![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gisteren vroeg een wanhopig klinkende VRT-journaliste aan haar Italiaanse correspondent waarom de mensen in godsnaam toch voor Berlusconi blijven stemmen, "met al die schandalen enzo". Ze was van mening dat dat in geen enkel Europees land mogelijk zou zijn.
Nu zijn er hopen redenen voor een Italiaan om Berlusconi te stemmen, maar volgens mij zijn "opiniemakers" als deze VRT-journaliste stilaan de hoofdreden aan het worden. Mensen namelijk die bij elke gelegenheid duidelijk maken dat ze de mening van de meerderheid van hun medemensen niet alleen rauw lusten, maar ook niet accepteren dat in een democratie de meerderheid regeert. Als Berlusconi herverkozen wordt, dan zal dat op rekening van deze linkse fascisten mogen geschreven worden: Citaat:
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Berlusconi is nog de slechtste niet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Ook in Italië zijn de senioren ondertussen de belangrijkste groep kiezers, dus hoeft het niemand te verbazen dat de combinatie van potentie en seniliteit de verkiezingen wint...
Dom zijn is duur, en oliedom zijn olieduur. Laatst gewijzigd door nihao : 15 december 2010 om 09:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Goed bezig, als de hoofdreden om op Berlusconi te stemmen is dat je "tegen links geboefte" bent.
![]() Maar wacht: Berlusconi is "rechts" dus "goed". Dat zal het zijn.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om dezelfde reden dat Daerden hier nog steeds minister is zeker? Nochtans zie je de rechterzijde daar geen rellen voor veroorzaken. Als het echter om een rechtse minister zou gaan, dan stonden de linkse rakkers al lang op de barrikades. Zo gaat dat nu eenmaal. Links mag corrupt zijn
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 15 december 2010 om 10:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Links heeft aan de macht gezeten na de eerste regering van Berlusconi. Het resultaat was dat links erger was dan Berlusconi.
Berlusconi heeft stabiliteit gebracht in Italie gebracht, dat waarderen de mensen en wat Berlusconi in zijn privé-leven doet speelt geen rol bij de Italianen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Balk - splinter - oog. "Ik ben voor omdat ik tegen de ander ben". Zowat het meest idiote argument in de geschiedenis van de mensheid.
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zou gelijk hebben indien de parlementaire democratie in de Europese landen zou werken. Maar dat is helaas niet het geval. De parlementen zijn in handen van de particratie en het geval Berlusconi toont dat opnieuw aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik in elk geval niet. Mijn sympathie ligt niet spontaan bij Berlusconi, maar als ik zie uit wat voor een hatelijk fascistisch geboefte zijn tegenstanders bestaan, dan neemt mijn sympathie voor hem spontaan toe. En dan krijg ik de neiging om te gaan bidden: "Heer Sylvio, ik reken op u om dit ondemocratisch gespuis terug in zijn holen te drijven".
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat lijkt me erg dom. Two wrongs don't make a right. Ik beoordeel politici op hun eigen daden, niet aan de "kwaliteit" van hun tegenstrevers.
![]() |
#12 |
Staatssecretaris
|
![]() Die kerel draagt vrouwen hoog in het vaandel.
En maffia krijgt tenminste nog eens iets voor elkaar. In tegenstelling tot normale politici. Trouwens, belgische politiekers verklaren toch zelf óók dat men maffia moet zijn om aan politiek te doen (cfr uitspraak van weet-ik-veel-wie ivm wikileaks documenten) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kwaad bestrijdt men best met kwaad, zullen we maar zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het tuig de straat beheerst, zoekt het volk bescherming. Niets abnormaals en nog minder doms aan.
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() De VRT blinkt de laatste tijd weer geweldig uit in linkse vooringenomenheid.
Ze doen niet eens meer moeite om het te camoufleren. Wie gaat ze eens vertellen dat de 'meerwaardezoeker' is niet per definitie links is? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem is, Berlusconi is ook tuig.
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Je snapt er niet veel van als je Daerden op dezelfde lijn als Berlusconi zet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik bedoel maar, bekijk eens zijn propaganda-filmpjes (100% echt trouwens, geen parodie ofzo): Meno male che Silvio c'è video ufficiale inno campagna PDL Trailer "La Pace Può" by Comitato Silvio Berlusconi Nobel per la pace 2010 Op een epische manier worden lyrische teksten als "Silvio, Silvio, grande è" en "Silvio, magnifico" gezongen door een boel bijzonder vrolijke mensen, vergezeld door beelden van een almachtige, doch barmhartige Berlusconi die er is voor de brave mens in de straat. Vergelijk het met een filmpje dat op de nationale omroep zou vertoond worden waarin enkele charmezangers komen zingen over hoe formidabel Di Rupo is voor onze maatschappij. Inderdaad ja. Laat ons vooral niet vergeten dat Berlusconi zichzelf had genomineerd voor de Nobelprijs voor de Vrede, omdat hij naar eigen zeggen het Russisch conflict met Georgië had opgelost en daarmee duizenden mensenlevens had gered. Iets waar zijn aanhangers volledig achter stonden, maar gelukkiglijk door de serieuze, buitenlandse pers al lachend is onthaald (leesvoer wat deze materie betreft). Dit filmpje is trouwens door zijn lobbyisten gemaakt om zijn zelfnominatie te vergezellen (net als La Pace Puó dat ik eerder linkte): Silvio Berlusconi Premio Nobel per la Pace 2010. Alweer, dit is pure ernst, geen parodie. Dan vergeet ik nog zijn uitlatingen ten opzichte van de Joodse gemeenschap, waarvan hij zegt dat het allemaal geldwolven zijn: BERLUSCONI - BARZELLETTA SUGLI EBREI Of zijn verklaring dat 'de Amerikaanse president Barack Obama verdacht lang in de zon heeft gelegen'. En dan ben ik nog niet eens begonnen over zijn bezoek aan L'Aquila waar een aardbeving 300 mensenleven opeiste, waar hij dan doodleuk ging verkondigen dat de dakloze mensen maar moeten doen alsof ze op vakantie zijn en op een camping slapen. Dus aub, tenzij je niet weet waarover je praat, kan je moeilijk zeggen dat je sympathie hebt voor Berlusconi omwille van zijn tegenstanders. Italië is het gewoon beu, maar krijgt iemand zo machtig en kapitaalkrachtig niet met behulp van parlementaire stemmingen (waarvan iedereen in Italië weet dat diverse parlementariërs omgekocht zijn) kapot.
le plat pays, qui est le mien... Laatst gewijzigd door Raph : 15 december 2010 om 19:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Berlusconi is gewoon de max en al de rest is zever.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Burger
|
![]() Welja, voor fascisten wel. Of mensen die gewoon geen flauw idee hebben waarover ze spreken.
le plat pays, qui est le mien... Laatst gewijzigd door Raph : 15 december 2010 om 20:00. |
![]() |
![]() |