![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Neen
6 op de 10 weerberichten zijn verkeerd tegenwoordig. De fout ligt nu altijd aan de gegevens van de computer ---> ???? Het voorspelde weer komt wel eens aan bod, maar steeds enkele dagen te laat of te vroeg. Mag de VRT desinformatie geven aan de bevolking ? Indertijd met Armand Pien kon men rekenen op wat hij vertelde EN ZONDER COMPUTER. DIKKE TET van het VRT weerbericht is geen weerkundige, maar een scheikundige van opleiding. Moet ons belastingsgeld aan deze prietpraat verspilt worden ? Een vraag van een VRT knuppel aan de organisator van pukkelpop " Heb jij laten onderzoeken hoe sterk deze bomen zijn tegen en welke windsnelheid ??????? ??" Hebben ze op het VRT nieuws dit voorspeld ???? Stop met dat belachelijk weerkundig gedoe op de VRT of voorspel het juist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Ik geloof dat de VRT haar weerinfo haalt bij het KMI.
Blijkbaar heeft men daar een soort 'contract' mee afgesloten. Het is dan ook maar zeer zelden dat men op de VRT vergelijkingen maakt met andere weerbronnen. Zo kan men op het internet een buienrader bekijken alsook een wolkenfoto die om de 10 minuten geactualiseerd wordt. De VRT maakt daar nooit gebruik van. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Betreft Pukkelpop.
Weet nu iemand wat dat was? Een windhoos? Een tornado? Een downburst? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een reden te meer waarom houdt VRT zich enkel aan 1 bron ? Je moet de vergelijkingen eens maken met VTM - Totaal verschillend weerbericht ( zij zitten er ook naast, maar niet zoveel) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niemand heeft het hierover reeds gehad. Ik denk dat dat weer op pukkelpop totaal onvoorspelbaar was en niemand durft het initiatief nemen om een deftige uitleg te geven. Normaal staat Deboosere reeds na 10 min na de feiten reeds de nodige uitleg te geven over.... dit of dat.... Nu nog niemand gehoord Zeer eigenaardig |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Die moeten zwijgen.... Omdat de zaak nog niet volledig is uitgeklaard. Het spel van de verzekeringen moet nog beginnen en het grote touwtrekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij, kwam "zogenaamd" vervroegd uit verlof (maar hierover heb ik mijn eigen bedenkingen) Stel je voor dat ze de nodige verzekeringen niet hebben betaald of zo ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() In de tijd van zware besparingen zou men 'dat' weerbericht gerust mogen afvoeren...
Wie zit daar nog op te wachten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Volgens Chokri een windhoos. Volgens het KMI een downburst. Wat ik zelf heb gezien zijn windvlagen van links en naar rechts, alles wit/grijs door de wind en regencombinatie en wind die zich als een spiraal van boven naar onder en omgekeerd bewoog... (downbursts die tegen de grond smakken en weer omhoog komen? ) Als ik mijn omgeving bekijk (omgevallen muren, weggewaaide karavan, grote hongaar die herleid is tot schrootpakketje van max 1m² en een poort voor een huis heeft meegesleurd, uitgerukte en omgevallen bomen, weggewaaide dakpannen, kraan omgevallen op huizen, rondslingerende wagens, ... maar de meeste huizen staan nog recht. Dat is het dan ook. Nu, het is geweten dat onweders nogal graag "de kanalen afgaan" en onweders en wind zich volledig kunnen uitleven op open vlaktes zoals weides ... daar zal je dan ook meestal hevigere weerfenomenen kunnen opmeten. Vandaar dat ik zeg: ze hadden het moeten weten, of op z'n minst alle voorzorgsmaatregelen nemen.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 augustus 2011 om 21:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus nee, zo dikwijls gokte hij ook nu weer niet juist. Laatst gewijzigd door daiwa : 21 augustus 2011 om 01:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik hou van jouw berichten. Ik scheur die zo gemakkelijk aan flarden. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Slecht geluisterd, PP.
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ons zuurbetaald belastinggeld misbruiken om het weer fout te voorspellen,... het kan gewoon niet langer. Het moet stoppen, iemand moet er een eind aan maken aan dit humanitair schandaal, aan deze schending van onze mensenrechten op correct voorspeld weer. Iemand moet deze rassiestische halsmisdaad (net iets minder erg dan genocide) een halt toeroepen, nu het nog kan. Ik stel voor het leger in te zetten, de lokale politie, alle veldwachters, de civiele bescherming, de brandweer, de plaatselijke judo-karate-en jiujitsuclubs en nonkel Prosper met zijn illegaal bewaarde loodjesbuks. We laten hen zegenen door een kardinaal of vicaris, en bestormen dan brullend het omroepgebouw. We halen Deboosere en zijn malafide maffiaclub uit hun weelderige kantoren, en spijkeren hen met betonklinknagels vast aan de zendmast, waarna we overgaan tot bekogeling met rotte eieren, stenen ter grootte van een pingpongbal, gebruikte batterijen, en de overschot uit onze brooddoos. Daarna gaan we over tot geseling, die zal waargenomen worden door ervaringsdeskundige Mel Gibson (The Passion of The Christ) Tot slot overladen we hen met hoon en spot in de drie landstalen. Tegen dan komt de catering met broodjes en warme koffie. Gelieve uw bestelling tijdig door te geven via tamtam, een oorverschroeiende oerkreet of rooksignalen. Wanneer gaan we loos?.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De weersvoorspelling schijnt mij het enige objectieve, in heel de vrt te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Twee met krabsla?
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rekening houdend met het kijkgedrag van de Vlaamse kijkers, lijkt mij de meerderheid vd Vlamingen best tevreden met de VRT-programmatie.