Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2010, 18:59   #1
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard Toffe bediening van Aldi

Ga maar eens met Uw eurocentjes winkelen,bij aldi nooit een probleem
Waar staan die grote heren nu met hun Bediening !!!

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 17 december 2010 om 19:00.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 19:20   #2
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Wie bedoelt ge met "die grote heren"? De dure winkels?
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 19:23   #3
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Ik heb bij mijn aldi nooit problemen indien ik gepast betaal.
Maar ik vermoed dat dat anders is wanneer je een spaarvarken leegkapt voor de neus van de kassier(ster) wanneer er wachtenden achter jou zijn.
Redelijk gedrag wordt over het algemeen niet afgestraft...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 19:29   #4
Raph
Burger

Raph's schermafbeelding

Standaard

Ik kan mij vergissen, maar ik dacht ooit iets gelezen te hebben over het feit dat handelaars verkoop mogen weigeren aan mensen die hun aankoop doen met meer dan vijftig eenheden geld... iemand die daar meer over weet?
Oud 17 december 2010, 19:33   #5
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Aldi is heel soepel als het op betalen aankomt, ze geven zelfs terug op maaltijdcheques.
Oud 17 december 2010, 19:45   #6
Raph
Burger

Raph's schermafbeelding

Standaard

Er wordt toch overal teruggegeven op maaltijdcheques? Heb ooit weekendwerk gedaan in een bakkerij, en toen ik bestellingen deed, gaf ik in ieder geval ook terug op maaltijdcheques.

Heb toen ook vaak inkopen gedaan met maaltijdcheques van de ouders, altijd wisselgeld op gekregen, feitelijk. ;o

Laatst gewijzigd door Raph : 17 december 2010 om 19:45.
Raph is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 19:48   #7
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Aldi is heel soepel als het op betalen aankomt, ze geven zelfs terug op maaltijdcheques.
Ja, idd. Ook bij Colruyt geven ze terug op MC. Maar niet bij Delhaize.
Oud 17 december 2010, 19:54   #8
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raph Bekijk bericht
Er wordt toch overal teruggegeven op maaltijdcheques? Heb ooit weekendwerk gedaan in een bakkerij, en toen ik bestellingen deed, gaf ik in ieder geval ook terug op maaltijdcheques.

Heb toen ook vaak inkopen gedaan met maaltijdcheques van de ouders, altijd wisselgeld op gekregen, feitelijk. ;o
Delhaize neemt alleen maaltijdcheques voor etenswaren, sta er bv met 2 maaltijdcheques ter waarde van 5 €, voedingswaren voor 8 € en non-food voor 2 €, dan kan men 1 MC geven en moet 5 bijbetalen.
Er wordt echt niet overal teruggegeven op MC's of andere cheques. Ik had laatst een cadeaucheque van 50 € gewonnen en toen ik in Delhaize vroeg of ik die bij hen mocht opkopen, was het antwoord ja maar meteen met de waarschuwing erbij dat ik wel voor minstens 50 € moest kopen, als het 49 € was geweest, had ik niet met de cheque mogen betalen.
Fijn van de eigenaars van die bakkerij van u dat ze zo soepel zijn maar in sommige kleine zaken worden MC's niet eens altijd aangenomen.
Oud 17 december 2010, 20:06   #9
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raph Bekijk bericht
Ik kan mij vergissen, maar ik dacht ooit iets gelezen te hebben over het feit dat handelaars verkoop mogen weigeren aan mensen die hun aankoop doen met meer dan vijftig eenheden geld... iemand die daar meer over weet?
Kan nu geen bron noemen maar heb idd ergens hetzelfde gehoord. Teveel eurocentjes neemt men niet aan. Maar ik vermoed dat dit eerder bij speciaalzaken of kleinere handelaars zal zijn. Qua kleingeld nog nooit ergens problemen gehad. Centjes doe ik wel mooi naar ING om met briefjes buiten te komen.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 20:06   #10
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Delhaize neemt alleen maaltijdcheques voor etenswaren, sta er bv met 2 maaltijdcheques ter waarde van 5 €, voedingswaren voor 8 € en non-food voor 2 €, dan kan men 1 MC geven en moet 5 bijbetalen.
Er wordt echt niet overal teruggegeven op MC's of andere cheques. Ik had laatst een cadeaucheque van 50 € gewonnen en toen ik in Delhaize vroeg of ik die bij hen mocht opkopen, was het antwoord ja maar meteen met de waarschuwing erbij dat ik wel voor minstens 50 € moest kopen, als het 49 € was geweest, had ik niet met de cheque mogen betalen.
Fijn van de eigenaars van die bakkerij van u dat ze zo soepel zijn maar in sommige kleine zaken worden MC's niet eens altijd aangenomen.
Ja, dat kan ik beamen. Heb ook ooit moeten bijbetalen omdat ik voor 1 euro "te weinig" gekocht had.
Oud 17 december 2010, 20:53   #11
Raph
Burger

Raph's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ow ja, natuurlijk enkel voor etenswaren, niet voor om het even wat!

Dat van die cadeaucheque suckt wel, maar is feitelijk wel begrijpelijk vanuit het standpunt van de handelaar.

Is een erg grote bakkerij btw, geen om-de-hoek-bakkerij. Daarom misschien.
Oud 17 december 2010, 23:10   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

"Ze" mogen er fier op zijn, dat ze de sociale wetgeving op vlak van maaltijd- en eco-cheques met de voeten treden.

Het pleit alleen maar voor de afschaffing van de redenen waarom zo'n alternatief geld een bestaansreden heeft.

Verder: hou een beetje rekening met een ander. Er zijn handelaren die geld betalen aan geldtransporteurs om 's anderendaags te kunnen beginnen met voldoende kleingeld;
en er zijn handelaren die geld betalen om van hun teveel aan kleingeld af te geraken;
en er zijn handelaren die wel eens iets doen voor een goede klant.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 00:28   #13
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Dat zal dan toch niet mijn Delhaize zijn.

(Meir, Antwerpen)
Oud 18 december 2010, 00:48   #14
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Kan nu geen bron noemen maar heb idd ergens hetzelfde gehoord. Teveel eurocentjes neemt men niet aan. Maar ik vermoed dat dit eerder bij speciaalzaken of kleinere handelaars zal zijn. Qua kleingeld nog nooit ergens problemen gehad. Centjes doe ik wel mooi naar ING om met briefjes buiten te komen.
Heb je dan zoveel kleingeld ? Ben je beroepsbedelaar mischien ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 08:47   #15
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Bij Delhaize vroeger niet, nu wel.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 09:00   #16
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Om maaltijdcheques aan te nemen; moet de zaak zich aansluiten bij de "uitgever" van die maaltijdcheques; en moet hij betalen voor hun diensten.
Dit is een meerkost die niet iedere zaak kan/wil maken.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 09:10   #17
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Aldi weigert biljetten van 100€, tenzij bij aankopen van meer dan 50€.

Tof hé.

Ik zei eens dat dat niet wettelijk was, toen een mevrouw voor mij niet mocht betalen met 100€, en toen mocht ik nooit meer bij die kassierster komen, ze weigerde mij nog verder te bedienen.

Tof hé.

Laatst gewijzigd door eno2 : 18 december 2010 om 09:12.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 09:22   #18
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

Tof hé.

Ik zei eens dat dat niet wettelijk was, toen een mevrouw voor mij niet mocht betalen met 100€, en toen mocht ik nooit meer bij die kassierster komen, ze weigerde mij nog verder te bedienen.

Tof hé.
Lijkt mij een bedenkelijk verhaal...
Ik kan de houding van Aldi wel begrijpen. Indien je dit toelaat, wettelijk of niet, heb je massas wisselgeld nodig. De opgelegde regel door de wet is perfect... voor gemiddelde handelszaken. Zoals dat bij alle wetten is.
Een winkel die producten verkoopt die honderden euros kosten zal van een biljetje van 500 meer of minder niet wakker liggen.
Een aldi of lidl of kleine buurtwinkel die niet elke dag met een vrachtwagenlading klein geld wil beginnen moet of aan iedere klant appart steeds weer vragen om (zoveel mogelijk) gepast te betalen of 'onwettelijke' voorwaarden aan zijn kassa ophangen.

Indien de wet aangepast was aan de werkelijkheid (en dus categorieën zou voorzien die onder aangepaste regelingen vallen) was er geen probleem...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Oud 18 december 2010, 09:23   #19
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Hoe wettelijk is de regel dat jo op een bus enkel met gepast geld kan betalen?
Oud 18 december 2010, 09:36   #20
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

Tof hé.

Tof hé.
Ik geloof dat ik nog maar 2 keer in mijn leven een briefje van 100 € in handen gehad heb dus daarover kan ik echt niet meespreken
Maar Aldi neemt MC's ook voor alles aan (mijn Aldi toch) dus ook voor non-food.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be