![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() Welke politieke partij is eigenlijk echt bezig met dit groot probleem, namelijk de té hoge huurprijzen!?
Mijn inkomsten zijn gelukkig hoog genoeg om dit te betalen, maar in mijn omgeving zie ik probleem na probleem. Een jong koppel dat +600 euro per maand moet betalen en daarbovenop de energie-, telefoonfactuur. En aan het eind van het jaar gaat de verhuurder nogmaals geld (200-300 euro) vragen voor het "onderhoud" van de woning. En alsof dit niet zwaar genoeg is, wordt de huur daarna verhoogd met minimum 10 euro per maand wat neerkomt op een extra jaarlijks bedrag van 120-150 euro! Huiseigenaren zijn hier dus letterlijk de huurders aan het uitmelken, terwijl de verantwoordelijken van het land bekvechten over wie welke taal moet spreken. ![]()
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alles in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die hoge huurprijzen (en dan nog dikwijls voor woningen van zeer slecht kwaliteit) duwen meer en meer mensen in de armoede. Ook aan de grondprijzen en de prijzen van nieuwe appartementen mag wel eens dringend iets gedaan worden. Nu kopen bepaalde 'aannemers' gronden/oude woningen aan al te gekke prijzen op (waardoor vanzelfsprekend ook de gewone bouwgrond in 'waarde stijgt)... planten daar - in vele gevallen nog slecht afgewerkte - appartementsgebouwen op die ze aan woekerprijzen verkopen... Maar ja, de linkse partijen en vakbonden zijn enkel bezig met de verhoging van de loonkosten... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die huishuur gaat per maand met 10 euro omhoog ??? Daar klopt toch iets niet hoor ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iets is waard wat de gek ervoor geeft.
Als huren te duur is, moet je maar kopen he.
![]() |
#8 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Het is inderdaad een feit dat de huidige huurprijzen niet van de poes zijn, ook wel of misschien vooral omdat koopwoningen voor veel koppels (voor alleenstaanden sowieso al onmogelijk) een brug te ver zijn. Dus kiezen ze voor een huurprijs tussen de 600 tot 800 euro i.p.v. 1000 tot 1500 euro aan een eigen huis. Het pand is dan wel niet van jou, maar een jobverlies van één van beiden hoeft dan ook geen financiële kater op te leveren.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() De huisbaas heeft jou geen geld te vragen voor onderhoud. Naar mijn mening, indien het onderhoud voortvloeit uit schade en slijtage door ouderdom en niet door toedoen van de huurders, is dit volledig voor de kost van de verhuurder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Ik betaal 850€ per maand zonder kosten voor een KLEIN huisje in Heverlee
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() ik verhuur een klein duplex-appartementje (één slaapkamer) aan 650 €
als mensen dat te duur vinden, moeten ze maar iets anders zoeken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementslid
|
![]() tja , veel jonge koppels willen direct een huis of appartement dat volledig in orde is he ..... nog enkele jaren wachten voor een keuken of volledige badkamer is er echt over ! de prijzen van zulke woningen swingen dus de pan uit waardoor ze maar gaan huren
![]() in plaats van te klagen zouden die koppels beter een huis of appartement kopen , dan zakken de prijzen van huurhuizen automatisch !
![]() |
#16 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik heb dit probleem niet meer, maar het is idd een zwaar probleem. De goedkope locaties worden snel opgepikt door de ocmw en mensen die de hele dag niets te doen hebben. Werkende mensen zijn nu eenmaal altijd geklo*t. Want als je dan gaat werken redeneert men dat je die te hoge huur wel kan betalen en zo beperk je jezelf in de huizenkoop opties
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
resultaat , binnen tien jaar is mijn huis afbetaald ! , terwijl die andere maar blijven zeuren over ne hoge huishuur ! en later heb ik nog een tweede huis waardoor ik er 1 kan verhuren ....... k zal nu wel efkes op men tandjes bijten ( geen wagen , geen verlof , huis nog niet 100 % af .... )
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar inderdaad, huren is duur, en als je kindjes oud genoeg zijn heb je nog geen poot om op te staan, niets investering. Huren is duur voor iedereen, een noodzakelijk kwaad voor wie kopen te duur is. |
|
![]() |
![]() |