Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2011, 21:06   #1
freelancer
Banneling

Standaard Zes jongeren houden roof- en vernieltocht langs wagens in Brussel...

In De Standaard lees ik dat 6 jongeren (5 minderjarigen + 1 meerderjarige) in Brussel een roof- en vernieltocht langs wagens hielden... en dat een Brusselse politiepatrouille dit niet kon verhinderen omdat ze maar met 3 waren...

Een patrouille van de Brusselse politie merkte het zestal op toen ze aanstalten maakten in te breken in een wagen. Omdat de agenten maar met drie waren, moesten ze toekijken hoe de jongeren toesloegen.

Hoe men er ooit zal in lukken de veiligheid in Brussel te verhogen is me een raadsel...

Hier is dit ongelooflijk verhaal te lezen!

Laatst gewijzigd door freelancer : 26 juni 2011 om 21:07.
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2011, 21:21   #2
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Die arme smurfen waren zeker wat slapjes van het vasten voor de Ramadam-a-ding-dong. Bruxelles: police partout, justice nulle part.

Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2011, 21:44   #3
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
In De Standaard lees ik dat 6 jongeren (5 minderjarigen + 1 meerderjarige) in Brussel een roof- en vernieltocht langs wagens hielden... en dat een Brusselse politiepatrouille dit niet kon verhinderen omdat ze maar met 3 waren...

Een patrouille van de Brusselse politie merkte het zestal op toen ze aanstalten maakten in te breken in een wagen. Omdat de agenten maar met drie waren, moesten ze toekijken hoe de jongeren toesloegen.

Hoe men er ooit zal in lukken de veiligheid in Brussel te verhogen is me een raadsel...

Hier is dit ongelooflijk verhaal te lezen!
Stel u voor dat die flikken er op klopten.
Door uw vinggrtje op te steken kunt ge met drie man geen zes jongeren in bedwang houden weet ge.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2011, 21:50   #4
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Binnenkort staan die toch weer op straat. Het - terechte - gevoel van straffeloosheid voedt hun agressie nog meer, en af en toe eens kort gearresteerd worden door de politie staat stoer.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2011, 21:55   #5
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht

Dus het crapuul was met twee keer zoveel. Ok, ik kan ergens begrijpen dat de politie aarzelt om in te grijpen.

Als ze ingrijpen, lopen ze zelf het risico om een pak rammel te krijgen, of op zijn minst gekwetst te worden, en waarom ? Enkele uren later loopt dat geboefte toch alweer vrij.

Als ze ingrijpen en er vallen gewonden aan de kant van het crapuul, mogen de agenten het uitleggen aan de media, comité P en de advocaten van het gespuis. Om nog van toekomstige rellen te zwijgen.

Spijtig dat jij er niet bij was. Jij zou ze wel bij hun nekvel gepakt hebben.
Oud 26 juni 2011, 21:56   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat de agenten maar met drie waren, moesten ze toekijken hoe de jongeren toesloegen.
Treden flikken alleen nog maar "man tegen man" op misschien?
Oud 26 juni 2011, 21:59   #7
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
't Is al goed, we weten dat je een hekel aan de politie hebt, maar door bij elk nieuw onderwerp waar ook maar in de verste verte een agent bij betrokken is, in om het even welk opzicht, van te voren te kankeren op die agent, maak je jezelf wel belachelijk en degradeer je het niveau van je berichten.

't Is maar dat je het weet he.
Oud 26 juni 2011, 22:00   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Dus het crapuul was met twee keer zoveel. Ok, ik kan ergens begrijpen dat de politie aarzelt om in te grijpen.

Als ze ingrijpen, lopen ze zelf het risico om een pak rammel te krijgen, of op zijn minst gekwetst te worden, en waarom ? Enkele uren later loopt dat geboefte toch alweer vrij.

Als ze ingrijpen en er vallen gewonden aan de kant van het crapuul, mogen de agenten het uitleggen aan de media, comité P en de advocaten van het gespuis. Om nog van toekomstige rellen te zwijgen.

Spijtig dat jij er niet bij was. Jij zou ze wel bij hun nekvel gepakt hebben.
Wat zijn we dan met politie die haar werk niet doet? Waarom betalen we die mensen dan?

En de uitleg a la: "ze lopen een paar uur later toch weer op straat" is zever, de politie heeft zich niet te moeien met de parket. Hun eigen werk willen en kunnen en waarschijnlijk durven ze niet eens meer doen, maar ze gaan de rechters uitleggen hoe het moet gebeuren...
Oud 26 juni 2011, 22:01   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
't Is al goed, we weten dat je een hekel aan de politie hebt, maar door bij elk nieuw onderwerp waar ook maar in de verste verte een agent bij betrokken is, in om het even welk opzicht, van te voren te kankeren op die agent, maak je jezelf wel belachelijk en degradeer je het niveau van je berichten.

't Is maar dat je het weet he.
Ik weet het wel, ik ben de boosdoener, de politie is ok.
Oud 26 juni 2011, 22:01   #10
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Als slachtoffer zou ik dan klacht neerleggen tegen de politie. We betalen hen om de orde te handhaven, niet om toe te zien hoe onze eigendom vernietigd wordt.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2011, 22:09   #11
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat zijn we dan met politie die haar werk niet doet? Waarom betalen we die mensen dan?
Niemand moet zich voor mij het ziekenhuis laten inslaan.
Citaat:
En de uitleg a la: "ze lopen een paar uur later toch weer op straat" is zever, de politie heeft zich niet te moeien met de parket. Hun eigen werk willen en kunnen en waarschijnlijk durven ze niet eens meer doen, maar ze gaan de rechters uitleggen hoe het moet gebeuren...
Nog nooit aan gedacht hoe ongelooflijk frustrerend het moet zijn voor de gemiddelde agent als boefjes en ander crapuul korte tijd later weer op straat loopt, ondertussen weer al plannen makend voor een nieuw wapenfeit ?

Vermoedelijk niet.
Oud 26 juni 2011, 22:12   #12
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moeten ze maar een andere job zoeken, je weet wat de risico's zijn.

Citaat:
Nog nooit aan gedacht hoe ongelooflijk frustrerend het moet zijn voor de gemiddelde agent als boefjes en ander crapuul korte tijd later weer op straat loopt, ondertussen weer al plannen makend voor een nieuw wapenfeit ?

Vermoedelijk niet.
Dat is nog altijd geen geldige argument om niet op te treden.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2011, 22:13   #13
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet het wel, ik ben de boosdoener, de politie is ok.
Neen dat zeg ik niet, maar je simplistische, negatieve zwart-wit visie op alles wat ruikt naar de wet is soms wel vermoeiend.

Er zitten idioten bij de politie, net alsof ik dat niet weet. Zelfs regelrechte sadisten. Evenwel ook vriendelijke en redelijke mensen, maar dat laatste zal uiteraard moeilijk voor je zijn om te erkennen, een cynische ingesteldheid komt voor de één of andere reden bij velen realistischer over, vraag me echter niet waarom.
Oud 26 juni 2011, 22:16   #14
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Moeten ze maar een andere job zoeken, je weet wat de risico's zijn.

Dat is nog altijd geen geldige argument om niet op te treden.
Ik wil er wel eventjes op wijzen dat de exacte omstandigheden niet gekend zijn, dus misschien toch even afwachten om te oordelen vooraleer we meer gegevens hebben.

Dit gezegd zijnde, heb je al eens ruzie gehad met straatboefjes in Elsene ? Ik wel (het was eigenlijk in Anderlecht, maar soit). Vraag me niet hoe ze het doen, maar als bij toverslag staan er plotseling 25 voor je, achter je, en links en rechts.
Oud 26 juni 2011, 22:40   #15
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Vermoedelijk niet.
Zoals xeno al zei; de agent moet zich niet verder bemoeien met de rechtspraak.
Als men u vandaag zou aanhouden voor iets en een uur later mag je weer op straat is het verhaaltje wel nog niet afgelopen voor u hé?
Op zijn tijd krijgt u opnieuw een uitnodiging, ditmaal voor de rechtbank.

Of zou u er voorstander van zijn om ze allemaal op te sluiten tot ze ooit eens (misschien een jaar of zo later) alsnog voor de rechtbank komen?
Welk nut kan daar inzitten?
Vrijspraak met terugwerkende kracht?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2011, 22:58   #16
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ze vrij zijn dezelfde technieken te gebruiken als hun tegenstander zou het een verschil kunnen uitmaken.
Oud 26 juni 2011, 23:16   #17
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Als ze vrij zijn dezelfde technieken te gebruiken als hun tegenstander zou het een verschil kunnen uitmaken.
Het moet zijn dat Brussel veel veranderd is inmiddels.
Ik ben er ooit eens aangehouden en heb geen zachte nacht meegemaakt in hun kantoor.
En nadien was ik dagenlang "vermist" en wist geen enkele agent mijn vrouw te vertellen waar ik wel was. Bijna een week.
één agent is het anoniem komen vertellen, maar die kwam van een gans ander district.
Ik kan het u verzekeren, ik was niet gewapend maar de kogels zijn in de ronde gevlogen die nacht.
Oud 26 juni 2011, 23:22   #18
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het moet zijn dat Brussel veel veranderd is inmiddels.
Ik ben er ooit eens aangehouden en heb geen zachte nacht meegemaakt in hun kantoor.
En nadien was ik dagenlang "vermist" en wist geen enkele agent mijn vrouw te vertellen waar ik wel was. Bijna een week.
één agent is het anoniem komen vertellen, maar die kwam van een gans ander district.
Ik kan het u verzekeren, ik was niet gewapend maar de kogels zijn in de ronde gevlogen die nacht.
Nooit van comité P gehoord ?
Oud 26 juni 2011, 23:29   #19
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Nooit van comité P gehoord ?
In die tijd bestonden er geen comité.
En de rechter zei tegen mij dat ik moest zwijgen of dat ik er heel erg lang zou zitten.
Zo ging dat destijds.
Oud 26 juni 2011, 23:35   #20
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In die tijd bestonden er geen comité.
En de rechter zei tegen mij dat ik moest zwijgen of dat ik er heel erg lang zou zitten.
Zo ging dat destijds.
De tijd dus dat ze geen 20 man nodig hadden om er zes op te pakken.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be