![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gewoon ongelooflijk hoe ver onze maatschappij bijna naar de bliksem is! Zo maar eventjes 70 procent jongeren van 0 -9 als vreemdelingen! Toe te voegen aan al de vreemdelingen die er al zijn... Wat mogen we van die gasten verwachten straks? Hoeveel zullen jaaarenlang "werkloos" zijn? Hoeveel belanden er in de gevangenis? Hoeveel nageslacht zullen ze wat later produceren? Hoeveel zullen ze nu en vooral straks kosten aan de maatschappij? Leeflonen, kindergeld, sociale woningen enz? Of anders gesteld: welk percentage daarvan zullen er nieuwe "bruikbare en nuttige" burgers zijn en worden? Hoe lang kunnen we dat als maatschappij nog volhouden? Die vragen stellen is waarschijnlijk al teveel en "racisme"... Liever kop in het zand en afwachten! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() Het is niet hopeloos: https://www.ted.com/talks/hans_rosli...ons_and_babies
Is een kwestie van onderwijs. Armoede, gesubsidieerd of niet, het is zelfs als men van goede wil is vaak een vicieuze cirkel. De kinderen kunnen we bereiken via onderwijs, zelfs als de ouders een hopeloos geval zijn.
Bij nader inzien is het mij duidelijk gemaakt dat ik me steeds laat vangen om meer en meer privé-informatie weg te geven op dit forum. Mijn diploma's, mijn relaties, mijn woonplek, … Veel haal ik er zelf ook niet terug uit. Doei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Nederland zit 80% van de Somaliërs in de bijstand. Daar moet men van leren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het leefloon verminderen brengt enkel bijkomende problemen met zich mee: nog meer schulden, nog meer onbetaalde schoolrekeningen, uitstel van doktersbezoek en ga zo maar door’ En dat allemaal omdat ze hun kind niet naar de kleuterklas zenden? Gaan ze daarmee meer schulden enz opbouwen? En moeten wij dat zo vanzelfsprekend vinden dat hier een hoop vreemdelingen komen toegestroomd om zomaar van onze leeflonen te profiteren? Wat een ramp om die dan nog wat te verminderen, terwijl ze in hun eigen land waar ze thuishoren misschien niets zouden krijgen? Misschien kan Groen aan de rest van de armoedewereld zelf onze leeflonen ginder gaan uitdelen, nog interessanter want het leven is daar goedkoper! En dan de "oplossingen" van Groen! Om bij te bleiten... Huisbezoeken om ze wijs te maken dat ze voor Groen moeten stemmen misschien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is al even wereldvreemd als het voorstel De Wever, het leefloon verminderen... Nog even en iemand die leefloon 'trekt' moet betalen aan de staat. Zo zie je maar, het is eender op wie je stemt, steeds weer worden we geregeerd door wereldvreemde onnozelaars.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 6 mei 2018 om 18:46. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Dé oplossing om kansarme kinderen een mooie toekomst te bezorgen: duw de ouders nog wat verder in de armoede
![]()
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat anders uw dna onderzoeken dan weet je het meteen! Echt! Ik ben dat bashen van kleurtjes hoe langer hoe meer beu! Hopelijk komt er vlug een einde aan De Zever zijn gestook. N-VA = kaka! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En by the way er wordt toch altijd geklaagd dat de autochtone Vlaming maar moeizaam aan een sociale woning geraakt, en wanneer le grand manotou dan eens initiatief neemt om daar verandering in te willen brengen - ie de kleurtjes eruit!, is het nog niet goed voor mr Andev!! Nee maar!
Laatst gewijzigd door bembem : 6 mei 2018 om 18:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De financiële zijde van dit verhaal zal Belgie breken.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Men kan die mensen beter duidelijk maken dat ze geen kansen hebben in onze maatschappij.
En dat ze beter vertrekken naar het thuisland. Desnoods met een vertrekbonus. Leeflonen worden nu al voor het grootste deel gegeven aan allochtonen. Ik vraag mij af wat de rationale daarvan is. Die mensen hebben geen enkele kans op werk hier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Men moet dus simpelweg de leerplicht verlagen naar 2.5 jaar.
Iedereen kleuterschool. Klaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom is het zo belangrijk dat anderstalige kinderen al vroeg naar de peuter/kleuterklas gaan. |
|
![]() |
![]() |