![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat anti-rokers zowat de meest vervelende mensen waren die je tegenwoordig kan tegenkomen maar nee; er is een nieuwe soort ontdekt!
De klimaatridders. Zeikers zijn het. Ik kan veel hebben, maar vanaf nu spaar ik ze niet meer. Afzeiken, belachelijk maken en schofferen. Dat doen we er voortaan mee. Reden; gisteren zit ik aan de toog een gezellig babbeltje te maken tot het onderwerp plots naar het klimaat verschuift. Dat is op zich geen probleem maar wat blijkt nu? Je wordt als een soortement Hitler beschouwd als je je ook maar een beetje kritisch uitlaat over de klimaathype. Zo kreeg ik gisteren te horen dat "mensen met ideeen als gij geen kinderen zouden mogen hebben". Jeukende vuisten ja. Ik heb immers wel bengels en daar moeten ze afblijven/over zwijgen. Wat is dat toch met die mensen? Ik veronderstel dat ze bang zijn dat heel die klimaathype vroeg of laat doorprikt wordt (en dat zal gebeuren, daar blijf ik bij) en dat ze daar dan zitten met die veel te dure zonnepanelen op hun dak, hun lage uitstoot auto en de thermostaat op 15 graden. In ieder geval; ik dacht dat mensen die me op mijn sigaret wijzen terwijl er 5 meter verder een openbaar-vervoer-hoera!-bus vettige walmen in de lucht staat te spuien al een serieuse pain-in-the-ass waren maar ik heb me vergist. Mensen met zonnepanelen enzo zijn blijkbaar even erg! Maar ze krijgen me niet klein! Ik ga me er niet boos over maken maar ik beloof; ik zal alle (alle) verbale vaardigheden aanwenden om zo'n pummels voortaan te grond in te boren. Geen kompassie, dat hebben zij ook niet. En dat is leuk, zeurende mensen de grond in boren! Hoera dus!!
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om nog maar eens een voorbeeld van de over-the-top-hype te geven;
De elektrische fiets!! Check de reclamefolders; hoe noemen ze tegenwoordig zo'n fietsen? Eco-fietsen!! Hoe dom kan je zijn dat je daar intrapt? Een fiets (hoe milieuvriendelijker kan je je voortbewegen?) die elektriciteit gebruikt (hoe fout is dat volgens velen?) natuurvriendelijk noemen!
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook lastig, maar als je het over zat achter het stuur zitten hebt krijg je nooit zo'n groffe uitlatingen als wanneer je je kritisch over het broeikaseffect uitlaat.
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Eén zatte kloot in Big F zijn café = de volledige milieubeweging Eén ongelukkige uitspraak van een zatte kloot ontkracht volledig alle wetenschappelijke studies, alle rapporten van het IPCC etc. Laten we alle onderzoek stopzetten, want BigF is een zatte kloot tegengekomen!
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het overigens toeval dat de klimaathype een hoogtepunt kende net na de economische krisis? De economie crasht en plots moeten we allemaal zonnepanelen. Wij zouden in onze portemonnee moeten graaien om het klimaat te redden (lees; de economie te redden) terwijl de rest gewoon niets doet (zie Kopenhagen).
Die regeringsleiders weten wel beter. De bedoeling is ons zoveel mogelijk te laten uitgeven (en het 'broeikaseffect' is een dankbare trigger) terwijl ze zelf de zakken dichthouden. Vooral omdat ze weten dat het toch allemaal niks uithaalt. Maar dat let hen niet om ons in de buidel te laten grijpen. Geld is geld. En dat moet rollen.
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Juist, reclame mensen. En welk doel hebben die? Een evenwichtig wetenschappelijk rapport te schrijven? De planeet leefbaar houden? Of gewoon opportunistisch meesurfen op het thema van de dag?
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Bende zageventen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nuja, freaks heb je in alle soorten, geuren en kleuren eh
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij mogen da, omdat ons zaagberichten nog geen 5% zijn van de totale berichten die we posten
![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() 'eco' als voorzetsel verkoopt goed bij een bepaald publiek.
het is een verkoopsargument geworden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het overigens nergens over studies of onderzoek stopzetten. Bestudeer het klimaatprobleem voor mijn part tot je nog 100g weegt. De kans is immers niet onbestaande dat je studies mijn gelijk staven. Maar blijf in de discussies aub een beetje beleefd en begin niet te roepen dat ik mijn bengels niet verdien. Dat is mijn punt.
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k Heb net 2 pakskes belgam42 gaan kopen se, met ecoteer en econicotine
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik krijg er zin van om nog eens een extra toerke met de auto te doen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
140 privéjets, 200 limo's en kaviaar op het menu en wat heeft men in het circus van Copenhagen bereikt: niks, nada, nul de botten. Zelfs áls het allemaal waar is, dan nog weiger ik mee te stappen in die gekte. Ik verzuip nog liever door een gestegen zeespiegel dan dat ik mij door die bende hypocrieten (de Hogepriester, Mr. Electriciteitsrekening van 30.000 $ Al Gore, "do as we say, don't do as we do" op kop) de les laat spellen. Trouwens, als het allemaal waar is, dan is het toch onafwendbaar. De aan hoogheidswaanzin lijdenden mogen gerust geloven dat ze met hun drie zonnepanelen en hun "zuinige" auto de wereld gaan redden, als er klimatologische rampen op komst zijn, zullen die heus niet door de mens kunnen worden afgewend. Folie de grandeur en megalomanie. Laat mij gerust met uw klimaatzever. Als 't juist, is 't toch te laat en onafwendbaar en als 't niet juist is, dan doet ge mij voor niks panikeren. Laatst gewijzigd door Sammael : 24 december 2009 om 13:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar ik het echter moeilijk mee heb is dat de beleidsmakers daar absoluut niks aan doen. Alhoewel dat puur misleidende reclame is. Als een bank dat voor een beleggingsprodukt doet is het kot te klein. Maar dat is natuurlijk omdat de beleidsmakers liever hebben dat we geld uitgeven dan dat we het beleggen. En aangezien het dezer dagen niet simpel is om mensen te overtuigen hun geld uit te geven zijn alle middelen goed. Zelfs eco-fietsen.
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() Altijd leuk.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens; hoe iemand nog over Kyoto durft te beginnen snap ik niet. Dat is toch een compleet waardeloos vod? De helft doet niet mee en de andere helft lapt het aan zijn laars als de daar beoogde doelstellingen niet gehaald worden. Zo'n akkoord kan ik ook wel schrijven en ik moet er zelfs niet voor naar Kyoto. Idem nu voor Kopenhagen. Veel gedoe om te laten lijken dat het allemaal heel erg is (tenzij iedereen zonnepanelen aanschaft) en tegelijk gewoon niks doen. En dan verwachten dat wij dat allemaal blijven geloven? Maar eigenlijk ging het in deze draad over de tegenwoordig al snel aggresief wordende reacties van mensen op zo'n ideeen als de mijne. Er gewoon over praten gaat niet meer. Je wordt onmiddellijk afgeschilderd als planeet-verwoester. En dat klaag ik hier aan.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 24 december 2009 om 13:41. |
|
![]() |
![]() |