![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Gouverneur
|
Om eens het vernuft in kaart te brengen. Makkelijk begin:
Minister van onderwijs zijne excellentie Vanderpoorten (Blond EN Dom): Kinderen kunnen vanaf 14 jaar klacht indienen met betrekking tot hun examenuitslagen Jaarlijkse subsidie voor het verfransingsonderwijs in de faciliteitengemeenten jaar na jaar verhoogd ! Momenteel al tot een niet gering bedrag van > 10.000.000 euro... jaarlijks! En dit tegen een in 2002 goedgekeurde motie in ! ! ! Het studieniveau in de klas moet aangepast worden aan de zwakste leerling. Waar België vroeger hoog scoorde qua opleidingsniveau is het nu eerder omgekeerd. Willen we nog mee kunnen spelen op de internationale arbeidsmarkt moet dit prototype van blonde dwaasheid dringend vervangen worden, mijn gedacht!
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen. A patriot must always be ready to defend his country against his government. ---Edward Abbey--- |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Minister
|
[size=6]Is het nu echt zo moeilijk om een beetje respectvol te zijn en de topic naar inhoud te behandelen? Om niet te spreken van niet-sexistisch?
Ik lees geen topic met zo'n titel.[/size]
|
|
|
#3 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Juist Mieke.
Laat de titel van dit topic links liggen en reageer respectvol op de inhoud. Ik ben ook blond en kan me dus evenzeer aangesproken voelen door de titel. Ik zou de handelswijze van Marleen Vanderpoorten even dom vinden indien ze verstandig en donker was maar dezelfde aanpak van ons onderwijs hanteert.
|
|
|
#4 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Vreemdeling
|
Mag ik er wel even op wijzen dat Marleen Vanderpoorten ook heel veel positieve dingen gedaan heeft voor het onderwijs?
Ik werk zelf op een hogeschool in de provincie Antwerpen en ik kan een aantal dingen opsommen die voor het hoger onderwijs van enorm belang waren en die door Marleen ingevoerd zijn : - BAMA structuur (Bachlor en Master - Studeren over de grenzen is dankzij de uitwerking van bolognaverklaring stukken eenvoudiger) - Vereenvoudiging administratie van studietoelagen + 10.000 extra studiebeurzen die er deze legislatuur zijn bijgekomen. Ik kan u verzekeren dat de mensen van sociale voorzieningen zeer tevreden zijn met deze evolutie. - Bovendien moesten er voordat Marleen Vanderpoorten haar mandaat opnam een heel aantal jobs geschrapt worden in het onderwijs, terwijl onder het beleid van Marleen de jobs zijn blijven bestaan én dat er zelfs meer leerkrachten zijn bijgekomen! - Volwassenenonderwijs is populairder dan ooit. Ook hier zijn ongeveer 1000 jobs bijgekomen. - De Vlaamse basisscholen krijgen meer geld dan ooit te tevoren (5.200 nieuwe jobs) |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Zie je ons Vlaams Blokkers zo al reageren telkens er iets in de titel staat die ons niet zint? We zouden nogal bezig blijven, denk ik.
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen. A patriot must always be ready to defend his country against his government. ---Edward Abbey--- |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
En studeren over de grenzen is inderdaad het enige wat er voor onze bekwame jongeren nog inzit binnenkort. Ga eens tot on de faciliteitengemeenten een praatje maken met uw collega's, die hebben een gans andere kijk op het beleid van Vanderpoorten.
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#9 |
|
Burgemeester
|
Mijn antwoord is nocgtans simpel:
Het departement onderwijs is één van de Vlaamse departementen die de voorbije vijf jaar het beste werk geleverd hebben. Alleen al aan de titel van deze thread weten we uit welke hoek de wind waait. Verdere commentaar overbodig dus. |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Mijn neefje (5de humaniora informatica): Nonkel, kan jij mij even helpen met mijn studies want toen ik aan onze lerares informatica een vraag in verband met de leerstof stelde antwoordde die: ik weet het niet, ik ben het zelf nog aan het leren. School: VTI Torhout. Dit zegt voor mij véél, zéér véél over het niveau van ons onderwijs, sorry!
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik hoorde net dat Vanderpoorten de leerplicht wil vervroegen vanaf vijf jaar.
Dit vind ik eindelijk eens een goed initiatief. (en nu maar hopen dat ze die vijfjarigen tenminste Nederlands aanleren een geen turks of marokkaans).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
|
|
|
|
#14 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat heeft ze gerealiseerd? BaMa? Dat werd vanuit Europa opgelegd dus dat is niet bepaald haar verdienste... En verder? Kinderen die hun resultaten kunnen aanvechten? Pleidooien voor minder wetenschap? Afschaffing toelatingsexamens burgerlijk ingenieur? Niveau van de klas aangepast aan dat van de zwakste leerling? Afschaffing BSO en allemaal terug samen in dezelfde klas? Als er 1 ding is dat Marleen niet goed gedaan heeft dan is het wel haar onderwijsbeleid. Beetje bij beetje haalt ze het niveau naar dat van Holland, en dat is niet bepaald en mooi vooruitzicht (er zijn zo wel redenen waarom redelijk wat Nederlanders hun kinderen naar een Vlaamse school stuurden...) |
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Naar wat voor scholen sturen Nederlanders hun kinderen in Vlaanderen?! Zijn dat niet gewoon Nederlanders, die vanwege het fiscale klimaat in Vlaanderen wonen?
|
|
|
|
#17 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het niveau van het hogere onderwijs is idd nog niet gedaald tot een arctisch dieptepunt, maar ik vrees er wel een beetje voor als de huidige trend zich verder blijft zetten... Als men in de middelbare scholen inderdaad het algemeen niveau naar beneden haalt (door onder andere op tempo van de zwakste leerling les te geven, hetgeen gewoonweg al de rest achteruit zou stellen als dat inderdaad zou gebeuren), dan moeten de hogescholen op termijn ook volgen willen ze uberhaupt nog met iets anders dan eerste kanners zitten... Trouwens, voor het hoger onderwijs is ter plaatse blijven trappelen terwijl de rest in de ons omringende landen vooruit gaat, evenzeer achteruitgang... |
|
|
|
|
|
|
#18 | |||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#19 |
|
Vreemdeling
|
Vlaanderen heeft altijd garant gestaan voor goed en degelijk onderwijs. Dat wilt de paarse regering met Vanderpoorten op kop nu om zeep helpen.
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Vreemdeling
|
inderdaad, voor de meeste dingen (wetenschappen ,wiskunde staan we in de top 10 van de wereld)
laat dan alles zoals het is!! |
|
|
|