![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ik heb een zeer slecht gevoel dat de extremisten nog een klein verassing in peto hebben voor de Nederlanders die ook deel uitmaken van de "Coalition of the Killing'.
Eerst een nekschot voor een Italiaan , onthoofding van de Amerikaan , onthoofding van een Zuid-Koreaan , de Turken aan de beurt... ![]() Ik vrees dat onze Nederlaanders ernstig op hun hoede moeten zijn.... Gezien hun voorzitterschap van de EU binnen enkele weken...zou het mij niet verbazen dat die extremisten hiervoor iets in de achtergrond houden.... Ik vraag me na de illegale inval op Irak of het degelijk niet afstoomt op een Vietnam II ?? Als ik Bush was...zou ik mijn valiezen al beginnen in te pakken ...voor het te laat is.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Mja, maar dat betekent wel de terroristen laten winnen he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
Maar nu de troepen wegtrekken zou geen optie mogen zijn. |
|
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad, ik ben het met je eens. De oorlog was een grote vergissing, dat wist je al voor hij begon, maar nu terugtrekken zal Irak in nog meer chaos storten.
Er is gewoon geen goede oplossing ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En de sjiieten in 1991-1992 steunen bij hun opstand tegen Saddam zodat de Irakezen zelf hun eigen land hadden kunnen bevrijden, hebben ze ook nagelaten te doen ondanks dat de Amerikanen zelf tot deze opstand hadden opgeroepen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik zie niet in wat er slecht zou zijn aan het vertrekken van de VS en een VN-troepenmacht in de plaats? Dan hebben die fundamentalisten ook geen alibi meer om het op de imperialisten te steken, alleen zo kan er een democratie gevormd worden. Want die overgangsregering zijn allemaal pionnen van de VS en de CIA en zij hebben ondemocratisch de grondwet opgesteld, terwijl de verkiezingen steeds verder uitgesteld worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() [quote="Pietje"]
Citaat:
Ik wacht op uw bewijzen.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote="Timmeke"]
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote="Timmeke"]
Citaat:
![]() ![]() Op de basis Guantanamo Bay in Cuba houden de Verenigde Staten nog steeds 600 mensen gevangen. Het gaat vooral om buitenlanders die worden verdacht van terrorisme. Ze zijn opgepakt in Afghanistan en in Irak. Sommigen zitten al twee jaar vast zonder enige vorm van proces. Washington beschouwt hen niet als krijgsgevangenen en zegt dat de Conventie van Genève niet van toepassing is op hen. Het heeft daarvoor al felle kritiek gekregen van mensenrechtenorganisaties. Het arrest van het Hooggerechtshof zegt niets over de schuld of de onschuld van de gedetineerden, maar het wordt wel beschouwd als een flinke nederllaag voor de regering van president Bush. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Partijlid
|
![]() de Noord Amerikanen hebben pinochet onder andere ook helpen de macht grijpen tegen Slavador Allende en zijn in mijn ogen ook al medeplichtig voor de folteringen na '73..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote="neruda"]
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De oorlog op zich was geen slecht idee, daar blijf ik achter staan, Saddam moest weg. Het is de manier waarop de oorlog gevoerd is. Je kan niet zomaar even een dictator vervangen met een blitzoffensiefje, zonder de omgeving schoon te maken. Ik heb er vorig jaar nog hevige discusies over gevoerd met K9, dat ze hun achterhoedes moesten beschermen, ... vwoilla, ge ziet wat er dan gebeurd hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Oorlog voeren is geen enkel probleem voor de VS (laat ons eerlijk zijn: die paar doden spelen geen rol op 135000+ man hoewel het dramas blijven voor nabestaanden natuurlijk) maar de politieke doelen zijn veel te vaag en daardoor werden en worden er taken aan de militairen gegeven die ze simpelweg niet kunnen uitvoeren... Invasies plannen ze aan de lopende band in het Pentagon, voor de wederopbouw en oprichting van een democratisch regime ontbreekt het aan middelen, visie en tijd.
![]() |
![]() |
#18 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Gij dacht, o lijdzaam volk, dat 't gruwelijk getij der oude tyrannie voor immer was voorbij Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Willem Elsschot (In Bormsgedicht) |
||
![]() |
![]() |