![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Volgens Guyke de leugenaar is het hier allemaal veel veiliger geworden en kunnen we dat ook voelen. Maar uit wetenschappelijke studies blijkt, zoals met alles waar Verhofstadt het over heeft, juist het tegendeel. Zo voerde men aan de universiteit van Bergen een onderzoek uit waaruit mocht blijken dat in de Europese hoofdstad Brussel zeven jongeren op tien reeds strafbare feiten gepleegd hebben. Het is met de huidige generatie Quick en Flupkes dus heel wat minder lachen geblazen dan vroeger.
1.196 leerlingen tussen 12 en 20 jaar en verspreid over de verschillende Brusselse gemeenten werden bevraagd over hun crimineel verleden en hun potentieel criminele toekomst. Het ontstellende aantal van zeventig procent had dus ooit al eens een criminele daad gesteld. Dat kon gaan zowel om zogenaamd lichte als om zware feiten zoals bijvoorbeeld wapendracht en gebruik van harddrugs. Geruststellend voor de Brusselaar die nog op straat wenst te komen zijn de resultaten van het onderzoek dus zeker niet te noemen. Kleine criminaliteit mag dan weliswaar klein heten te zijn, bijzonder storend is ze zeker. Het betreft bijvoorbeeld auto-inbraken, handtas- en andere gauwdiefstallen, afpersingen op straat, allerlei vandalisme en beschadigingen, en ga zo maar door. Je moet er maar mee geconfronteerd worden, met die "kleine" criminaliteit. Geruststellend is evenmin de constatering dat de daders, de "jongeren", steeds op jongere leeftijd misstappen begaan, en dat hun vergrijpen steeds erger en erger worden. Maar, en dat blijkt eveneens uit de onderzoeksresultaten, de zwaardere vormen van vandalisme en diefstal zijn volledig toe te schrijven aan een kleine groep van de ketjes. Alsof de slachtoffers daar een boodschap aan zouden hebben. Trouwens, als het dan toch zo'n klein groepje van ettertjes is, waarom kan daar dan niet steviger tegen worden opgetreden? Daar wringt natuurlijk het schoentje. Bij elke wandaad worden ze stante pede of, in het beste geval, al na enkele uren vrijgelaten. En bij de parketten heerst er een beleid van seponeringen. Wat houdt die jongeren die behept zijn met een ietwat lager normbesef eigenlijk tegen, kan men zich terecht afvragen. Zolang er door de politiediensten inderdaad niet streng en kordaat opgetreden wordt (of mag worden), zolang een nultolerantiebeleid taboe is, kunnen er nog veel universiteitsstudies volgen. De resultaten ervan zullen geen verwondering wekken. BRON
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In mijnen tijd in Schaarbeek was dat 9 op 10 van de jongeren. Verhofstad heeft gelijk.
![]()
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() die studie van je zegt niets over een eventuele evolutie. Het kan even 'erg' zijn als vroeger, minder erg of erger is ook een optie. Als een studie aanwijst dat er 60.000 mensen in België in armoede leven, ga je dan ook onmiddelllijk concluderen dat dat gestegen is, zonder vergelijkend materiaal?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
wat drugs zijn of niet wordt enkel doro de wetgever bepaald; zo is bie rin sommige landen absoluut taboe; in andere landen mag opium gebruikt worden...
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein) "I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
échte wetenschappers (medici, klinisch psychologen) hebben onlangs besloten dat nicotine, vanwege zijn immens verslavend karakter, ook tot de harddrugs mag gerekend worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Partijlid
|
![]() Dus wie een pakje sigaretten koopt verschijnt dan maar meteen in de misdaadscijfers... Nu snap ik waarom het Blok die telkens tegenspreekt in geval van daling!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als ge minderjarig zijt is het inderdaad een misdaad volgens de paarse regering.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Terwijl dat nu het favoriet tijdverdrijf is van voornamelijk allochtone jongeren, bestond uw favoriet tijdverdrijf in het pikken van kersen ... Kleine nuance dus. Niets voor niets voeren steeds meer gemeenten de overlasttaks in. En dat heeft niets van doen met 4 gepikte kersen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Da's dan niet de schuld van mijn generatie.
Ach ja, Socrates zei het ook al: "de jeugd van tegenwoordig"...
![]() |
#12 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementslid
|
![]() de dag dat ik ook een "villa" met boomgaard in Toscane heb, zal ik mij ook eens onder een olijfboom zetten om een boek te schrijven over "hoe véél veiliger" het wel niet geworden is in belgië..........
.... de pen heb ik al, het papier ook........... alléén die villa en dienen boomgaard nog.......... als ik nu eens mijn belastingsaangifte......(zucht)..... t'zal dus nog efkes duren !!!! ![]()
![]() |
#14 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
en ik betwijfel of carjacking nog bij de kleine criminaliteit hoort... |
||
![]() |
![]() |