![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() In De Standaard lees ik dat 6 jongeren (5 minderjarigen + 1 meerderjarige) in Brussel een roof- en vernieltocht langs wagens hielden... en dat een Brusselse politiepatrouille dit niet kon verhinderen omdat ze maar met 3 waren...
![]() Een patrouille van de Brusselse politie merkte het zestal op toen ze aanstalten maakten in te breken in een wagen. Omdat de agenten maar met drie waren, moesten ze toekijken hoe de jongeren toesloegen. Hoe men er ooit zal in lukken de veiligheid in Brussel te verhogen is me een raadsel... ![]() Hier is dit ongelooflijk verhaal te lezen! Laatst gewijzigd door freelancer : 26 juni 2011 om 21:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Die arme smurfen waren zeker wat slapjes van het vasten voor de Ramadam-a-ding-dong. Bruxelles: police partout, justice nulle part.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Door uw vinggrtje op te steken kunt ge met drie man geen zes jongeren in bedwang houden weet ge. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Binnenkort staan die toch weer op straat. Het - terechte - gevoel van straffeloosheid voedt hun agressie nog meer, en af en toe eens kort gearresteerd worden door de politie staat stoer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Als ze ingrijpen, lopen ze zelf het risico om een pak rammel te krijgen, of op zijn minst gekwetst te worden, en waarom ? Enkele uren later loopt dat geboefte toch alweer vrij. Als ze ingrijpen en er vallen gewonden aan de kant van het crapuul, mogen de agenten het uitleggen aan de media, comité P en de advocaten van het gespuis. Om nog van toekomstige rellen te zwijgen. Spijtig dat jij er niet bij was. Jij zou ze wel bij hun nekvel gepakt hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
't Is maar dat je het weet he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de uitleg a la: "ze lopen een paar uur later toch weer op straat" is zever, de politie heeft zich niet te moeien met de parket. Hun eigen werk willen en kunnen en waarschijnlijk durven ze niet eens meer doen, maar ze gaan de rechters uitleggen hoe het moet gebeuren... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Als slachtoffer zou ik dan klacht neerleggen tegen de politie. We betalen hen om de orde te handhaven, niet om toe te zien hoe onze eigendom vernietigd wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vermoedelijk niet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Moeten ze maar een andere job zoeken, je weet wat de risico's zijn.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Er zitten idioten bij de politie, net alsof ik dat niet weet. Zelfs regelrechte sadisten. Evenwel ook vriendelijke en redelijke mensen, maar dat laatste zal uiteraard moeilijk voor je zijn om te erkennen, een cynische ingesteldheid komt voor de één of andere reden bij velen realistischer over, vraag me echter niet waarom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Dit gezegd zijnde, heb je al eens ruzie gehad met straatboefjes in Elsene ? Ik wel (het was eigenlijk in Anderlecht, maar soit). Vraag me niet hoe ze het doen, maar als bij toverslag staan er plotseling 25 voor je, achter je, en links en rechts. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als men u vandaag zou aanhouden voor iets en een uur later mag je weer op straat is het verhaaltje wel nog niet afgelopen voor u hé? Op zijn tijd krijgt u opnieuw een uitnodiging, ditmaal voor de rechtbank. Of zou u er voorstander van zijn om ze allemaal op te sluiten tot ze ooit eens (misschien een jaar of zo later) alsnog voor de rechtbank komen? Welk nut kan daar inzitten? Vrijspraak met terugwerkende kracht? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben er ooit eens aangehouden en heb geen zachte nacht meegemaakt in hun kantoor. En nadien was ik dagenlang "vermist" en wist geen enkele agent mijn vrouw te vertellen waar ik wel was. Bijna een week. één agent is het anoniem komen vertellen, maar die kwam van een gans ander district. Ik kan het u verzekeren, ik was niet gewapend maar de kogels zijn in de ronde gevlogen die nacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |