Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 22 november 2011, 11:53   #1
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard Liberalen weigeren de schuld opzich te nemen.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...medium=twitter

Citaat:
De kopstukken van PS en cdH leggen de schuld voor de blokkering in de onderhandelingen bij de liberalen. MR-voorzitter Charles Michel zegt dat hij nooit geweigerd heeft om te onderhandelen. Hij laat zich naar eigen zeggen niet van zijn stuk brengen door de theatralisering van de voorbije dag. Dat zei hij vanmorgen op de Franstalige radiozenders.
PS-vicepremier Laurette Onkelinx verdedigde de voorstellen die formateur Elio Di Rupo op tafel legde. "Verder kunnen we niet gaan, anders is het niet langer evenwichtig." Onkelinx ontkent dat de PS vasthoudt aan de macht. "We gaan niet voor om het even wat. Hetgeen nu op tafel ligt, is niet het programma van de PS. Maar we kunnen er mee leven. Vier partijen hebben gezegd dat het volstaat."

Blokkering
Melchior Wathelet (cdH) verdedigde de aanval die zijn voorzitter Benoît Lutgen gistereen lanceerde richting liberalen. "De MR moet nu maar eens duidelijkheid scheppen en Open Vld moet eindelijk 'ja' zeggen."

Volgens Onkelinx draait de blokkering rond de belastingen op meerwaarden en rond de invoering van een vermogensbelasting. MR-voorzitter Michel ontkent. "Wij willen de hoogste inkomens doen betalen." Michel zei dat de harde taal van PS en cdH het klimaat er niet beter op maken. "Maar ik laat mij niet van mijn stuk brengen door de theatralisering van de crisis." (belga/sg)
Ik moet eerlijk gezegd De Croo wel bewonderen voor zijn standvastigheid. Ik had niet verwacht dat hij het zolang zal volhouden. Benieuwd wat hij straks tegen de koning zal zeggen.

De koning: Sander! Wat ben jij aan het doen? Je moet JA zeggen!!
Sander: En dan de begroting laten buizen door europa? Ik denk er niet aan!!
De koning: Ik wil er niets van horen! Jullie gaan morgen terug samen met Di Rupo onderhandelen en komen niet buiten voordat jullie een akkoord hebben over de begroting!!! Anders word ik woest!!

Laatst gewijzigd door matthias999 : 22 november 2011 om 11:54.
matthias999 is offline  
Oud 22 november 2011, 11:56   #2
Hoera
Provinciaal Statenlid

Hoera's schermafbeelding

Standaard

De Croo is misschien standvastig over de "belastingen"

maar over het communautaire was hij nergens te bespeuren...
Hoera is offline  
Oud 22 november 2011, 12:03   #3
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

De hoofdschuldige aan de blocage is ook niet zozeer de OVLD, maar wel de P$.

Zelfs Waal modaal heeft dit eindelijk begrepen zoals wel blijkt uit die poll van Le Soir.

Het is enkel de media, die natuurlijk ook in heel dat circus betrokken is, die het anders voorstelt (enkel Geudens van GVA is hier een uitzondering op). En vermits perceptie alles is, speelt het verder geen rol wie de burger denkt verantwoordelijk te zijn voor de blokkering.
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 22 november 2011, 12:04   #4
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

OVLD is schuldig, zij hebben toch ja gezegd tegen deze rampzalige nota?
Oud 22 november 2011, 12:07   #5
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
OVLD is schuldig, zij hebben toch ja gezegd tegen deze rampzalige nota?
Awel, zo denk ik er ook over! Ze wisten op voorhand dat ze in dit scenario zouden belanden. Maarja, ze waren natuurlijk liever de NVA kwijt, tegen welke prijs dan ook!
Meuh is offline  
Oud 22 november 2011, 12:09   #6
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoera Bekijk bericht
De Croo is misschien standvastig over de "belastingen"

maar over het communautaire was hij nergens te bespeuren...
laat dat nu net de reden zijn waarom ik denk dat hij dit gewoon doet om niet helemaal politiek dood te zijn en nog wat kiezers (lees: domme kloten) te charmeren
Oud 22 november 2011, 12:12   #7
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Awel, zo denk ik er ook over! Ze wisten op voorhand dat ze in dit scenario zouden belanden. Maarja, ze waren natuurlijk liever de NVA kwijt, tegen welke prijs dan ook!
Ze moeten telkens kiezen tussen hun ideologie, en het belgicisme, ...

Papa zal sandertje wel uitgelegd hebben dat de rwa god is, trouwens binnen de loge zal hij dat ook wel geleerd hebben.

maar zijn loge broeders willen ook hun portefeuille niet leeggerat zien...

dus zit hij constant tussen die twee in te balanceren.

De rwa kiest zonder meer de kant van de waalse sossen, want die houden hem in leven door de belze staat in stand te houden, van zodra De PS de rwa beu is, ligt hij buiten.
Herr Flick is offline  
Oud 22 november 2011, 12:12   #8
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Inderdaad, dus moeten ze nu niet verwachten dat heel de nota herschreven gaat worden!
Oud 22 november 2011, 12:15   #9
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Inderdaad, dus moeten ze nu niet verwachten dat heel de nota herschreven gaat worden!
Vraag is of ze dat echt verwachtten. Volgens mij willen ze gewoon hun kiespubliek plezieren (lees een rad voor de ogen draaien), want voor de rest hebben ze niets verwezenlijkt, behalve dan het kwijtspelen van de NVA, maar dat is enkel voor hen "goed", voor het kiespubliek van de OVLD was de NVA er beter bijgebleven!
Meuh is offline  
Oud 22 november 2011, 12:19   #10
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vraag is of ze dat echt verwachtten. Volgens mij willen ze gewoon hun kiespubliek plezieren (lees een rad voor de ogen draaien), want voor de rest hebben ze niets verwezenlijkt, behalve dan het kwijtspelen van de NVA, maar dat is enkel voor hen "goed", voor het kiespubliek van de OVLD was de NVA er beter bijgebleven!
De meeste middenstanders weten ondertussen ook wel al dat de OVLD gewoon sos light is, en dat ze daar niks van te verwachten hebben.

De meest vlamingen weten ondertussen ook al dat de OVLD een clubje belgicisten is waar ze niks van te verwachten hebben.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 22 november 2011 om 12:19.
Herr Flick is offline  
Oud 22 november 2011, 12:36   #11
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...medium=twitter

Ik moet eerlijk gezegd De Croo wel bewonderen voor zijn standvastigheid. Ik had niet verwacht dat hij het zolang zal volhouden. Benieuwd wat hij straks tegen de koning zal zeggen.

De koning: Sander! Wat ben jij aan het doen? Je moet JA zeggen!!
Sander: En dan de begroting laten buizen door europa? Ik denk er niet aan!!
De koning: Ik wil er niets van horen! Jullie gaan morgen terug samen met Di Rupo onderhandelen en komen niet buiten voordat jullie een akkoord hebben over de begroting!!! Anders word ik woest!!

De VLD heeft dan ook enkel te verliezen bij een 'geslaagde' formatie. De Croo probeert blijkbaar zijn met de grond gelijk gemaakte partij opnieuw op te bouwen.

Good for him.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 22 november 2011 om 12:37.
van Maerlant is offline  
Oud 22 november 2011, 12:47   #12
Hoera
Provinciaal Statenlid

Hoera's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
De VLD heeft dan ook enkel te verliezen bij een 'geslaagde' formatie. De Croo probeert blijkbaar zijn met de grond gelijk gemaakte partij opnieuw op te bouwen.

Good for him.
Zal niet lukken... in elk scenario zal VLD blij mogen zijn als ze de kiesdrempel nog halen
Hoera is offline  
Oud 22 november 2011, 12:50   #13
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

zeveraarkes toch:

kijk als je discuteert en ruzie maakt over iets ben je met twee, dus zowel PS als oVLD is schuldig.
ten tweede, je kunt toch niet zeggen dat de PS zo geen rits trofeeen aan het binnenhalen is.
1° kartel NVA uitkopen voor 1 miljard via Dexia
2° FDF eraf rijden met een half miljard
3° Groene dan buitenkieperen voor de begroting met de kerncentrales
4° en nu de liberalen , jah die hebben geen zuilen, dat is net als NVA dat is een partij dat je niet kunt uitkopen. Die zijn ook niet religieus bezig, die willen gewoon saneren , economie aanzwengelen etc.

telkens heeft hij een showke moeten opvoeren hé

Laatst gewijzigd door brother paul : 22 november 2011 om 12:51.
brother paul is offline  
Oud 22 november 2011, 13:21   #14
Athelas
Minister

Standaard

Ik heb een beetje een dubbel gevoel met de O. VLD de schuld te geven. Als ze dit akkoord niet goed of toereikend vinden, dan hebben ze daar gelijk in wat mij betreft maar dat wisten ze zes maand geleden natuurlijk ook. Anderzijds ben ik blij dat ze moeilijk doen en niet zoals de andere partijen meezeulen met de P$ die tot nu toe vooral voorstellen heeft gedaan die de Vlamingen pijn doen (dienstencheques, firmawagens etc.).

Anderzijds heb je een Di Rupo die nooit toegevingen doet, die gaat uithuilen bij de koning, die duidelijk geen goed leidersfiguur is voor dit land. Alleen al het feit dat we een futloze, bange wezel als eerste minister zouden hebben, is al slecht aan dit akkoord en zou wel eens een slecht imago aan ons land kunnen geven. Laat staan al het rekken, het missen aan daadkracht, vermogendheid om zelf toegevingen te doen etc. Het voorstel van BDW om een noodregering op te maken ondanks het uitblijven van een communotair akkoord is een serieuze toegeving. De P$ heeft nog belange niets van die grote-orde op tafel gelegd terwijl het land weldegelijk in crisis begint te geraken en een regering dringend het land op de rails moet duwen.
Athelas is offline  
Oud 22 november 2011, 13:29   #15
knip
Gouverneur

knip's schermafbeelding

Standaard

O vld hoopt dat ze Di rupo kunnen dwingen om de europese aanbevelingen uit te voeren en zo hopen op electorale winst. Zo van met NVA kon het niet maar met ons wel...
Sociaal economisch zullen ze niet zo veraf liggen van de NVA. dat is de reden waarom NVA eraf moest, anders zouden ze toch in de schaduw blijven staan. Nu hebben ze wel niet gerekend op een ontslag van de formateur. Indien dit ontslag doorgaat kunnen ze de NVA niet meer weren.

Deze mannen zijn een serieus spelleke aan.
knip is offline  
Oud 22 november 2011, 13:30   #16
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Ik heb een beetje een dubbel gevoel met de O. VLD de schuld te geven. Als ze dit akkoord niet goed of toereikend vinden, dan hebben ze daar gelijk in wat mij betreft maar dat wisten ze zes maand geleden natuurlijk ook. Anderzijds ben ik blij dat ze moeilijk doen en niet zoals de andere partijen meezeulen met de P$ die tot nu toe vooral voorstellen heeft gedaan die de Vlamingen pijn doen (dienstencheques, firmawagens etc.).

Anderzijds heb je een Di Rupo die nooit toegevingen doet, die gaat uithuilen bij de koning, die duidelijk geen goed leidersfiguur is voor dit land. Alleen al het feit dat we een futloze, bange wezel als eerste minister zouden hebben, is al slecht aan dit akkoord en zou wel eens een slecht imago aan ons land kunnen geven. Laat staan al het rekken, het missen aan daadkracht, vermogendheid om zelf toegevingen te doen etc. Het voorstel van BDW om een noodregering op te maken ondanks het uitblijven van een communotair akkoord is een serieuze toegeving. De P$ heeft nog belange niets van die grote-orde op tafel gelegd terwijl het land weldegelijk in crisis begint te geraken en een regering dringend het land op de rails moet duwen.

op voorkeursstemmen geredeneerd, zou zelfs Daerden de eerste minister moeten worden, tenzij je natuurlijk vergeet dat een vlaams stemmenkannon 120.000 voorkeursstemmen haalt, of zeg maar 3 keer meer dan Elio

VOORKEURSTEMMEN WALLONIE
NAAM PARTIJ/KIESKRING AANTAL STEMMEN
1. Michel Daerden PS/Luik 63.580
2. Elio Di Rupo PS/Bergen 38.784
3. Paul Magnette PS/Charleroi 37.503
4. Rudy Demotte PS/Doornik-Aat-Moeskroen 33.344

Laatst gewijzigd door brother paul : 22 november 2011 om 13:30.
brother paul is offline  
Oud 22 november 2011, 13:30   #17
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoera Bekijk bericht
Zal niet lukken... in elk scenario zal VLD blij mogen zijn als ze de kiesdrempel nog halen
Vergeet dat maar. Zowel SPA, OVLD als CD&V zullen de kiesdrempel halen. De reden is simpel: heel wat mensen zullen na deze 500 dagen hun stemgedrag weliswaar veranderen maar heel wat zullen dat niet doen (niet iedereen volgt de politiek van nabij). Van degene die dat wel doen, zullen er een heel deel op een andere trad. partijen stemmen omdat de NVA de eeuwige slechterikken zijn (mensen die bvb belgie kost wat kost willen behouden - andere zullen wegtrekken van nva omdat ze niets verwezenlijkt hebben op een directe manier), slechts een deel daarvan zal overschakelen naar de NVA en Groen.
Athelas is offline  
Oud 22 november 2011, 13:31   #18
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een toegeving aan wie of wat ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 22 november 2011, 13:32   #19
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vergeet dat maar. Zowel SPA, OVLD als CD&V zullen de kiesdrempel halen. De reden is simpel: heel wat mensen zullen na deze 500 dagen hun stemgedrag weliswaar veranderen maar heel wat zullen dat niet doen (niet iedereen volgt de politiek van nabij). Van degene die dat wel doen, zullen er een heel deel op een andere trad. partijen stemmen omdat de NVA de eeuwige slechterikken zijn (mensen die bvb belgie kost wat kost willen behouden - andere zullen wegtrekken van nva omdat ze niets verwezenlijkt hebben op een directe manier), slechts een deel daarvan zal overschakelen naar de NVA en Groen.

Sowieso is de 'schuldvraag' zelfs kinderachtig. Wie is er consequent en wie doet er wat moet gedaan worden ? Dat is de vraag. Uiteraard is CALIMERO-politiek gemakkelijker te bedrijven.
brother paul is offline  
Oud 22 november 2011, 13:40   #20
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
op voorkeursstemmen geredeneerd, zou zelfs Daerden de eerste minister moeten worden, tenzij je natuurlijk vergeet dat een vlaams stemmenkannon 120.000 voorkeursstemmen haalt, of zeg maar 3 keer meer dan Elio

VOORKEURSTEMMEN WALLONIE
NAAM PARTIJ/KIESKRING AANTAL STEMMEN
1. Michel Daerden PS/Luik 63.580
2. Elio Di Rupo PS/Bergen 38.784
3. Paul Magnette PS/Charleroi 37.503
4. Rudy Demotte PS/Doornik-Aat-Moeskroen 33.344
Daerden als formateur!
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be