Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2012, 16:59   #1
Twigmuntus
Burgemeester

Twigmuntus's schermafbeelding

Standaard Twigmuntus´ belangrijke dingetjes draad.

Er zijn zo van die dingen waarvan je weet dat je ze dringend eens moet doen... maar toch komt het er nooit van. Meestal omdat ze niet echt de allerhoogste prioriteit hebben.

Deze draad geeft je de spreekwoordelijke schop onder uw kont. De bedoeling is dat ik 1 tip geef per dag, en dit de ganse maand september lang. Het betreft een klein zaakje waar je verplicht (als je het spel meespeelt natuurlijk) aandacht moet aan besteden.

Zelf doe ik ook mee. Iedereen is vrij om zijn actieplan (en hopelijk ook vooruitgang) uit de doeken te doen.

Vorige zomer heb ik dit eens voor mezelf gedaan, met resultaten waar ik nog steeds fier op ben.
Twigmuntus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2012, 17:03   #2
Twigmuntus
Burgemeester

Standaard

Tip 1: de rookdetector

Heb je wel zo´n ding? Werkt het nog? Misschien eens testen? De batterij moet misschien vervangen worden. Hangt het wel op de juiste plaats? En heb je er ééntje op elk verdieping?

Zelf: Heb de mijne getest en alles okidoki. Ik heb op mijn boodschappenlijstje voor morgen zo´n optische detector toegevoegd. Eén van de twee zal dan wel werken zeker in geval van brand? Ik moet nog eens opzoeken (vanavond) wat eigenlijk de voor- en nadelen zijn van beide.
Oud 1 september 2012, 17:05   #3
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Dat nooit!
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 08:37   #4
Twigmuntus
Burgemeester

Standaard

Tip 2: contacteer eens een oude kennis

We hebben allemaal wel iemand waarmee het contact met de jaren verwaterd is geraakt. Vandaag moet je maar eens de moeite doen om een brief te schrijven (enfin, een e-mail te versturen zeker?) naar iemand waar je reeds langer dan 1 jaar niks van gehoord hebt. Let op, kies een persoon waarvan je hoopt dat zij/hij ook in de toekomst een rol kan blijven spelen. Het heeft geen zin om je tijd te verdoen aan ouwe koeien natuurlijk.

Zelf heb ik daarnet een e-mail verstuurd naar één van m´n beste vrienden uit mijn UGent tijd. Ik weet zeker dat hij het goed meent met mij en mijn e-mail met plezier zal verwelkomen.
Oud 3 september 2012, 11:05   #5
Twigmuntus
Burgemeester

Standaard

We zijn er hier weer mee:

Tip 3: je fiets

Staat daar nog een oud wrak tegen het tuinhuis? Gooi weg. Schaf je eens een deftig slot aan. Neem een foto zodat je 0,001% kans hebt dat je je fiets ooit terugziet wanneer hij gestolen wordt. Pomp je banden op. Neem er eens een doek en wat water bij. Werken de versnellingen nog? Doe olie op de ketting. Maak hem mooi en het fietsplezier zal vanzelf terugkomen. Kortom, vandaag besteed je aandacht aan je fiets.

Zelf koop ik vandaag een echt deftig slot en een nieuwe buitenband voor mijn voorwiel (is versleten).
Oud 3 september 2012, 11:36   #6
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twigmuntus Bekijk bericht
We zijn er hier weer mee:

Tip 3: je fiets

Staat daar nog een oud wrak tegen het tuinhuis? Gooi weg. Schaf je eens een deftig slot aan. Neem een foto zodat je 0,001% kans hebt dat je je fiets ooit terugziet wanneer hij gestolen wordt. Pomp je banden op. Neem er eens een doek en wat water bij. Werken de versnellingen nog? Doe olie op de ketting. Maak hem mooi en het fietsplezier zal vanzelf terugkomen. Kortom, vandaag besteed je aandacht aan je fiets.

Zelf koop ik vandaag een echt deftig slot en een nieuwe buitenband voor mijn voorwiel (is versleten).
Mijn gewone fiets weiger ik nog te onderhouden. Ik pomp enkel zijn banden af en toe nog op.
Is intussen al meer dan dertig jaar oud en dringend aan vervanging toe.
Echt niet meer de moeite om geld in te steken.

Mijn mountainbike wordt na nagenoeg elke rit onderhouden. Slijk aan het kader doet me niet zo veel maar ketting, tandwielen, cassette, derailleurs ed worden piekfijn onderhouden. Die dingen zijn te slijtagegevoelig en kosten te veel om lichtzinnig mee om te gaan.

Laatst gewijzigd door BigF : 3 september 2012 om 11:36.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2012, 12:17   #7
Twigmuntus
Burgemeester

Standaard

Tip 4: back-up je files

Zit je in de shit mocht je pc of je email adres het begeven? Heb je wel een back-up van van pc (of tenminste van alle belangrijke zaken daarop)? Gebruik je dropbox? Heb je een externe geheugen dat dient als back-up (real time of 1x daags/weeks/...). Als je huis afbrandt, ben je dan alle bestanden kwijt? Online services kunnen dit vermijden. Kortom, denk eens na over je bestanden.

Zelf heb ik mijn emails eens gedownload deze ochtend. Om omverklaarbare redenen was mijn google account geblokkeerd vorige week. Bij het zoeken naar info om dit ongedaan te maken ben ik meer dan 1 horrorstory tegengekomen. Zelf ben ik ook enkele weken geleden dropbox beginnen gebruiken.
Oud 5 september 2012, 18:03   #8
Twigmuntus
Burgemeester

Standaard

Tip 5: paswoorden

We hebben er tegenwoordig 100 nodig, niet? Gebruik je veel dezelfde? Misschien eens herbekijken? Heb je een papiertje (zoals ik) met enkele paswoorden op? Zoja, gebruik dan code taal, afkortingen e.d. en laat dat papier nooit rond je pc slingeren! Als je het vertrouwt kan je misschien een online decrypter beginnen gebruiken (kan me de naam van die programma´s niet herinneren maar dat werkt zo met een masterpaswoord. Kortom, investeer wat tijd in je online veiligheid.

Zelf verander ik vanaf nu maandelijks mijn 5 belangrijkste paswoorden (ebay,paypal,...) volgens een bepaald stramien.
Oud 6 september 2012, 18:00   #9
Twigmuntus
Burgemeester

Standaard

Tip 6: schoenen

Kom kom, gooi al je schoenen eens op een hoopje. Zeker weten dat er een paar versleten zijn maar toch nog plaats innemen. Weggooien is de boodschap. Controleer eens de zooltjes. Behandel je lederen schoenen eens met een goede (beschermings-)balsam. Lederen zolen kan je ook laten vervangen natuurlijk. Heb je schoenen voor elk seizoen? M.a.w. schenk eens aandacht aan je schoencollectie.
Oud 6 september 2012, 18:38   #10
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tip 6: schoenen

Kom kom, gooi al je schoenen eens op een hoopje. Zeker weten dat er een paar versleten zijn maar toch nog plaats innemen. Weggooien is de boodschap. Controleer eens de zooltjes. Behandel je lederen schoenen eens met een goede (beschermings-)balsam. Lederen zolen kan je ook laten vervangen natuurlijk. Heb je schoenen voor elk seizoen? M.a.w. schenk eens aandacht aan je schoencollectie.
Is het de bedoeling dat iedereen een "tip van de dag" mag geven? Of mag ik alleen JOUW tips opvolgen?
Anders weet ik er ook nog hoor: bv: gooi alle kleren die je het afgelopen jaar niet gedragen hebt weg. Of geef ze aan iemand die het niet breed heeft.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 18:44   #11
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Schoenen verzamelen is veel leuker.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 20:58   #12
Twigmuntus
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Is het de bedoeling dat iedereen een "tip van de dag" mag geven? Of mag ik alleen JOUW tips opvolgen?
Anders weet ik er ook nog hoor: bv: gooi alle kleren die je het afgelopen jaar niet gedragen hebt weg. Of geef ze aan iemand die het niet breed heeft.
Dit is mijn persoonlijk draadje NieuwNoors. Zoals ik al schreef, ik voer deze taken ook dagelijks zelf uit.

Maar andermans tips zijn natuurlijk welgekomen, zolang:

1) ze in de trand zijn van diegene ik tot hiertoe gegeven heb (dus geen dingen waar je uren mee bezig bent). Wat dat betreft was jouw tip perfect.

2) er slechts ééntje per dag komt (het moet doenbaar blijven natuurlijk).
Oud 6 september 2012, 21:01   #13
Twigmuntus
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Schoenen verzamelen is veel leuker.
Zolang verzamelen geen excuus is om uw kast nie uit te kuisen zeker?

Je kan je collectie redelijk beperkt houden door schoenen te kopen die met enkele van je outfits passen. En eerst de broodnodige te kopen, en dan pas de suede loafers die je max. een paar weken kunt aandoen in de zomer.
Oud 6 september 2012, 21:06   #14
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is mijn persoonlijk draadje NieuwNoors. Zoals ik al schreef, ik voer deze taken ook dagelijks zelf uit.

Maar andermans tips zijn natuurlijk welgekomen, zolang:

1) ze in de trand zijn van diegene ik tot hiertoe gegeven heb (dus geen dingen waar je uren mee bezig bent). Wat dat betreft was jouw tip perfect.

2) er slechts ééntje per dag komt (het moet doenbaar blijven natuurlijk).
Ok; in dat geval heb ik nog wel een tip.
De frietketel. HEEL belangrijk.
Giet na ong. 6-7 bakbeurten uw frietketel leeg. Na het leeggieten reinigen met heet water en afwasmiddel. Goed schuren met een schuursponsje en daarna goed uitspoelen met water.
Oud 7 september 2012, 05:03   #15
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Kan je niet meer in je kleren misschien ?
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 16:07   #16
Twigmuntus
Burgemeester

Standaard

Eigenlijk was "tip" een beetje slecht gekozen. Ik ga dat veranderen in "taak".

Taak 7: eetlijst

Beu om elke dag iets te moeten verzinnen en halsoverkop naar de winkel te moeten vliegen om iets te kopen? Of slechter nog, een kant en klaar gerechtje gaan halen om op te warmen in de microgolf. Of pizza te gaan halen. Of frieten of kebab... Maak een eetlijst per week. Plan op voorhand. Enkele dagen vooruitkijken is al genoeg. Het punt is dat je al je benodigdheden bv. op zondag koopt zodat je pas donderdag de volgende keer de rekken moet gaan plunderen. Waarom drie keer tijd verliezen met eten te gaan kopen? Doe alles in één keer nondedju! En heb je geen inspiratie? Op de internets zijn er eetlijsten genoeg te vinden.

Zelf ben ik deze week begonnen en dat loopt perfect. Geen ambras (letterlijk en figuurlijk) meer om 17.00 over wat we nu weer zullen eten.

Laatst gewijzigd door Twigmuntus : 7 september 2012 om 16:08.
Oud 7 september 2012, 16:15   #17
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk was "tip" een beetje slecht gekozen. Ik ga dat veranderen in "taak".

Taak 7: eetlijst

Beu om elke dag iets te moeten verzinnen en halsoverkop naar de winkel te moeten vliegen om iets te kopen? Of slechter nog, een kant en klaar gerechtje gaan halen om op te warmen in de microgolf. Of pizza te gaan halen. Of frieten of kebab... Maak een eetlijst per week. Plan op voorhand. Enkele dagen vooruitkijken is al genoeg. Het punt is dat je al je benodigdheden bv. op zondag koopt zodat je pas donderdag de volgende keer de rekken moet gaan plunderen. Waarom drie keer tijd verliezen met eten te gaan kopen? Doe alles in één keer nondedju! En heb je geen inspiratie? Op de internets zijn er eetlijsten genoeg te vinden.

Zelf ben ik deze week begonnen en dat loopt perfect. Geen ambras (letterlijk en figuurlijk) meer om 17.00 over wat we nu weer zullen eten.
Ik doe dat als volgt: vb spaghettisaus maken. Ik maak dan 5-6 porties tegelijk klaar en vries dat in. Idem met stoofvlees, balletjes in tomatensaus ed. In mijn vriezer zit genoeg om een maand te overleven denk ik....
Oud 7 september 2012, 16:16   #18
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

In feite werk ik op één dag diverse zaken af met slechts één taak per dag leiden jullie een luilekker leventje. De vraag is ook met welke frekwentie worden die taken herhaald (ééns om de 10 jaar ?)..

In mijn werkzame periode had ik een bloc "things to do to-day"... een wreed systeem...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 16:24   #19
Twigmuntus
Burgemeester

Standaard

Ik doe ook meer dan 1 ding per dag hoor, Roger...

Lees de openingspost nog eens, het gaat hier over dingen die je gemakkelijk uitstelt. Na al je dagtaken geef ik er nog ééntje bij. Op een maand zijn dat dertig nuttige taken die je anders allicht niet zou gedaan hebben.
Oud 7 september 2012, 17:07   #20
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Kan je niet meer in je kleren misschien ?
Moch dat het geval zijn; heb jij daar dan last van?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be