![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Daar Harrie en eno2 en alleenrecht proberen op te eisen in de andere thread, wordt iedereen hier uitgenodigd om zijn eigen spreuken te posten en te bediscussiëren. Zelfverzonnen of uit een eeuwenoud boek, zolang ze relevant en menswaardig zijn, zijn ze allemaal welkom.
And in the end, the love you make, is equal to the love you take --- The End, Paul McCartney |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() http://forum.politics.be/showthread.php?t=158884
Dubbeldraad |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gij spreukt maar tot Gij een ons weegt: veel succes ermee.....
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Het bezitten van echte liefde resulteert niet in een lief echt bezitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al die starters van 'spirituële' draden verliezen uit het oog dat spiritueel ook betekent: 'geestig', fijnzinnig-grappig...
Wat volgt er echter doorgaans: bokkesaaie bagger, geeuwopwekkend geëmmer, zeurderig gezaag, oeverloze onzin, afgrondelijke afzeik.... ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aristoteles |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Variante voor Kerstmisspreuk: "nodig een eenzame uit".
voor onze politiek correcte do-gooders wordt dat dan: "nodig een illegaal uit". |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor Dictatuur, voor grendelgrondwet en voor ongrondwettelijkheid in belgische context. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, en?
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Just saying
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allemaal goed en wel, maar verklaar eens de relevantie met dit topic?
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een heel mooie spirituele spreuk. Laten we er werk van maken: - koningshuis afschaffen - grendelgrondwet herschrijven - Voorrechten voor diverse groepen afschaffen En we leven weer in een mooi land waar iedereen gelijk is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 4 De liefde is geduldig en vol goedheid. De liefde kent geen afgunst, geen ijdel vertoon en geen zelfgenoegzaamheid.
5 Ze is niet grof en niet zelfzuchtig, ze laat zich niet boos maken en rekent het kwaad niet aan, 6 ze verheugt zich niet over het onrecht maar vindt vreugde in de waarheid. 7 Alles verdraagt ze, alles gelooft ze, alles hoopt ze, in alles volhardt ze. 8 De liefde zal nooit vergaan. Profetieën zullen verdwijnen, klanktaal zal verstommen, kennis verloren gaan – 9 want ons kennen schiet tekort en ons profeteren is beperkt. 10 Wanneer het volmaakte komt zal wat beperkt is verdwijnen. 11 Toen ik nog een kind was sprak ik als een kind, dacht ik als een kind, redeneerde ik als een kind. Nu ik volwassen ben heb ik al het kinderlijke achter me gelaten. 12 Nu kijken we nog in een wazige spiegel, maar straks staan we oog in oog. Nu is mijn kennen nog beperkt, maar straks zal ik volledig kennen, zoals ik zelf gekend ben. 13 Ons resten geloof, hoop en liefde, deze drie, maar de grootste daarvan is de liefde. I Ko 13:4-13
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze daadwerkelijk uitvoeren, is een ander ding. Ik refereer daarbij naar de spreuk of beter het gezegde: "want tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren" ![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 24 december 2011 om 11:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spreuk voor vandaag:
"Als het schijtpapier op is, sta je ferm te kakken."
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() Wie betaalt, bepaalt. Als vlaanderen responsabilisering eist, dan heeft vlaanderen daar absoluut het recht toe. Bovendien is responsabilisering een mes dat langs 2 kanten snijdt en laat vlaanderen zeker niet toe de economie te laten hangen. Bijgevolg geen voorrechten maar gelijke rechten.
|
![]() |
![]() |