![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De mijne is aan vervanging toe.
Bijna 20 jaar oud, altijd goed gemarcheerd maar nu echt versleten. Kenwood, versterker, tuner, cd, platenspeler en cassettedeck. Indertijd samen gekocht, in zo'n typische hifi-kast met glazen deuren. Maar nu dus een nieuwe... Ik heb, na even rondkijken, al wel door dat het aanbod in die dingen precies flink geslonken is in al die jaren. Of zie ik dat verkeerd? Wat wil ik? Versterker, tuner, cd-speler, boxen. Wat zou handig zijn, maar niet absoluut noodzakelijk: USB-poort, SD-sleuf, wifi (oid om draadloos muziek van de pc te streamen) Wat hoeft niet? Home cinema. Ik sluit mijn tv er toch niet op aan. Wat zijn aanraders? Waar blijf ik vanaf? Hoe gaat het verder met u?
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb in de living een technics installatie staan van de jaren zeventig.
In den bureau/slaapkamer/herlaadkamer staat er ook nog eentje en technics van de jaren zeventig. In die in de living staat een een sl1200. Voila se, ik heb mijne stoef gehad.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zal ik even aan Johan Segers moeten vragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik gebruik een Logitech Z5500 in combinatie met de computer.
Meer dan goed genoeg voor me. Beter gaat me bergen geld kosten.
![]() |
#5 |
Partijlid
|
![]() heb nog een JVC staan die weg mag 300 watt
100 euro |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.kelkoo.nl/c-122801-mp3-sp...fm+transmitter
http://nl.wikipedia.org/wiki/FM-transmitter http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=...ture=endscreen
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb nog wel steeds mijn KLH speakers staan en een aiwa amp maar die is zo goed als onbruikbaar; slecht werkende selector/connectiepaneel na 20 jaar intensief gebruik. Speakers nog steeds optimaal presterende wel. Als ik nu nieuwe HiFi moest kopen: Onkyo/Harman Kardon/sony amp, sony of pioneer CD player, technisch platendraaier. Speakers: klipsch/jamo, B&W, KLH of Focal. Zeker geen speakers van JB, pioneer of elk ander standaard merk. Maar momenteel toch te klein wonende dus een logitech/creative surround zetje van 500watt en soundcard is al meer dan voldoende.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben eigenlijk een audiofiel, maar besef ter dege dat
1) mijn huidig budget niet voldoet. 2) ik geen andere niet essentiele zaken wil opgeven. 3) ik geen geschikte ruimte heb. Maar indien deze situatie zou veranderen: Een dual THX 7.1 setup, elk kanaal met goeie preamp, en buizenversterker als eindtrap. En dan ben ik helaas door mijn electrische huisinstallatie beperkt tot 3 kw rms.
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kenwood versterker met Engelse of Nederlandse boxen.
Japanse en Amerikaanse boxen zijn agressief en/of bonken. Mijn Kenwoodversterker met Engelse B&W 220i boxen zijn qua klankkleur neutraal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben een knutselaar en bouwde een stereo - buizenversterker. Zalig geluid geeft dat ding. Van mijn schoonouders erfden wij een paar B&W klankkasten. Die klinken mooi vlak en dus uiterst geschikt voor de buizenbak.
Bij het zoeken naar een goeie gitaarversterker was de VOX ACC30 met buizen de best klinkende. Vandaar dat ik in de woonkamer ook een lampenversterker wou. Ben geen perfectionist maar als het op goeie klank aan komt, kies ik voor lampen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelf iets in mekaar knutselen, daar ga ik me niet aan wagen.
Laten herstellen, dat lijkt me een beetje onzin. Als iets versleten is, is het versleten. En het betreft geen Stradivarius eh, 't is maar een doordeweekse Kenwood stereo-installatie. Het budget ligt niet vast maar voor 1500 euro zou ik toch al iets willen dat menselijk klinkt. Het hoeft voor mij ook niet de absolute top te zijn, 't is in feite maar om wat lawaai te maken in de living. Ik dacht aan Denon, Sony, Pioneer of iets van die dingen.
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooral boxen baren me zorgen. Daar ken ik nu echt eens niks van.
En je kan vooraf wel gaan luisteren maar als je niet weet waar beginnen kan dat wel eens heeel lang duren.
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() die moet je gewoon beluisteren.Neem je favo cd's mee naar de winkel, en laat die daar spelen, en laat de verkoper switchen tussen verschillende merken van speakers. En dan zal je horen welke er het beste klinkt.
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() MP-3 spelertje met een koptelefoontje... Overal muziek en ook geen last van de buren...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |