Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2012, 23:34   #1
Islamwatcher
Burger

Standaard ALLE MOSLIMS HET LAND UIT: oproep Franse moslimleider!

Een Franse ideologische moslimleider heeft een fatwa gelanceerd waarin hij alle in Frankrijk woonachtige moslims met aandrang oproept om zo snel als mogelijk het land te verlaten en te verhuizen naar Noord-Afrikaanse landen zoals Marokko en Algerije. Frankrijk, zo zegt hij, is een land van 'ongelovigen' en dient daarom de rug te worden toegekeerd. Waarom heeft hij het enkel over Frankrijk en niet over Europa?

Hier de link naar het belangrijke nieuwsfeit dat ongetwijfeld veel beroering zal opwekken, en dolle vreugde hier en daar:

'Alle moslims weg uit Frankrijk!' Door Bart Olmer

AMSTERDAM - Omar al-Haddouchi, de beruchte ideologische leider van de jihadistische beweging in Marokko, heeft een bizarre fatwa uitgesproken: alle moslims moeten zo snel mogelijk Frankrijk verlaten voor Noord-Afrikaanse landen.

Volgens de prediker hebben moslims niets meer te zoeken in Frankrijk vanwege ondermeer het boerkaverbod, het inperken van de oproep tot vrijdaggebed en de strengere controles op moslimradicalen na de terreuraanslag in Toulouse.

Ook onder Nederlandse moslimradicalen heeft deze sjeik veel aanhangers. Al-Haddouchi was veroordeeld tot dertig jaar celstraf wegens zijn connecties tot de daders van de zelfmoordaanslagen in mei 2003 in Casablanca, maar werd vrijgelaten uit de gevangenis vorig jaar nadat de Marokkaanse koning Mohammed VI hem gratie gaf. Omar al-Haddouchi vergelijkt niet-moslimlanden met „een toilet waar je je grote boodschap achterlaat en daarna vertrekt”.

In zijn fatwa, uitgesproken in een 14 minuten durende videotoespraak, die momenteel circuleert op jiadwebsites, zegt Al-Haddouchi: „Doe je best in het verspreiden van dit bericht en doe je best in het redden van de mensen en het krijgen van hen uit de duisternis van onwetendheid en ongeloof naar de uitgestrektheid van de islam. Indien iemand zwak is in Sharia-kennis, het enige wat hij hoeft te doen is weg te lopen van de landen van de ongelovigen, in het bijzonder in onze tijd. Je moet vertrekken uit het land van de ongelovigen.”

De radicale geestelijke raadt Franse moslims aan te verhuizen naar Noord-Afrika, zoals Algerije en Marokko. „Deze landen hebben dan wel geen sharia-gebaseerde overheid, maar op zijn minst respecteren ze islamitische gebruiken, zoals het dragen van een hoofddoek. Vlucht met uw kinderen naar islamitische landen. Kies het beste land waar Allah’s sharia wordt ingesteld. Hier in Marokko is de hoofddoek beschikbaar en wijdverspreid door de wil van Allah, en de baard is wijdverspreid door de wil van Allah. U hoort de oproep tot het gebed, en er is niets dat de hoofddoek en de baard verbiedt.”

bron: De Telegraaf (Nederlandse krant)

Laatst gewijzigd door Islamwatcher : 11 april 2012 om 23:39.
Islamwatcher is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2012, 00:18   #2
Islamwatcher
Burger

Standaard

Info uit het bron-artikel: 'De sjeik die deze Fatwa net uitvaardigde werd eerder tot dertig jaar celstraf veroordeeld voor zijn connecties tot de daders van de zelfmoordaanslagen van mei 2003 in Casablanca maar werd vorig jaar vrijgelaten uit de Marokkaanse gevangenis nadat de Koning hem gratie verleende...'

De sjeik is dus thuis in terroristische milieus... Dit zou ons (en meer specifiek de Fransen) zorgen moeten baren: als hij ALLE MOSLIMS van dat land oproept om zo snel als mogelijk dat land te verlaten wil dat misschien zeggen dat er een geheim Al Qaeda plan bestaat om Frankrijk te bestoken met massavernietigingswapens? Een "vuile" of nucleaire bom, of biologische oorlogsvoering? Hij beschouwt zichzelf als een "jihadist". En zijn jihadisten per definitie niet uit op verovering en inpalming? Van buitenlandse gebieden vooral? Waarom nu opeens "terugtrekken"? Omdat dit een tactische zet is voordat ze Frankrijk in een woestenij zullen hebben veranderd met een vernietigende aanval? Uiteraard is de lat na hun 'meesterwerk' van 9/11 hoger komen te liggen...

Laatst gewijzigd door Islamwatcher : 12 april 2012 om 00:19.
Islamwatcher is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2012, 14:35   #3
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Ook binne de Islam heb je de "Wilders-achtige" figuren maar dan in omgekeerde richting.

We zullen de man echter niet tegen houden.
Oud 13 april 2012, 12:57   #4
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Eindelijk een moslim-fundamentalist naar mijn hart.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 13:00   #5
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Ik heb de indruk dat meer niet-moslims die mens zijn boodschap verspreiden dan wel-moslims. Spijtig hé.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 13:08   #6
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Haha! Lollig!
Oud 13 april 2012, 13:28   #7
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Haha! Lollig!
Als er iemand zo'n oproep zou doen voor de moslims en moslima's in Vlaanderen, en bij uitbreiding de Belgische staat, gaat ge daar toch geen gehoor aan geven, he. Ge blijft toch hier, want anders ga'k er alles aan doen om u te bekeren, zenne. Of op te sluiten
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 13:32   #8
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Als er iemand zo'n oproep zou doen voor de moslims en moslima's in Vlaanderen, en bij uitbreiding de Belgische staat, gaat ge daar toch geen gehoor aan geven, he. Ge blijft toch hier, want anders ga'k er alles aan doen om u te bekeren, zenne. Of op te sluiten
Maak je geen illusies. Mijn liefde voor Vlaanderen is groter dan mijn liefde voor éénder welk land. Ik ben hier geboren dus dit is mijn land, zoet!
Oud 13 april 2012, 13:38   #9
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maak je geen illusies. Mijn liefde voor Vlaanderen is groter dan mijn liefde voor éénder welk land. Ik ben hier geboren dus dit is mijn land, zoet!

I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 13 april 2012, 13:51   #10
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
je verandert wel regelmatig van gedacht zo te zien. Vroeger stond er iets helemaal anders, ik heb het zelfs een tijd in mijn onderschrift gezet.
Oud 13 april 2012, 14:05   #11
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
je verandert wel regelmatig van gedacht zo te zien. Vroeger stond er iets helemaal anders, ik heb het zelfs een tijd in mijn onderschrift gezet.
Dat heeft met mij te maken. Als ze kwaad is op mij, moet heel Vlaanderen daarvoor boeten. Omgekeerd, als ze goed gezind is op mij, geldt dat ook voor heel Vlaanderen. Niks raars aan, he, die stemmingswisselingen.
Oud 13 april 2012, 14:51   #12
Yous
Lokaal Raadslid

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Yous : 13 april 2012 om 14:51.
Yous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 14:54   #13
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bravo!
Oud 13 april 2012, 14:54   #14
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yous Bekijk bericht
.
Awel ja, ja, dat kan ook.
Oud 13 april 2012, 14:58   #15
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Bravo!
maar ze zijn wel zo netjes om hun aflijvige lichamen in het heimweeland te laten begraven en er ginds de bodem mee te vervuilen.
Oud 13 april 2012, 15:02   #16
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Geef die man 'n sigaar...en 'n standbeeld!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 15:02   #17
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar ze zijn wel zo netjes om hun aflijvige lichamen in het heimweeland te laten begraven en er ginds de bodem mee te vervuilen.
Den Txiki zal er vast niet bij mogen gaan liggen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 15:04   #18
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijt gij nu jaloers op Suqar of wat?
Oud 13 april 2012, 15:04   #19
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Den Txiki zal er vast niet bij mogen gaan liggen.
Oud 13 april 2012, 16:01   #20
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Zelfs over de doden niets dan slechts.

Nu, schaamte is een gevoel dat u totaal vreemd is.
Daar naar refereren zou tijdverlies zijn.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be