![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De vergelijking met franstaligen in Brussel gaat natuurlijk niet op: in de Brusselse Rand is de officiele voertaal NEDERLANDS. Het zou eerder net andersom zijn: VLAMINGEN die in Brussel of in de rand aangesproken worden in het Frans kunnen volgens dit vonnis serieuze schadevergoeding eisen. Allen daarheen! Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 22 juli 2011 om 06:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 22 juli 2011 om 06:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Vlamingen zijn te slap hiervoor, helaas, enkele uitzonderingen niet te na gesproken. Reden: men blijft er maar mee te koop lopen dat Vlamingen zo graag en zo goed andere talen leren. Eigenlijk is dit een handicap, een teken van zwakte die zwakke volkeren aannemen: men past zich aan aan de andere. Wij moeten geen andere talen leren, de rest moet maar NL leren.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Enfin, circe, leer dan maar al Tamazight, Amazen, Turks, Yiddish, Pools, Roemeens en...Frans. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is een zot voorbeeld al zie ik er een ander verhaal in. De Frans-Canadezen is wel degelijk te vergelijken met de situatie van de Walen in de volksrepubliek Vlaanderen.
In Brussel verstaat men geen Nederlands. Onder de Belgische 'adel' kent men die taal ook niet. Zeggen ze. Ik weet uiteraard beter. Maar ga geen Engels kleppen in Quebec ......
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom dan vergelijken met de franstalige imperialisten? Me dunkt hebben de vlamingen - net als de quebecquois - het RECHT om in hun eigen taal te worden aangesproken in hun eigen taalgebieden, dus uiteraard zowel in Vlaanderen als in Brussel. En waar hebben de franstaligen in hun eigen taalgebied last van de vlaamse overheersers???? hein???? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 22 juli 2011 om 16:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Missie geslaagd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() @Cynara
Dat is dus precies wat ik bedoelde .......
![]() |
#11 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Spraken de Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 23 juli 2011 om 13:58. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() @ Filo
Voor een deel denk ik. De Frans(Candezen) konden betrekkelijk goed overweg met de autochtone bevolking. Reden ook dat de Yanken nooit vat hebben kunnen krijgen op dit gebied. Hoewel niet vergelijkbaar met toestand tussen de Volksrepubliek Vlaanderen en het Koninkrijk Wallonië bestaat er wel degelijk een ietwat gespannen verhouding tussen de Quebecquois en de Engelstaligen. Er is een tijdlang sprake geweest van een eventuele afsplitsing van Quebec van Ottawa.
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 23 juli 2011 om 16:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Correct. Datzelfde heb ik ook gelezen en de Sioux brachten die gewoonte over op de andere, zuidelijke stammen.