt op belast wordt, toch? Laatst gewijzigd door baldrick : 27 december 2010 om 18:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom niet gelijk werk = gelijk loon?
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie je dan niet hoe slecht dat is? Hou rekening met de betaalde ziekte afwezigheden (gemiddelden van 25% of meer in die sector), het betaald verlof, administratieve en logistieke kosten allerhande, verzekeringen en je beseft toch hopelijk zelf wel dat dit bezigheidstherapie is? Laat u niks wijsmaken. Een dergelijk systeem is goed voor ofwel een heel grote bedrijf die daar zijn gaten in hun klantenbestanden handig mee kan opvullen, hun personeelsbestand de hoogte mee kan injagen om dan vervolgens betere omzet cijfers te laten zien...goed voor allerhande andere zaken op hun beurt. Ofwel bv een ocmw of zoiets die hierdoor mensen kan te werk stellen met een break even point. Voor al de rest...vergeet het.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 27 december 2010 om 19:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Vreemdeling
|
![]() [quote=Mambo;5189848]Je hebt gelijk, het is duizend euro gedeeld door 120 mensen (of meer) = 8,33 euro per man en per dag (of per vrouw in dit geval)
Zie je dan niet hoe slecht dat is? Hou rekening met de betaalde ziekte afwezigheden (gemiddelden van 25% of meer in die sector), het betaald verlof, administratieve en logistieke kosten allerhande, verzekeringen en je beseft toch hopelijk zelf wel dat dit bezigheidstherapie is? Laat u niks wijsmaken. Een dergelijk systeem is goed voor ofwel een heel grote bedrijf die daar zijn gaten in hun klantenbestanden handig mee kan opvullen, hun personeelsbestand de hoogte mee kan injagen om dan vervolgens betere omzet cijfers te laten zien...goed voor allerhande andere zaken op hun beurt. Ofwel bv een ocmw of zoiets die hierdoor mensen kan te werk stellen met een break even point. break even,laat me niet lachen, de meisjes worden met premies benaderd om bij andere bedrijven aan te sluiten en zo ook hun klanten mee te nemen, klanten worden benaderd met allerlei voorstellen door de concurrentie, (zelf meegemaakt als klant) dat moet u ook al hebben ondervonden als u in die sector zit, en dat allemaal om verlies te maken, niet zwanzen hè, 't is erger dan bij het voetbal, ze kopen ze weg Laatst gewijzigd door baldrick : 27 december 2010 om 21:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat je dan zelfs werknemers hebt die beginnen te zagen dat zij recht hebben op meer, enkel en alleen omdat ze langer in dienst zijn of omdat ze ouder zijn, hoewel het vaak de jonge pas aangeworven werknelers zijn die het meeste en zwaarste werk verzetten en het minst betaald worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk het ganse systeem is gebaseerd op langdurige werklozen in te schakelen en zo ook het zwartwerken circuit te onderbreken. Maar door het succes van die dienstencheques ; iedereen laat nu zijn huis kuisen op kosten van de belasting betalers + hun strijk ook ....zijn er veel te weinig dames over die onder die passende regeling vallen. Dus die dienstencheque bedrijven zijn het slachtoffer van het succes en genoodzaakt zoveel mogelijk mensen aan te werven die al in die sector aan de slag zijn. Liefst met klanten er bij natuurlijk. Kwestie van een doorstart te kunnen doen in de minimum uurregeling voor personeel. Al wat extra is is ook mooi natuurlijk. Zulke bedrijven kunnen niet anders dan een groei zoeken, stagneren of inkrimpen is onvermijdelijk het faillissement. Een tussen oplossing is gans het bedrijf te verkopen aan een nog groter bedrijf. Dit is het enige moment dat men geld kan verdienen trouwens. Dus ja, wie in de begin dagen begonnen was heeft dat inmiddels doorverkocht. Maar zoveel belangstelling in dergelijke bedrijven om over te nemen is er ook weer niet meer. En andere dienstencheque bedrijven hebben niet voldoende geld in kas om daar veel voor te betalen, dus misschien met wat geluk zal je een iets betere prijs ontvangen dan 3 maand omzet. Zou jij een bedrijf overnemen die per man 8 �* 10 euro per dag opbrengt? Uit een dergelijk klein rendement kan je geen grote overname sommen meer betalen hé? Allee...t' is gewoon zo. En eerlijk gezegd zou uw vriend nu hij nog kan beter al beginnen uitkijken naar een andere sector, want vergeet niet dat gans de dienstencheque sector afhangt van één betalende werkgever...de overheid. De dag dat die te laat beginnen uit te betalen, of terug schroeven...is alles in één klap gedaan. 1 betalende opdrachtgever! Russische roulette is veiliger.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 27 december 2010 om 22:24. |
|
![]() |
![]() |