Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2012, 16:26   #1
Snerror
Europees Commissaris

Standaard Meer van dit soort camera's!

http://www.gva.be/antwerpen/mechelen...erkenning.aspx

Een goede investering van Mechelen en zeker de moeite waard. Dit weegt toch zeker op tegen de schending van de privacy? Wat denken jullie.

Camera's
Oud 27 januari 2012, 16:33   #2
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Dit weegt toch zeker op tegen de schending van de privacy?
Nooit, vrijheid boven een vermeend gevoel van veiligheid.
Kasumi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 16:46   #3
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Van nature ben ik ook vrij gereserveerd en paranoïde als het op privacy aankomt, maar deze camera's hebben meer dan hun nut.

Het gaat niet om een paar pubers die met een grammetje wiet in de auto rondrijden of pépé die na 2 pintjes al meteen over z'n promillen zit, maar om gesignaleerde voertuigen van vermeende criminele feiten.

In Mechelen deden ze belachelijk veel controles, bijna wekelijks eigenlijk.. Misschien dat ze dit systeem zullen gebruiken om de rest van de politionele diensten wat te ontlasten en en passant te doen met die camera's wat iedereen al jaren zegt.

Hoe kan je daar nu iets tegen hebben? En moeten we ook niet onder ogen komen dat onze persoonlijke verplaatsingen totaal banaal zijn en van geen enkel nut voor eender wie? Als je moet verdwijnen, dan kan dat nog steeds op tal van andere (en zelfs openbare) manieren.
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 16:54   #4
cairn
Lokaal Raadslid

Standaard

Ofwel wonen er veel crimis in Mechelen,ofwel komen ze allen naar ginder.

En dat is maar de tijdbom van die 5000 volgens de Burkameester.

Laatst gewijzigd door cairn : 27 januari 2012 om 16:58.
cairn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 17:02   #5
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
http://www.gva.be/antwerpen/mechelen...erkenning.aspx

Een goede investering van Mechelen en zeker de moeite waard. Dit weegt toch zeker op tegen de schending van de privacy? Wat denken jullie.

Camera's
Lap.......
weg privacy.......
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 17:16   #6
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Kijk als ze zeggen dat ze die camera's gebruiken om valse nummerplaten te detecteren, dan moeten ze die juist daarvoor gebruiken en gedaan.. Al de rest vind ik erover

Straks heb ik een maitresse in mechelen en bewijzen vie die nummerplaatherkenning dat ik weldeglijk elke avond daar zit te wippen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 17:34   #7
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Zeg dat in het Derde Rijk draadje en je bent een zionistische status-quo fetisjist.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 18:06   #8
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Kijk als ze zeggen dat ze die camera's gebruiken om valse nummerplaten te detecteren, dan moeten ze die juist daarvoor gebruiken en gedaan.. Al de rest vind ik erover

Straks heb ik een maitresse in mechelen en bewijzen vie die nummerplaatherkenning dat ik weldeglijk elke avond daar zit te wippen
Maar beter geen Nederlandse maitresse nemen dan.
http://weblogs.nrc.nl/rechtenbestuur...er-op-de-foto/
Oud 27 januari 2012, 18:29   #9
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Laat ons aub weer niet over die vermeende inbreuk op privacy beginnen.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 18:44   #10
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Lap.......
weg privacy.......
Ik begrijp dat niet.
Wat is het verschil tussen een camera en een agent die op dezelfde plek continu alle nummerplaten noteert en opzoekt of ze geseind staan?

Behalve dat een camera stukken goedkoper is...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 20:20   #11
knip
Gouverneur

knip's schermafbeelding

Standaard

Ik heb er eerlijk gezegd nog niet veel last van gehad.
Te hopen dat ze de camera's alleen maar gebruiken voor serieuze feiten en dat ik niet plots eens een boete in de bus krijg omdat de camera heeft geregistreerd dat ik zonder gordel reed...
Mechelen ligt tussen Antwerpen en Brussel en er zijn 2 opritten naar de E19, dus Mechelen is wel een slachtoffer voor tal van criminaliteit. Dus van mij mogen ze blijven.
knip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 20:23   #12
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Te hopen dat ze de camera's alleen maar gebruiken voor serieuze feiten en dat ik niet plots eens een boete in de bus krijg omdat de camera heeft geregistreerd dat ik zonder gordel reed...
Mechelen ligt tussen Antwerpen en Brussel en er zijn 2 opritten naar de E19, dus Mechelen is wel een slachtoffer voor tal van criminaliteit. Dus van mij mogen ze blijven.
Als je niet met onverzekerde gestolen wagens rondrijd, of geseind staat valt het nogal mee..ja
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 20:42   #13
cairn
Lokaal Raadslid

Standaard

Best van ééns gans dat mechelen af te sluiten,en alles na te gaan,blauw mannekes genoeg in Vlaanderen.
cairn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 21:35   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht

Ja inderdaad,
ik zou zo bijvoorbeeld niet graag hebben dat ze bewijzen dat ik drie maal per week ga golfen in Sint-Martens-Latem en Brasschaat, in plaats van te biljarten in Ledeberg en Borgerhout.

Als ge begrijpt wat ik bedoel.

Heb ik onlangs ergens gelezen dat er iedere dag in Vlaanderen/Wallonië twee auto's gestolen worden ?
Hoelang moet gij werken voor een auto ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 21:39   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Dat is nog altijd 'aangenamer' dan te moeten horen van een 28-jarige spoedverpleegster, waarvan je vermoedt dat ze amper een slipje aan heeft onder haar beroepskledij, die je vertelt dat je gezicht in vier keren geopereerd zal moeten worden, omdat je je gordel niet droeg en net daardoor naast je airbag met je rechteroog op je vitesseknuppel gedonderd bent zodat die er langs je linkeroor er terug uit kwam.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 28 januari 2012, 02:22   #16
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
En resultaten levert ...

Big Brother is onvermijdelijk.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2012, 06:31   #17
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik begrijp dat niet.
Wat is het verschil tussen een camera en een agent die op dezelfde plek continu alle nummerplaten noteert en opzoekt of ze geseind staan?

Bij een camera worden de gegevens opgeslagen en bewaard in een databank en verwerkt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2012, 08:54   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Bij een camera worden de gegevens opgeslagen en bewaard in een databank en verwerkt.
Ik wens hen veel succes met het bijhouden en exploiteren van de gegevens die op mij betrekking hebben ...

.

Oud 28 januari 2012, 09:20   #19
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ja inderdaad,
ik zou zo bijvoorbeeld niet graag hebben dat ze bewijzen dat ik drie maal per week ga golfen in Sint-Martens-Latem en Brasschaat, in plaats van te biljarten in Ledeberg en Borgerhout.

Als ge begrijpt wat ik bedoel.

Heb ik onlangs ergens gelezen dat er iedere dag in Vlaanderen/Wallonië twee auto's gestolen worden ?
Hoelang moet gij werken voor een auto ?

.
nogmaals als ze het doen voor wat ze op VOORHAND definieren en duidelijk is waarvoor ze gebruikt worden, dan hebik daar geen probleem mee, dus diefstal is ok, valse nummerplaat is ok, zonder verzekering is ok, zonder rijtaks is ok

maar en daar komt het
- gebruiken in een proces en bewijzen dat iemand zich daar bevond ??? je kunt bewijzen dat die auto daar reed maar die persoon wie zit er aan het stuur ???
- gebruiken in een proces en bewijzen dat iemand terugkwam van een café in Mechelen terwijl die persoon verklaard daar niet te was om een of andere bvb dubieuse redenen tov van zijn bestaande relatie waarom niet ?
- gebruik om te bewijzen dat je elke week couriert tussen nederland en brussel om wheat te halen ?? terwijl je bvb gewoon uw zoon naar het internaat voert..

terwijl het omgekeerde natuurlijkw eer niet van toepassing zal zijn
-stel u voor dat je een overtreding krijgt in Brussel, en op dat eigenste moment wordt uw wagen geregistreerd in Mechelen. Wie gaat er u helpen om dat bewijs te vinden... dus daar is er ook een schending van privacy. Je hebt het recht op inzage op uw gegevens.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2012, 09:23   #20
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Goed idee. Mogen ze meer doen. Wat kan je er tegen hebben ?
Toch maar alleen als je zelf niet zuiver bent tot op de graat ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be