Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2004, 09:58   #1
Jean Suys
Provinciaal Statenlid

Standaard

Leuvense krakers met Boycot Marktrockfestival

De jongeren die al vier jaar een pand van Opus Dei kraken aan de Schapenstraat in Leuven, organiseren midden augustus voor de negende keer het Boycot Marktrockfestival. Het gebeuren gaat door in het kraakpand op dezelfde dagen als Marktrock en is een protest tegen het commercieel karakter van dit Leuvense stadsfestival.

Tijdens het Boycot Marktrockfestival concerteren dagelijks een vijftal onbekende groepen. Op vrijdag 13 augustus spelen onder meer Kaiser Bill´s Batmen en Rene Biname, op 14 augustus Grrzzz (Frankrijk), Repression Odd en Victims of Society en op 15 augustus Sanstilloh en Skamuraimunchies. Er zijn ook infostands en er worden doorlopend video´s over acties getoond. (dwm, belga)

mhhooeeehahaha

wie gaat mee een bezoekje brengen
Jean Suys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2004, 10:09   #2
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Ze proberen een commercieel festival te boycotten, en nodigen dan groepjes uit die natte dromen krijgen van internationale doorbraken en vette platencontracten.

Hoe wereldvreemd kan je zijn?
Oud 17 juni 2004, 10:28   #3
Jean Suys
Provinciaal Statenlid

Standaard

Victims of Society

naar het schijnt vragen die toch wat geld
Oud 17 juni 2004, 10:33   #4
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean Suys
Victims of Society

wat is hun precies overkomen ? 8)
Oud 17 juni 2004, 12:58   #5
Jean Suys
Provinciaal Statenlid

Standaard

naar het schijnt komt er ook iemand naar dat kraakpand die maar 23 stemmen behaalde
Oud 17 juni 2004, 13:45   #6
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Heeft Opus nu nog altijd niet de steun gevonden van de politie om die krakers hardhandig te verwijderen? Er is iets mis met het rechtsysteem in dit land wanneer mensen iemand anders' bezit ongestraft kunnen inpalmen.
Oud 17 juni 2004, 16:36   #7
camaris
Schepen

Standaard

Als die mannen echt een statement willen maken zouden ze hun boycot-festival beter op een andere dag organiseren lijkt mij. Bijvoorbeeld het weekend ervoor of erna, waarbij ze dan met harde cijfers kunnen aantonen dat het bezoekersaantal van Marktrock heel erg teruggelopen is.

Door het gelijktijdig te organiseren profiteren ze gewoon zelf van de bezoekers die naar Marktrock gaan en misschien eens afgezakt komen naar hun optredens. Dat is zo typisch voor van dat soort mensen, dat wil zich afzetten tegen de maatschappij, maar teert er tegelijkertijd zo hard op.
camaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2004, 16:46   #8
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
Citaat:
Victims of Society

wat is hun precies overkomen ? 8)
bestaan die zelfs nog?

gdvd, ik voel mij met de dag ouder worden
Oud 17 juni 2004, 16:49   #9
camaris
Schepen

Standaard

Citaat:
Victims of Society
Ik stond juist even stil bij de ironie om een groep met dergelijke naam uit te nodigen...
Oud 17 juni 2004, 18:18   #10
VL Nationalist
Burger

Standaard

Toegegeven, het is wel altijd lachen met dat 'langharig werkschuw tuig'
VL Nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2004, 18:19   #11
Jean Suys
Provinciaal Statenlid

Standaard

trouwens marktrock commercieel ???

ik ga dit jaar voor de 6de keer op rij

met gratis kaarten backstage
Oud 17 juni 2004, 19:33   #12
Nemesis
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

naar het schijnt komt er ook iemand naar dat kraakpand die maar 23 stemmen behaalde
naar het schijnt vertel jij veel dingen waar je nix van af weet Boycot Marktrock trekt al jaren duizenden bezoekers uit heel Europa.
En 15 euro inkom, 1.80 euro voor een pintje en groepen die duizend euro vragen om op te treden vind jij niet commercieel??? Gelukkig is er een alternatief voor jongeren die geen massa's geld krijgen van hun ouders.
Nemesis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2004, 19:39   #13
wobblez
Vreemdeling

Standaard

En gelukkig zitten die krakers daar nog altijd, en als het van ons afhangt zullen ze daar blijven ook.

Ik verwacht nog wel een sappig antwoordje...., laat u gaan zou ik zo zeggen.
wobblez is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2004, 19:43   #14
Nemesis
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wobblez
En gelukkig zitten die krakers daar nog altijd, en als het van ons afhangt zullen ze daar blijven ook.

Ik verwacht nog wel een sappig antwoordje...., laat u gaan zou ik zo zeggen.
Wie is ons?
Oud 17 juni 2004, 19:56   #15
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Krakers: jongeren die nog enig maatschappelijk engagement tonen, in rudimentaire omstandigheden gaan leven als protert en ondanks een gebrek aan financiële middelen op vrijwilligersbasis culturele en andere maatschappelijk relevante evenementen organiseren en daarbij het minimum aan financiële compensatie voor durven vragen.

Dan heb je nog het gros van de jongeren waarvan hun enige droom is om een snelle BMW te hebben, waarvan amusement het enige belangrijke is in hun leven, die discussies over politiek, maatschappij en filosifie voor ouwe zakken, en nooit zullen stilstaan bij wat hun leven voor betekenins voor de wereld zou kunnen hebben.

Al zitten er een hoop maatschappelijk losgeslagen gevallen bij krakers, maken ze soms fouten en komen soms nogal naief over, voor velen is kraker worden een bewuste keuze, en ik vind dat iemand die bewust zijn leven omgooit voor zijn idealen respect verdient.
Punt gedaan.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2004, 20:07   #16
Nemesis
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door camaris
Als die mannen echt een statement willen maken zouden ze hun boycot-festival beter op een andere dag organiseren lijkt mij. Bijvoorbeeld het weekend ervoor of erna, waarbij ze dan met harde cijfers kunnen aantonen dat het bezoekersaantal van Marktrock heel erg teruggelopen is.

Door het gelijktijdig te organiseren profiteren ze gewoon zelf van de bezoekers die naar Marktrock gaan en misschien eens afgezakt komen naar hun optredens. Dat is zo typisch voor van dat soort mensen, dat wil zich afzetten tegen de maatschappij, maar teert er tegelijkertijd zo hard op.
Boycot Marktrock is er niet op gericht winst te maken, dus de woorden profiteren en teren moet je echt niet gebruiken. Het geld dat wordt verdiend is nodig om de onkosten te betalen, is geen geld voor hen.

Voor de geïnteresseerden: www.boycotmarktrock.tk
Oud 17 juni 2004, 20:18   #17
wobblez
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Wie is ons?
Collega's uit Oost-vlaanderen (gent) mijne beste.....
wobblez is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2004, 20:21   #18
Nemesis
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wobblez
Citaat:
Wie is ons?
Collega's uit Oost-vlaanderen (gent) mijne beste.....
Ah ok, aangenaam 'collega'!
Oud 18 juni 2004, 14:24   #19
camaris
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nemesis
Boycot Marktrock is er niet op gericht winst te maken, dus de woorden profiteren en teren moet je echt niet gebruiken. Het geld dat wordt verdiend is nodig om de onkosten te betalen, is geen geld voor hen.
Het profiteren sloeg op de bezoekers van het festival... Als het niet gelijktijdig met marktroch georganiseerd zou worden zouden ze daar lang zo veel bezoekers niet hebben. Hoeveel mensen zouden er speciaal naar daar afgezakt komen als het op een ander weekend georganiseerd zou worden. Bitter weinig lijkt me. Het gros van hun publiek gaat daar waarschijnlijk eens langslopen omdat ze voor het moment toch niet weten wat doen, uit nieuwsgierigheid of omdat ze een van die groepen willen zien, weet ik veel.
In die zin profiteren ze dus van marktrock door handig gebruik te maken van die bezoekers.
Als ze zich willen afzetten, en een punt (een boycot) willen, dan is het eerder een uitdaging zoals ik zei om het op een andere datum te houden; veel volk te lokken (waarmee ze bewijzen dat er nog mensen achter hun standpunt staan), en dan ook nog eens kunnen uitpakken met cijfers over een achteruitgang van het bezoekersaantal op marktrock zelf (Hetgeen zou aantonen dat hun boycot wel degelijk gewerkt heeft.)

De situatie die je nu krijgt zal er eentje zijn waar er vrij veel volk komt, om een van de bovenstaande redenen, maar NIET omdat ze het achterliggende idee steunen (vermits ze hoofdzakelijk voor Marktrock zelf gekomen zijn, en het krakersfestivalletje er gewoon maar bijnemen, kunnen ze toch moeilijk tegen Marktrock zijn lijkt mij...)
Oud 18 juni 2004, 14:35   #20
Nemesis
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door camaris
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nemesis
Het profiteren sloeg op de bezoekers van het festival... Als het niet gelijktijdig met marktroch georganiseerd zou worden zouden ze daar lang zo veel bezoekers niet hebben. Hoeveel mensen zouden er speciaal naar daar afgezakt komen als het op een ander weekend georganiseerd zou worden. Bitter weinig lijkt me. Het gros van hun publiek gaat daar waarschijnlijk eens langslopen omdat ze voor het moment toch niet weten wat doen, uit nieuwsgierigheid of omdat ze een van die groepen willen zien, weet ik veel.
In die zin profiteren ze dus van marktrock door handig gebruik te maken van die bezoekers.
Als ze zich willen afzetten, en een punt (een boycot) willen, dan is het eerder een uitdaging zoals ik zei om het op een andere datum te houden; veel volk te lokken (waarmee ze bewijzen dat er nog mensen achter hun standpunt staan), en dan ook nog eens kunnen uitpakken met cijfers over een achteruitgang van het bezoekersaantal op marktrock zelf (Hetgeen zou aantonen dat hun boycot wel degelijk gewerkt heeft.)

De situatie die je nu krijgt zal er eentje zijn waar er vrij veel volk komt, om een van de bovenstaande redenen, maar NIET omdat ze het achterliggende idee steunen (vermits ze hoofdzakelijk voor Marktrock zelf gekomen zijn, en het krakersfestivalletje er gewoon maar bijnemen, kunnen ze toch moeilijk tegen Marktrock zijn lijkt mij...)
Wat is er nog boycot aan als je t ni op t zelfde moment doet?
Het gaat om een niet-commercieel alternatief voor martkrock. Er komen zeer veel mensen speciaal daarvoor naar ginder, niet mensen die er toevallig terechtkomen omdat ze eigenlijk op de oude markt zelf zaten. Maar mensen met een andere ingesteldheid die niet mee willen doen aan het commerciële, afvalproducerende en geld aan Sabam gevende circus dat Marktrock is. De redenen die jij aanhaalt waarom mensen naar 'het krakerfestivalletje' zouden komen zijn gewoon uit de lucht gegrepen. Kom dit jaar maar es naar BMR, dan zal je 't wel zien.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be