Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2004, 14:06   #1
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Biblical Prophecies About Muhammad
Date of Fatwa 25/ April/ 2004
Date of Reply 25/ April/ 2004
Topic Of Fatwa `Aqeedah (Islamic Creed)
Question of Fatwa It is said that the Jews and Christians were given clear instruction about the coming of the Last Prophet. Could you enlighten me on this point?
Name of Mufti A Group of Islamic Researchers
Content of Reply In the Name of Allah, Most Gracious, Most Merciful.

All thanks and praise are due to Allah and peace and blessings be upon His Messenger.

Dear questioner, thank you for your good question. May Allah help us furnish you with a satisfying answer.

In fact, there are many prophecies of the coming of Prophet Muhammad, peace and blessings be upon him, in the Bible; both in the book of the Old Testament and the book of the New Testament. The Qur’an tells us about this fact in Sura As-Saff. Almighty Allah says: “And when Jesus son of Mary said: O Children of Israel! Lo! I am the messenger of Allah unto you, confirming that which was (revealed) before me in the Torah, and bringing good tidings of a messenger who cometh after me, whose name is the Praised One. Yet when be hath come unto them with clear proofs, they say: This is mere magic.” (As-Saff: 6)

Shedding more light on this issue, we would like to cite for you the following:

“There are many citations in the Bible prophesying the coming of Prophet Muhammad, peace and blessings be upon him. All of Isaiah chapter 42 stands out as an obvious reference to Muhammad, peace and blessings be upon him, as a Messenger of Allah. This chapter describes him as a "light to the Gentiles." While Jesus repeatedly says, "I was not sent but unto the lost sheep of the house of Israel" (See Matthew 15:24, 5:17-18, and 10:5-6) It is only Prophet Muhammad, peace be upon both of him, that was sent as a Messenger for all of mankind (Jews and Gentiles).

Isaiah 42 makes a reference to this "servant of the Lord" as coming from the land of Kedar. It is important to note that Kedar was the second son of Ishmael, a forefather of Prophet Muhammad, peace and blessings be upon him. One of the most striking prophecies of Muhammad, peace and blessings be upon him, stand clear in Isaiah 21: ‘“An oracle concerning Arabia: You caravans of Dedanites, who camp in the thickets of Arabia, bring water to the thirsty; you who live in Tema, bring food for the fugitives. They flee from the sword, from the drawn sword, from the bent bow and from the heat of battle. This is what the Lord says to me: "Within one year, as a servant bound by contract would count it, all the pomp of Kedar will come to an end. The survivors of the bowmen, the warriors of Kedar will be few.’ The Lord, the God of Israel, has spoken.” (Isaiah 21:13-17)

This prophecy takes place in Arabia, the land of Muhammad, peace and blessings be upon him. The "fugitives" in this case are the Prophet and his faithful Companions (may Allah be pleased with them). They fled from Makkah, leaving when Muhammad’s house was surrounded by the Quraish, drawn swords in hand. He fled to Madinah, peacefully acquired converts numbering upwards of ten thousand. Muhammad returned to fight the great Battle of Badr, in which the idolatrous Quraish, "the pomp of Kedar", suffered a crushing defeat. To this day, no Christian or Jewish Biblical scholar can generate an historic event that fits this prophecy.

Yet another prophecy of Muhammad, similar to this one, occurs in Deuteronomy 33:1-2: “And this is the blessing, where Moses the man of God blessed the children of Israel before his death. And he said, the Lord came from Sinai, and rose up from Se’ir unto them; he shined forth from mount Paran, and he came with ten thousand saints: from his right hand went a fiery law for them.”

The Lord coming from Sinai alludes to Moses and "[rising] up from Se’ir" refers to Jesus (peace be upon both of them), as the place of his birth was called Se’ir. The prophet who "shined forth from mount Paran" can be none other than Prophet Muhammad, peace and blessings be upon him. Paran is the ancient name of the region of Arabia where the children of Ishmael settled. In Arabic, Paran is "Farran", which actually refers to Makkah and literally means "two refugees." It appears as though this took its name from Hagar and Ishmael (peace be upon them both) who went to this region as refugees when Ishmael was still young. And of course, coming with ten thousand saints, or holy men, descending upon Makkah, bearing a fiery law (the Glorious Qur’an) is an unmistakable reference to Prophet Muhammad, peace and blessings be upon him.

Another reference to the Prophet is given by Jesus, where Muhammad, peace and blessings be upon him, is referred to as the "Counselor" and the "Spirit of Truth". Jesus says: “But I tell you the truth. It is for your good that I am going away. Unless I go away, the Counselor will not come to you; but if I go, I will send him to you.” (John 16:7)

“I have much more to say to you, more than you can now bear. But when he, the Spirit of Truth, comes, he will guide you into all truth. He will speak only what he hears, and he will tell you what is yet to come. He will bring glory to me by taking from what is mine and making it known to you.” (John 16:12-14)

Since Jesus (peace be upon him) indicates that the Counselor will not come unless Jesus himself, leaves, it is virtually impossible for the Counselor to be the Holy Ghost, as some Christian scholars contend. The Holy Ghost occurs in Scripture before, during, and after Jesus’ life, so it cannot be that Jesus must leave for the Holy Ghost to arrive. It is already there. Similar to the "prophet like Moses" in Deuteronomy 18, this Counselor "will speak only what he hears." Through the Qur’an, the final revelation of Allah, and through the Sunnah, Muhammad is the one to guide us "into all truth." And both the Qur’an and Hadith tell us "what is yet to come." As for glorifying Jesus, Allah tells us in 3:56 that the Qur’an clears Jesus of the lies and speculation surrounding his life and his death.

There are a number of remaining references to Prophet Muhammad, peace and blessings be upon him, in the Bible, one where he is even mentioned by name in the original Hebrew (Song of Songs 5:9-16)! "Cheeko mame tah kim, vechulo Mohamadim." This means "His language is most sweet, and he is Muhammad." In the English translations of the Bible, Muhammad's name is translated as "altogether lovely".”

Excerpted, with slight modifications, from: http://etori.tripod.com/last-mssgr.html

For more information, click the following:

Bible verses about Prophet Muhammad

Read More about Muhammad in the Bible

Muhammad: The Man & The Message

Almighty Allah knows best.
Oud 16 mei 2004, 20:02   #2
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

En toen kwam er een varken met een lange snuit.....en het vertelseltje was uit!
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2004, 20:15   #3
Beer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Oud 16 mei 2004, 22:39   #4
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Misschien bedoelde de Bijbel wel een zekere Lincoln ?

Jongens toch! Dat is juist een van de bewijzen dat de Koran niet authentiek is !
De voorspelde profeten die moesten volgen volgens het oorspronkelijke geloof moesten dat geloof verder begeleiden, geen nieuw stichten. Het zou ook logisch zijn indien de nieuwe profeten de oude niet zouden tegenspreken.

Wat Mohammed deed was dus de mosterd elders halen, zich legitimerend op een vage voorspelling in reeds bestaande religies, maar daarbij wel de context achterwege latend. En het eerste wat "die profeet" doet is niet een aansluiting geven bij de oude profeten (die hij wel nodig had om zich te legitimeren) en de vorige stand van dat geloof (want anders zou het geen nieuwe profeet zijn) maar hij gaat er zich tegen afzetten en met de wapens bestrijden. Hij gaat zelfs de Joden uitmoorden (Banu Qurayza) en daarmee de grondbeginselen van dat geloof zelf met de voeten treden.
En waarom ? Misschien omdat de Joden juist kunnen aantonen dat hij niet die "beschreven profeet" is ?
Oud 17 mei 2004, 00:08   #5
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Standaard

Waarom Mohammed, noch Jezus van Nazareth de laatste profeet (Messiah) zijn, volgens de Bijbel & de Torah:

Hoofdreden:
"The Messiah must be descended on his father's side from King David (see Genesis 49:10 and Isaiah 11:1)."

+

1. De profeet gaat alle Joden terug naar het Land Israel brengen (Isaiah 43:5-6).

2. De profeet gaat de derde tempel bouwen (Ezekiel 37:26-2 .)

3. De profeet gaat vrede brengen over alle wereldvolkeren. En gaat onderdrukking, en ziekten de wereld uit helpen. (Isaiah 2:4)

4. De profeet gaat de universele kennis van God verkondigen en zo de wereld verenigen. (niet door strijd dus) (Zechariah 14:9).

enz.
Oud 17 mei 2004, 09:30   #6
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Fantastisch! Ik ga mij onmiddelijk bekeren!

Weer zo'n voorbeeld van een zichzelf vervullende voorspelling. Als ik nu ergens in een grot in 't groot schrijf 'in het jaar 2500 zal een nieuwe profeet opstaan die de mensheid naar de eeuwige glorie zal brengen'

wedden dat tegen dan wel een paar gehaaide slimmeriken zichzelf tot de grote profeet uitroepen?
Oud 17 mei 2004, 09:35   #7
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Fantastisch! Ik ga mij onmiddelijk bekeren!

Weer zo'n voorbeeld van een zichzelf vervullende voorspelling. Als ik nu ergens in een grot in 't groot schrijf 'in het jaar 2500 zal een nieuwe profeet opstaan die de mensheid naar de eeuwige glorie zal brengen'

wedden dat tegen dan wel een paar gehaaide slimmeriken zichzelf tot de grote profeet uitroepen?
En niemand die mij wil geloven Omdat die eikel 2000 jaar geleden mijn naam vergeten was! *g*

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2004, 09:41   #8
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
En niemand die mij wil geloven Omdat die eikel 2000 jaar geleden mijn naam vergeten was! *g*
erg he... en ik heb speciaal mijn nick gekozen in afwachting van de openbaring van de plaats van geboorte van de volgende Profeet...
Oud 17 mei 2004, 12:54   #9
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Misschien bedoelde de Bijbel wel een zekere Lincoln ?

Jongens toch! Dat is juist een van de bewijzen dat de Koran niet authentiek is !
De voorspelde profeten die moesten volgen volgens het oorspronkelijke geloof moesten dat geloof verder begeleiden, geen nieuw stichten. Het zou ook logisch zijn indien de nieuwe profeten de oude niet zouden tegenspreken.

Wat Mohammed deed was dus de mosterd elders halen, zich legitimerend op een vage voorspelling in reeds bestaande religies, maar daarbij wel de context achterwege latend. En het eerste wat "die profeet" doet is niet een aansluiting geven bij de oude profeten (die hij wel nodig had om zich te legitimeren) en de vorige stand van dat geloof (want anders zou het geen nieuwe profeet zijn) maar hij gaat er zich tegen afzetten en met de wapens bestrijden. Hij gaat zelfs de Joden uitmoorden (Banu Qurayza) en daarmee de grondbeginselen van dat geloof zelf met de voeten treden.
En waarom ? Misschien omdat de Joden juist kunnen aantonen dat hij niet die "beschreven profeet" is ?

Argumenteer , dat de profeet mohamed de leer ergens anders haalde ?, de profeet is een vernieuwer van de vorige godstdiensten een vervolledigde, een daarbij moet je naar de doelstelling kijken van de drie godsdiensten , met als doel de mens zich laten onderwerpen onder één god maar dat willen jullie niet horen, je wilt liever naar de feiten kijken zonder naar de oorzaak eerst te kijken , een het is ook gemakkelijk de waarheid te verdraaien zoals je dat nu doet !!!
Oud 17 mei 2004, 12:57   #10
Lincoln

Standaard

Citaat:

4. De profeet gaat de universele kennis van God verkondigen en zo de wereld verenigen. (niet door strijd dus) (Zechariah 14:9).

enz.
De tijd van de messiah was voorbij , de tijd van de nieuwe profeet (paraclete) is aangebroken , m.a.w de tijd van de messiah was anders dan de tijd van mohamed met aldus een andere context !!

Een daarbij werd de jihad verplicht na 13 jaar verdrukking een vervolging , een de koran werd met stukken geopenbaard , dus ook dat de verplichtingen in een verdeelde tijd geopenbaard , volgens mij denk ik toch dat de soufitische benadering een visie meer begrijpelijk is voor de islaam dan de salafitische verbetering , probeer de filosofie van de soufieten is te lezen dat is beter!!
Oud 17 mei 2004, 12:57   #11
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

De waarheid *g* die lincoln hier in pacht lijkt te hebben?

Het zijn allemaal verhaaltjes, sommige al beter geschreven dan andere, die volledig berusten op overlevering, overschrijffouten, vertelfouten, etc... Mocht je nu nog beweren dat het doel was dat alle mensen zich aan een paar fanatici zouden onderwerpen die zo hun wereldlijke macht sadistisch zouden kunnen misbruiken om iedereen af te persen, ik zou je meteen geloofd hebben

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Citaat:
Oud 17 mei 2004, 12:58   #12
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
De tijd van de messiah was voorbij , de tijd van de nieuwe profeet (paraclete) is aangebroken , m.a.w de tijd van de messiah was anders dan de tijd van mohamed met aldus een andere context !!
De tijd nu is ook nog heel anders, met een heel andere context. Die context is: barbaarse praktijken tegenover vrouwen worden in het Westen niet langer getolereerd.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Oud 17 mei 2004, 13:17   #13
Lincoln

Standaard

Citaat:

Het zijn allemaal verhaaltjes, sommige al beter geschreven dan andere, die volledig berusten op overlevering, overschrijffouten, vertelfouten, etc... Mocht je nu nog beweren dat het doel was dat alle mensen zich aan een paar fanatici zouden onderwerpen die zo hun wereldlijke macht sadistisch zouden kunnen misbruiken om iedereen af te persen, ik zou je meteen geloofd hebben

De koran werd doorgegeven door van buiten leren een de vorige godsdiensten was het geval anders , "de interpretaties "werden van buiten geleerd , daarom bestaat er geen discutie in de versie van de koran want het is genomen zoals het is een door gegeven zoals het is!!
Daarom is dat niet alleen maar "een verhaaltje" zoals je zegt, maar het is een goddelijke wet , !!

Maar als je zegt dat het misbruikt wordt (door sommige idiooten)om bepaalde politieke doelstellingen te bereiken ,daar geef ik je gelijk!!
Oud 17 mei 2004, 13:22   #14
Lincoln

Standaard

Citaat:
Citaat:
De tijd nu is ook nog heel anders, met een heel andere context. Die context is: barbaarse praktijken tegenover vrouwen worden in het Westen niet langer getolereerd.

Ooit van antropologie gehoord !!!
Een daarbij kun je de vrouwen niet naakt laten poseren voor reclame , een als materiaal product gebruiken voor economische doelstellingen , ik vindt dat het systeem meer als ;vrouwen misbruiken dan haar (bevrijden) emanciperen !!!
Oud 17 mei 2004, 14:30   #15
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De koran werd doorgegeven door van buiten leren een de vorige godsdiensten was het geval anders , "de interpretaties "werden van buiten geleerd , daarom bestaat er geen discutie in de versie van de koran want het is genomen zoals het is een door gegeven zoals het is!!
Daarom is dat niet alleen maar "een verhaaltje" zoals je zegt, maar het is een goddelijke wet , !!

Maar als je zegt dat het misbruikt wordt (door sommige idiooten)om bepaalde politieke doelstellingen te bereiken ,daar geef ik je gelijk!!
Je vergeet dat zelfs bij het van buiten leren er fouten gebeuren Taal is iets wat leeft en dus verandert. Dus zelfs als de woorden exact worden weergegeven, toch kan de betekenis ervan veranderd zijn.

Citaat:
Ooit van antropologie gehoord !!!
Een daarbij kun je de vrouwen niet naakt laten poseren voor reclame , een als materiaal product gebruiken voor economische doelstellingen , ik vindt dat het systeem meer als ;vrouwen misbruiken dan haar (bevrijden) emanciperen !!!
Ik kan mij vergissen, maar ik weet geen enkele reclame waarin naakte vrouwen in volle glorie te bewonderen zijn?
Als schaars geklede dames nu nog werken in reclameberichten, dan zou me dat heel erg verbazen, want dat thema is zo afgezaagd dat ik het zappen er al lang niet meer voor laat.
De vrouw onder de knoet houden, haar verborgen houden, haar slaan, d�*t lijkt me erger dan een vrouw die zelf kiest om schaars gekleed te paraderen met haar schoonheid voor product A of B...
BTW, verklaar u nader in verband met "antropologie"? Het draait rond mensen, maar wat bedoel je? Of gebruik je gewoon een duur woord omdat dat leuk staat? Even kijken:
an·tro·po·lo·gie (de ~ (v.))
1 wetenschap van de mens als natuurhistorisch wezen
2 christelijke dogmatiek over de mens
Jij doelt dus prolly op betekenis 2 ?
"Dogmatiek" en mij eerst beschuldigen dat ik mij onderwerp aan dogma's *g* proper is dat!

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Oud 17 mei 2004, 14:31   #16
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

enz.

Een daarbij werd de jihad verplicht na 13 jaar verdrukking een vervolging , een de koran werd met stukken geopenbaard , dus ook dat de verplichtingen in een verdeelde tijd geopenbaard , volgens mij denk ik toch dat de soufitische benadering een visie meer begrijpelijk is voor de islaam dan de salafitische verbetering , probeer de filosofie van de soufieten is te lezen dat is beter!!
Nu maak je uzelf wel echt belachelijk !
Paraclete = De heilige geest, en helemaal géén lijfelijk persoon, dus ook geen profeet. Voorbeelden op een boel sites :
http://www.newadvent.org/cathen/11469a.htm
Waarom je dat bij uw verhaal van legitimering van uw profeet sleurt is van geen kanten te snappen. Als de Paraclete aan iedereen verschijnt dan zou dat in het kader moeten zijn van het einde der tijden.

Volgens de Christen was Jezus van Nazareth de Messiah, maar volgens de Joden is de echte Messiah nog steeds niet geweest. Tot daar de schiftuur of wat je er wil van geloven.
Oud 17 mei 2004, 16:24   #17
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Ik wacht echt op het moment dat de schriftgeleerden eens en voor altijd korte metten maken met die onnozele Koran.

Ieder kind kan bij wijze van spreke zien dat de Koran een derderangsproduct is van een bezeten geest.

Iedereen die met een beetje belezen geest de Bijbelteksten leest en in hun historische context weet te plaatsen en die daarna de Koran en de Hadieth ernaast legt, die merkt wat een klungelaar die mOhammed wel was. Behalve dan in het gek maken van de geesten van de mensen. Daar was hij een grootmeester in. Net als Hitler trouwens.

Je moet het maar doen om mensen in zo'n onzin te doen geloven. Om mensen zich te laten doodvechten voor iets dat puur hersenspinsel is.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2004, 17:02   #18
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Waarom schreef hij zijn wetten niet zelf op in plaats van ze door te geven aan onvolmaakte mensen
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2004, 18:33   #19
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:

Waarom schreef hij zijn wetten niet zelf op in plaats van ze door te geven aan onvolmaakte mensen
Missschien omdat hij teveel bezig was met uitmoorden van ongewenste groepen, en in het bijzonder met de joden ( Banu Qurayza, ... zoek maar op met Google) want die zouden wel eens kunnen bewijzen dat hij niet de beschreven profeet is. (Zie hoger.)
Oud 17 mei 2004, 20:12   #20
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Ik wacht echt op het moment dat de schriftgeleerden eens en voor altijd korte metten maken met die onnozele Koran.

Ieder kind kan bij wijze van spreke zien dat de Koran een derderangsproduct is van een bezeten geest.

Iedereen die met een beetje belezen geest de Bijbelteksten leest en in hun historische context weet te plaatsen en die daarna de Koran en de Hadieth ernaast legt, die merkt wat een klungelaar die mOhammed wel was. Behalve dan in het gek maken van de geesten van de mensen. Daar was hij een grootmeester in. Net als Hitler trouwens.

Je moet het maar doen om mensen in zo'n onzin te doen geloven. Om mensen zich te laten doodvechten voor iets dat puur hersenspinsel is.
Maar natuulijk domme win , volgens u is mohamed nen duivel , omdat een paar marokkanen op je tenen getrapt hebben !
een daarbij wat weet je van islamitische literatuur , dat heeft toch een handje toegestoken in de Europese beschaving , een ook niet vergeten darwin is maar een amateurtje die probeerde zich als wetenschapper te stellen maar in feit weinig weet van de wetenschap ( ook als manipulator genoemd van geologica !!!)
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be