![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is me al een tijd aan het opvallen dat alle verkeersborden met de snelheids beperking aan het verdwijnen zijn.
Je zou nu kunnen zeggen dat alles binnen bebouwde kom automatisch 50 km per uur is maar dat is in het geheel niet zo. Sommige stukken in rechte lijn gaan van 70 naar meestal 50 (niet aangegeven) en vervolgens soms recht de stad in met terug 70 (ook dikwijls niet meer aangegeven) Het is in die verwarring welke ik 100% zeker van ben dat dit opzettelijk zo gedaan wordt (vergeten te melden) dat ze aan de lopende band mensen flitsen. Immers die weten het ook niet meer en onthouden meestal de laatste borden van 70. Tussendoor maken ze stukken van 50 km op bij voorkeur nogal grote wegen waar men makkelijk wat sneller kan en doet. Maar men "vergeet" u dat wel te melden via een snelheidswijzer. Tot de boete valt natuurlijk. Dus is het nu wettelijk om geen snelheids aanduidingen te zetten of moet je dat gewoon maar weten naargelang uw humeur of zo? Duizenden flitsboetes per dag lopen zo binnen. Wat is hier aan de hand in dat land dat men mensen zo opzettelijk belazerd tegenwoordig, en dan nog van de politie uit zelfs al dan niet in samenwerking met gemeente besturen? Laatst gewijzigd door Mambo : 10 april 2012 om 19:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat?
Binnen de bebouwde kom is het gewoon 50. Als er ergens 70 staat, dan is dat maar tot het volgende kruispunt. Dat weet toch iedereen, niet?
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn zelfs korte stukken van 120 km uur. In de stad en dus bebouwde kom. Laatst gewijzigd door Mambo : 10 april 2012 om 21:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "In de stad" staat niet gelijk aan "bebouwde kom". Er kan gerust een autosnelweg door het hart van een stad lopen, maar dat maakt de autosnelweg nog niet tot "bebouwde kom".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar moet er nu wel of moet er nu geen snelheidswijzers langs de wegen staan tegenwoordig? t' is nu niet dat ze bezuinigen op enige verkeersbordjes nietwaar? Dit is volgens mijn mening doelbewust en opzettelijk weggelaten materiaal om zoveel mogelijk op strategische plaatsen mensen te kunnen flitsen. En dat is echt bijna iedereen die dan voorbij komt. Laatst gewijzigd door Mambo : 10 april 2012 om 21:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik in Gent op de wiedauwkaai rij moet ik blijkbaar 50 km want er boven hebben ze mij geflitst. Maar nergens zie ik dat.
Een eind verder tegen de brug aan in Gent slaat de snelheidsbeperking op mijn gps plots op 70 km. Dat viel me nu vandaag op. Ik sla af op de opgeeistenlaan waar het paleis van justitie is en tot aan het gyslain mag je 70 km maar nergens staat een bord. Niemand weet dat dus. Rij je op de Afrikalaan mag je deels 70 en het laatste stuk dan weer 50. t' is dezelfde straat en de voorkant van de Afrikalaan is evengoed Gent als de achterkant mijn gedacht. Er zijn veel zo gevallen. Op bepaalde bruggen mag je zelfs 120. Na de brug dan weer 50 Men is hier ferm met de mensen hun voetjes aan het spelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rij eens op gps en je zal zien dat je ofwel 50 of dan terug 70 mag, enfin het is vaak het enige hulpmiddel dat je nog hebt om het te weten want aanduidingen zijn blijkbaar niet meer nodig. In bepaalde straten krijg je dan een + op je gps. Geen flauw idee wat een + me wil zeggen. Ik zie het ook nergens in de straat staan wat ik nu wel of niet mag. In knokke is dat ook zo in de meeste straten. Nergens een aanduiding. En een plus op de gps. Wat is een plus? Laatst gewijzigd door Mambo : 10 april 2012 om 22:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stond op de wiedauwkaai dat in de gaten te houden, die flitswagen. Er kwamen een 10 tal wagens voorbij en de flits ging wel 10 keer af.
Allemaal criminelen? Maak dat de kat wijs. 50 meter verder naar links (nog steeds bebouwde kom) mag je wel 70. Daar stellen ze zich niet en daar staan toevallig wel bordjes hoeveel je mag. Maar de overgang naar 50...dat melden ze u niet meer. En daar staan ze dan weer wel natuurlijk. Iedereen op de boek! Que? Dit zijn miljoenen ontvangsten per dag. Laatst gewijzigd door Mambo : 10 april 2012 om 22:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet noodzakelijk, wel in ieder geval allemaal mensen die de maximumsnelheid hebben overtreden en daarmee de wet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn laatste boete voor overdreven snelheid dateert nog uit de tijd dat ik nog maar net afgestudeerd was. Sindsdien nul komma nul boetes.
Laatste parkeerboete is hoogstwaarschijnlijk vier jaar geleden. Verder niets. Dus, heus niet iedereen gaat op de boek. Gewoon je aan de verkeersregels houden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Theoretisch is dat zo, in de praktijk dan weer niet. Nu ja wij kunnen geen satellieten programeren om de gps aan te passen en als er geen bordjes staan kan men ons dan feitelijk wel een boete geven? Vroeger stond er na elk kruispunt een nieuw bord, zoniet vervalt het oud bord. Wat is het nu tegenwoordig? Vaak staan er gewoon geen meer. Ik weet het niet maar ben wel slachtoffer hiervan. Laatst gewijzigd door Mambo : 10 april 2012 om 22:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dus als er geen andere borden staan --> 50/uur. en nooooit afgaan op uw gps eh kiekske.
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Binnen de bebouwde kom: 50
Buiten de bebouwde kom: 90 Buiten bebouwde kom en 2 x 2 rijstroken gescheiden door middenberm 120.
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
euh in elk geval als je op de brug komt aan de nieuwe vaart daar slaat de gps op 70. Ik zou me graag orienteren op bordjes, mochten die er tenminste staan. En als je afslaat op wat we noemen de "plezante veste" slaat mijn gps ook 70 uit. Bon ik ben in verwarring nu. Wie liegt tegen mij? mijn gps of de bebouwde kom? Laatst gewijzigd door Mambo : 10 april 2012 om 22:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wel opletten voor de konijntjes op de boerenbaantjes.
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |