![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Banneling
|
Iedere Belg zou de mogelijkheid moeten hebben naar waar een gedeelte (10%) van zijn belastingen waar deze zouden moeten gebruikt worden.
Mijn 10% zou natuurlijk naar de ziekenzorg gaan Voor anderen naar het pensioenstelsel of voor kinderopvang enz.... Deze 10% komen dan bovenop het budjet dat ze (regering) zelf hebben beraamd Dus in de toekomst moeten ze een begroting opmaken van 90% van het te innen belastingsgeld en over de resterende 10% heeft de bevolking inspraak. Ben eens benieuwd hoeveel er dan nog naar buitenlandse hulp gaat ? Eveneens zou dit een goede barometer zijn waarover de burger zich het meeste zoregen maakt. Bij de volgende begroting kan dezer 10% dan automatisch opgenomen worden in de begroting van de regering en wederom kan de Belg dan nogmaals zijn 10% terug afstaan aan wat hij wil. Sommige begrotingsposten schieten dan de hoogte in en andere zullen zakken Dit is democratie Laatst gewijzigd door Pin en Puk : 4 september 2011 om 02:42. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Op dit moment gaat meer dan 50% van mijn inkomen naar de "staat". En daar kan ik weinig aan doen met wettelijke middelen.
Dit omdat ik te weinig inkomen heb om wettelijke ontwijkingen in te roepen.
|
|
|
#3 |
|
Banneling
|
Het gaat hem niet over je inkomen maar over je belastingen die je moet betalen (10% van je belastingen kies je zelf voor wat)
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
10% bovenop wat ik alreeds betaal? Slechts 1 doel. NGO Maddox.
|
|
|
#5 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Burger
|
op zich geen slecht idee maar de kans bestaat dat sommige departementen dan bijna geen geld gaan krijgen want wie gaat geld geven aan dep financien, defensie, ... ?
|
|
|
#7 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar, omdat het zondag ochtend is, en ik in de geest van alle mensen moeten samenwerken, toch niet contrair wil zijn, stort die €10 maar in infrastructuurwerken.
|
|
|
|
#8 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Rechtstreeks naar Vlaanderen! ![]() |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Lokaal Raadslid
|
Het idee is leuk, maar onuitvoerbaar, want sommige dingen gaan dan broodnodig geld mislopen.
Mijn deel zou alvast naar cultuur gaan. |
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#12 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De taks op brandstoffen en wegenbelasting...een tijdje terug zei men nog dat zelfs minder dan 10% word gebruikt voor de aanleg en onderhoud van de wegen. Sorry, maar dat kan niet en waar gaat het geld dan naartoe? Zo kun je toch niets fatsoenlijk beheren.
|
|
|