![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() De vlaamse collaboratie is meestal ingegeven als reactie op het fransdolle belgie. Daarom is de "franse" collaboratie 10x erger omdat ze zuiver fascistisch is. . Dat de franskiljons maar in eigen boezem kjiken. Of schamen zij zich voor zichzelf om erover te praten? Of zijn ze in wezen zelf fascistisch door hun houding tegenover een andere, zeg maar vlaamse cultuur. Dat de magistratuur tot ver na de oorlog in wezen een francophone aangelegenheid was , zelfs in vlaaderen heeft menig overtuigd vlaming de dood met de kogel gekost. In 1302 wist men het al: "Wat Wals is vals is." .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als Vlamingen moeten we diegenen die niet kunnen vergeven, met de neus op de feiten drukken, en liefst alle dagen. Waarom willen de franstaligen dat wij de onderdrukking van de Vlamingen door de franbstaligen vergeten, terwijl die nog alle dagen doorgaat? Waar men nog steeds probeert op te rukken zonder onze grenzen en onze eigenheid te respecteren? Hun fascisme duurt voort tot op de dag van vandaag en dat is veel erger dan enkele Vlamingen die langs een nu in vraag gestelde weg, hun soelaas tegen die frranskiljons zochten?
Links (zoals in Wallonië) is voor de vrijheid, maar eigenlijk zijn ze net als de USSR: totale overheersing en met beide handen in de vetpotten, alle waargeden trachten om te keren en zichzelf onschendbaar wanen. Eigenlijk zouden we naar het oorlogstribunaal moeten gaan met onze klachten. Of is het onderdrukken van bevolkingen een internationaal recht?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. Laatst gewijzigd door EddyBal : 22 mei 2011 om 08:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bekijk nog eens de DVD's van Maurice Dewilde. Wel kan ik nog een beetje "medeleven" hebben met de Oostfronters. Die waren en werden overtuigd door de pastoor en nog een paar andere grote monden. Dit waren meestal "kinderen" die dachten de gemeenschap te helpen. En die dachten niet in of voor eigen belang.... de rest wel. Ik durf nog iets zeggen: de meeste Vlamingen hebben minder last gehad van de Duitsers dan van de Vlamingen zelf. Vlamingen hebben elkaar meer aangedaan... Al die zaken zijn niet gecompliceerd maar het aantal zaken en als je die apart bekijkt maken het wel moeilijker. En dat dit alles gevoelig ligt is niet meer dan normaal. In Duitsland ligt dat nog gevoeliger. Gans Europa kan of kon lachen met "Allo Allo". Niet de Duitsers. Er is daar ook nog geen enkele aflevering van "Allo Allo" uitgezonden. Die Duitse gevoeligheid is wel van een heel andere aard dan de onze. Net daar ligt het verschil. Ze zijn begonnen en ze hebben verloren ![]() En dat kunnen die niet vergeten maar wij zouden nu alles moeten vergeten en nog hun vergeven bovendien? En hetzelfde zouden we nu moeten doen met onze collaborateurs?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Bij mij zijn mensen die 70 jaar na de feiten niet kunnen vergeven geen 'grote' mensen... ![]() Wellicht bent U nog altijd kwaad op de Romeinen? ![]() Laatst gewijzigd door freelancer : 23 mei 2011 om 09:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Criminelen krijgen een wet Lejeune en dergelijke, maar iets van zoveel jaren geleden blijft onbespreekbaar... Selectief vergeven staat hoog in't vaandel van links ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() alsook selectieve verontwaardiging.
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Wie wil er nu vergeven worden door de belgische staat?
Laatst gewijzigd door giserke : 23 mei 2011 om 09:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Toen ik mijn lijnen schreef dacht ik daar heel zeker aan en ik wist wel dat er een antwoord of reactie zou komen. Ik moet jouw 100% gelijk geven omdat het over een heel groot gedeelte van de "Vlaamse zaak" gaat en daar sta achter. En dan denk ik aan Leopold II, Daens, Woeste, "et pour les Flamands la même chose", de vernedering van duizenden Vlaamse arbeiders in Wallonië. Er zijn nog meer voorbeelden. Dit allemaal vergeten en vergeven? Jamais. Amnestie verbind ik met de oorlog, met al het onrechtvaardige en al het onredelijke en onmenselijke dat in die periode is gebeurd. En vooral wat Vlamingen hun eigen mensen hebben aangedaan. En die Vlamingen zouden wij amnestie moeten verlenen? Ik begin ook te begrijpen waarom de meeste Vlamingen katholiek zijn ![]() Effe gaan biechten en jouw zonden zijn vergeven en vergeten. Dat is voor mij veel te gemakkelijk. Kan je Simon Wiesenthal ongelijk geven? Kan je al die mensen die hier in dit forum zitten iets verwijten als ze protesteren over de gemakzucht waarmee justitie omgaat met criminelen? Het lijkt erop dat dat onze overheid voortdurend amnestie uitdeelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoelang heeft het geduurd eer men ook eens aan de slachtoffers dacht? Neen, daarvoor moesten we eerst een Dutroux hebben... Amnestie staat hoog in het vaandel van een paar partijen die zich Vlaamse partijen noemen zoals het VB of de NV-A. En ik moet toegeven (objectief zijn) dat het VB er durft voor uitkomen terwijl de NV-A in het openbaar in alle talen zwijgt. Niet dat ik het er mee eens ben. Maar ze zeggen tenminste wat ze denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Het verhaal van iemand die bij de SS kwam
Dit is een echt verhaal Door het feit dat de personen zijn overleden kan en mag ik dit hier neerschrijven. De oorlog brak uit en een jonge gast gaf zich op om voor het Belgisch leger te gaan vechten. (zoals vele anderen) Doch de lichting van zij die in 1923 waren geboren zaten toen juist op de wip en waren amper 16 jaar. De persoon mocht niet in dienst. Duitsland veroverde Vlaanderen en bijna alle nog mannelijke rondlopende mannen moesten in Duitsland gaan werken De persoon moest naar Berlijn en gaan werken bij Telefunken. Regelmatig kon je naar huis, maar dan moest een collega zich voor U borg stellen dat je wel zeker teug kwam. Een oudere persoon met kinderen vroeg aan die jonge gast of hij dit wilde doen voor hem, want hij had kinderen enz... De deal ging door, maar de op verlof gaande persoon kwam nietmeer terug en dook hier onder. De jonge gast (borgsteller) werd verantwoordelijk gesteld en kreeg zijn straf te horen --> werkkamp in Noorwegen (kappen van bomen) Een Duitse overste van Telefunken vertelde de jonge gast, dat hij er toch nog vanaf kon komen door dienst te nemen in het Duitse leger. Deze jonge gast vond dit beter dan een werkkamp en werd ingedeeld bij de Kriegsmarine. Hiervoor moest hij een trainingskamp volgen en zij kregen de zelfde opleiding als de SS ( lagen in dat kamp samen met toekomstige SS') Maar de oorlog verliep bijna op zijn einde en Hitler vond dat zijn elite troepen moesten aangevuld worden en alle in opleiding kriegsmarine soldaten werden zonder boe of ba in een SS pak gestoken en werden als SS aanzien. Allen moesten toen tegen de communisten gaan vechten (Oostfronters) en alle Vlamingen, Nederlanders, Denen enz.. kwamen terecht bij het fameuze Vlaams Legioen. Verder dan het Oosten van Polen geraakten zij niet en allen konden dan maar vechten in Bastogne. Om een lang verhaal kort te houden, deze jonge gast werd na de oorlog veroordeeld tot de doodstraf - werd daarna omgezet tot 15 jaar en heeft effectief 3 jaar gezeten. (MAAR NOOIT ZIJN BURGERRECHTEN TERUG GEKREGEN) Hiermede wil ik zeggen, dat die oude rotzak, die onderdook en bij de witte brigade zat, het meer verdiende" om in de bak te zitten dan die jonge gast die zich borg had gesteld. Wie van de 2 was in feite de landverader ? Die oude zak, want deze bracht zijn eigen volk in grote problemen.(dook onder bij de witte brigade ---> waren de grootste klootzakken) |
![]() |
![]() |