![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
|
![]() http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...baarheid.dhtml
![]() En nu na twee jaar blijkt het spel niet te werken, er is nog gerechtigheid ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
|
![]() Inderdaad lachwekkend
![]() Maar dat is ongeveer alles wat hier in dit uitpers-landje wordt gedaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
|
![]() Vergeet niet waarom er daar maar 90 mag gereden worden. Omdat de kwaliteit van het wegdek ondermaats is.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.443
|
![]() Citaat:
Noemen we het een kaboenk-kaboenk-viaduct made in pruts-Flanders wat steeds verder uitboenkt door "de 40-tonners" aan 90 kmh, foei stoute 1,4 tonners-auto´s en 0,2 ton moto´s toch... netjes braaf solidair zijn met de 40-tonners hé ![]() Auto´s/moto´s hoeven maar onder een gemiddelde van 97 kmh te blijven om niet geflitst te worden (6 kmh is de wettelijke tolerantiemarge) dus nipt 100 teller voor de meeste auto´s (de mijne zelfs 105) Pffttt als men wat opgehouden wordt de eerste helft kan men de tweede helft van de trajectcontrole zelfs ongestraft boven werkelijke 120 kmh rijden. Citaat:
![]() Even een gemakkelijk-vb, snel nu eens dat men 120 kmh-trajectcontroles gaat installeren in Flitspaalrecordland Vlaanderen (is eigenlijk de bedoeling), toch als die -zeer- dure dingen eindelijk gehomologeerd geraken. Dan wordt het pas "plezant"... nemen we aan (met de marge houden we geen rekening bij de berekening gemakkelijkshalve): - Een trajectcontrole op 120 kmh vindt plaats over 6 km. - Ik rij eerst gedurende 1 minuut tegen een snelheid van 180 km/h, hetzij 60 km/h sneller dan toegestaan (waarbij ik 3 km afleg). (180 kmh= 180.000 m/3600 sec is 50 m/sec of 1 km/20 sec of 3 km/minuut) - Daarna rijd ik gedurende 2 minuten tegen een snelheid van 90 km/h - vb inhalende vrachtwagen voor mij - , hetzij 30 km/h minder dan toegestaan (waarbij ik eveneens 3 km afleg). (90 kmh= 90.000 m/3600 is 25 m/sec of 1km/40sec of 3 km/2 minuten) - Mijn gemiddelde snelheid bedraagt 6 km x 60 / 3 = 120 km/h. Met tolerantiemarge - 6 % afgetrokken van de gemeten snelheid, en afgerond naar beneden - wordt men in Be pas bij echte 129,0 kmh geflitst, die 180-berekening zou dan bij + 190 kmh liggen voor de tweede helft van de trajectcontrole... ![]() Ik heb volgens de trajectcontrole (als 120 km/h toegestaan is) dus niet sneller dan toegestaan gereden, niettegenstaande ik gedurende de helft van het traject tegen 180 km/h gereden heb. Wat kost nu dat "belachelijk kassaproject", ik schat dat het ondertussen rond 1 miljoen € zit (incl. aanslepende ijkings-pogingen/-apparatuur/-kosten). Hier vind je alles, ook technisch, ook de hopeloze kat-en-muis-uitleg, anno 2009: Citaat:
![]() ´T wordt tijd dat het de kassa gaat vullen... toch van de verstrooiden en dommerikken en diegene die er geen bal mee inzitten... ![]() ![]()
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 24 december 2011 om 15:40. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Citaat:
Het moet daar blijkbaar spoken: na de brug, nu ook de electronica erboven ... Belastingsregering Di Rupo, zonder Vlaamse meerderheid: niet in mijn naam. Vakbonden naar Grieks model die het zonlicht niet willen erkennen: niet in mijn naam.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
|
![]() 800. 000 euro zou dit plaatje kosten.
__________________
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
Op de E17 tussen Antwerpen en Gent in de richting van Gent ligt kort voor de verkeerswisselaar met de E40 in Gentbrugge een viaduct dat het verkeer leidt over de spoorweg en over de Schelde. Dat viaduct is niet zo best gemaakt waardoor de banden van de voertuigen nogal slaan op de voegen tussen de segmenten van het viaduct. Voor de rest is daar niets speciaals over te zeggen. Maar beneden aan het viaduct staan huizen (zoals vb aan de Hundelgemsesteenweg). Nu kloegen die bewoners over dat lawaai. De enige goede oplossing is om dat viaduct deftig te herstellen maar natuurlijk is dat niet de bedoeling dus werd de lokale bevolking gelijmd met een zoenoffer: een beperking tot 90 op het viaduct. Heeft niet het minste effect maar daarmee werd de boel gesust Dus werden er bij het begin en het einde van het viaduct op de autoweg pardoes borden van 90 geplaatst. Daarmee zijn dan de problemen begonnen. Die borden verstoorden de voorheen vloeiende verkeersafwikkeling op het viaduct en zeker op de er kort na gelegen verkeerswisselaar. Sommigen begonnen plots te vertragen waardoor de stroom op het viaduct in elkaar stuikt en anderen er niet meer in slaagden om nog de afrit rechts op de wisselaar te bereiken op een deftige manier. Het gevolg laat zich raden: ongevallen. Geen nood: daar was onze overheid al met het allesgenezende medicijn: de flitspaal. Dus werden er op het viaduct in de beide richtingen telkens een tweetal flitspalen geplaatst die, volgens de lokale politie, hebben geleid tot een sterke daling van het aantal ongevallen (alhoewel daar geen cijfers over te vinden zijn). Maar grote frustratie: de Belg gedraagt zich ter hoogte van die flitspalen zoals hij dat overal doet: even het gas eraf tot rond 100 en eens de paal voorbij weer verder aan het gewone tempo. Dat kan natuurlijk niet. Dat was aanleiding genoeg voor onze minister Crevits om het viaduct te selecteren tot het eerste traject voor trajectcontrole. Nu heb ik nooit begrepen wat onze overheid in trajectcontrole ziet. Je gaat daarbij mensen bekeuren op basis van een gemiddelde snelheid die afgewogen wordt tegen een momentaan toegelaten maximumsnelheid. De kans op beboeting neemt daarbij toe naarmate de verkeersomstandigheden het steeds minder relevant maken dat je je aan de beperking houdt. En nu blijkt dat na 800.000€ en 2.5jr de opstelling nog steeds niet betrouwbaar werkt. Dat is het. De beste oplossing is natuurlijk om met die hypocriete boel te stoppen en om én die 90 borden, én die flitspalen, én die trajectcamera's te verwijderen en de mensen met rust te laten. Dat zal spijtig genoeg weer niet gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.443
|
![]() Citaat:
Ik vermoed niet dat ze die mensen ooit gaan terugbetalen (staat ook te lezen onderaan)... voor de overheid tellen "de regels" niet. Citaat:
Citaat:
Straffen voor het misbruik van niet-gehomologeerd meetmateriaal zijn er uiteraard niet. De overheid zorgt wel dat zij zelf nooit gestraft worden. ![]() Maar goed dat een paar enkelingen niet betaald hebben en het voor de rechtbank doorgezet hebben (en nog ´n precedent) anders waren ze nog altijd illegaal aan ´t kasseren.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 25 december 2011 om 01:17. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
|
![]() Citaat:
Het niet kunnen verdragen dat ze betrapt worden op een overtreding van maatschappelijke afspraken/veiligheidregels en daarom als een klein kind lopen te mokken, klagen en zagen over wat een onrecht hun wel niet aangedaan wordt. Trouwens wie echt slim is voorkomt dat hij geflitst moet worden, of je nu rijk of arm bent en de nood aan de repressie verdwijnt vanzelf. Maar neen, iedereen moet 2 keer de veilige en toegelaten snelheid overschrijden in de naam van zijn vrijheid of welk (ziek) excuus ook. Liever het risico nemen om een zwaar ongeval te veroorzaken, in terecht te komen of iemand dood of verlamd te rijden dan ook maar enig verantwoordelijkheidszin aan te nemen. En dan maar eigen onveilig en zinloos gedrag goed trachten te praten maar afgeven op diegene die met zelfde rijstijl hun in gevaar brengt of een naaste of kind doodrijd! Heb mijn vader nooit geloofd vroeger maar ondertussen al enkele jaren hem gelijk moeten geven; mensen zijn echt ziek geworden. Allez toch een groot deel ervan want er zijn nog goeie chauffeurs op de baan; Mensen die hoffelijk zijn, defensief rijden, allez kortom zich van hunzelf en anderen bewust zijn en niet als een gefrusteerde opgejaagde gek met hun leven en dat van anderen spelen.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.456
|
![]() dat is toch de opbrengst van die flitspaal in één dag, waar zit het probleem, budget genoeg toch om dat te betalen ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.456
|
![]() Citaat:
dan nog een atoomklok funk gestuurde gelijklopen van de klokken en dan heb je perfecte meting nu toegegeven die zijn boete was toch een beetje kantje boord nu volgens mij ! Men aanvaardt dat een snelheidsmeter een AFWIJKING heeft, en men trekt 5km af voor die afwijking Nu we ook weten dat neutrino's sneller dan het licht gaan, of dat metingen tussen twee deeltjes, over een afstand een lichte afwijking kan vertonen door het bewegen van de sattelieten, heb je toch ook hier weer eenprobleem van jewelste. Hoeveel bedraagt die afwijking op de meting. ZOlang dit wetenschappelijk geen uitgemaakte zaak is kun je onmogelijk een goeie nauwkeurigheid geven Wel IDEMDITO met MEET 2 keer Dus de afwijking in dergelijk systeem wordt 2 keer gemeten ! Dus voor TRAJECTCONTROLE moet men een afwijking toestaan van ( 5km^2 + 5km^2 ) ^0.5 = 7.07km het gaat dus niet over die palen die moeten geijkt worden hier, het gaat dus over het GEBREK AAN IJKING aan de kant van de chauffeur. EN PASOP mijne heren dit is perfecte logica, wait and see
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 27 december 2011 om 09:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.456
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Hetgeen je vertelt in jouw poging, kent iedereen.
Ik bedoelde wel iets meer over het bouwen van de brug zelf, en de oplevering ervan. En de gevolgen van de oplevering .... Belastingsregering Di Rupo, zonder Vlaamse meerderheid: niet in mijn naam. Vakbonden naar Grieks model die het zonlicht niet willen erkennen: niet in mijn naam.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |