Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2012, 18:32   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard EU-plan: de internet ID-kaart.

Een nieuwe ‘internet-identiteitskaart’ moet alle burgers van de EU verplichten om zichzelf te identificeren voordat ze toegang krijgen tot internet, online informatie en de meeste online winkels. Het voorstel voor de nieuwe wet werd een paar dagen geleden gelanceerd door de ‘Digital Agenda Commissioner’ Neelie Kroes.

De identiteit van elke internetgebruiker blijft zo via een ‘elektronische handtekening’ steeds onder toezicht, en zijn gedrag onderhevig aan controle van Europa.

De poging van de politiek om internet onder controle te krijgen gebeurt natuurlijk in ons eigen belang en dat van de ‘veiligheid’. Het voorstel probeert zelfs steun te winnen door de flagrante vrijheidsbeperking te omlijsten als een manier om “een echte Europese eenheidsmarkt” te creëren.

http://www.nujij.nl/politiek/big-bro...#ixzz1wkiafncr

Overgens schijnt het zo te zijn dat Facebook iedere aanslag op het toetsenbord kan registreren, ook al ben je uitgelogd.

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 3 juni 2012 om 18:33.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 19:43   #2
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Een nieuwe ‘internet-identiteitskaart’ moet alle burgers van de EU verplichten om zichzelf te identificeren voordat ze toegang krijgen tot internet, online informatie en de meeste online winkels. Het voorstel voor de nieuwe wet werd een paar dagen geleden gelanceerd door de ‘Digital Agenda Commissioner’ Neelie Kroes.

De identiteit van elke internetgebruiker blijft zo via een ‘elektronische handtekening’ steeds onder toezicht, en zijn gedrag onderhevig aan controle van Europa.

De poging van de politiek om internet onder controle te krijgen gebeurt natuurlijk in ons eigen belang en dat van de ‘veiligheid’. Het voorstel probeert zelfs steun te winnen door de flagrante vrijheidsbeperking te omlijsten als een manier om “een echte Europese eenheidsmarkt” te creëren.

http://www.nujij.nl/politiek/big-bro...#ixzz1wkiafncr

Overgens schijnt het zo te zijn dat Facebook iedere aanslag op het toetsenbord kan registreren, ook al ben je uitgelogd.
Kan wel aansluiten op hetgeen men nu bezig is te doen om zo ongeveer alles wat je op internet wenst te doen betalend te maken.
Dus iedere email, iedere factuur die je electronisch ontvangt, alle postings...kortom het volledige internet met alles er op en aan.
Uiteraard mits registratie van uw identiteit om alle verwarring te vermijden.

Aha dus zo spelen ze het.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 19:46   #3
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Kan wel aansluiten op hetgeen men nu bezig is te doen om zo ongeveer alles wat je op internet wenst te doen betalend te maken.
Dus iedere email, iedere factuur die je electronisch ontvangt, alle postings...kortom het volledige internet met alles er op en aan.
Uiteraard mits registratie van uw identiteit om alle verwarring te vermijden.

Aha dus zo spelen ze het.
Dat betekent een forse aanslag op het vrije internet, maar ook op je persoonlijke vrijheid en zelfs integriteit.
Oud 3 juni 2012, 19:51   #4
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

tijd voor Anonymous om de Europese instellingen lam te leggen.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 09:37   #5
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Goed idee.
Maar doe het wel voor het nog kan, dus zonder een computer ID-kaart.
Oud 4 juni 2012, 10:06   #6
Nicnacer
Vreemdeling

Standaard

veiligheid ten koste van vrijheid.
men kan weten wanneer je online bent, wat je online aan het doen bent, met wie je communiceert,... men kan hier ongelooflijk ver in gaan en of dit ons allen uiteindelijk ten goede komt betwijfel ik ten sterkste.

Laatst gewijzigd door Nicnacer : 4 juni 2012 om 10:06.
Nicnacer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 15:52   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Dit lijkt me een hoax te zijn.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 19:09   #8
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
https://www.google.nl/#hl=nl&safe=of...w=1440&bih=785
Oud 4 juni 2012, 19:31   #9
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 22:09   #10
eno2
Banneling

Standaard

Ik ben voor en ik hoop dat de internetpolitie zich dan eens goed gaat bezighouden met de werkelijke belangrijke misdrijven zoals de laster en de karaktermoord op fora zoals dit
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 22:16   #11
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Als dit erdoor komt hoop ik dat Anonymous heel den boel platsmijt.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 09:58   #12
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik ben voor en ik hoop dat de internetpolitie zich dan eens goed gaat bezighouden met de werkelijke belangrijke misdrijven zoals de laster en de karaktermoord op fora zoals dit
Eurofascisme, ik krijg meer en meer gelijk.
Oud 5 juni 2012, 10:14   #13
Nicnacer
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
er zijn veel belangrijke misdrijven op het internet dan karaktermoord denk ik zo. Ik twijfel er ook sterk aan of een internet ID de juiste oplossing is hiervoor. dan moet je ook alle telefoon gesprekken opnemen, camera's in elke woning plaatsen, alle brieven laten nalezen voordat deze mogen verzonden worden, enzo kan ik door blijven gaan.
Nicnacer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 10:22   #14
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicnacer Bekijk bericht
er zijn veel belangrijke misdrijven op het internet dan karaktermoord denk ik zo. Ik twijfel er ook sterk aan of een internet ID de juiste oplossing is hiervoor. dan moet je ook alle telefoon gesprekken opnemen, camera's in elke woning plaatsen, alle brieven laten nalezen voordat deze mogen verzonden worden, enzo kan ik door blijven gaan.
Dat is ook de bedoeling.
Oud 5 juni 2012, 10:23   #15
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Als dit erdoor komt hoop ik dat Anonymous heel den boel platsmijt.
Als dit er door komt, dan beschouw ik het platbranden van heel de Europawijk in Brussel als moreel gerechtvaardigd. Dit is een serieuze stap richting 1984 die met alle middelen noodzakelijk voorkomen moet worden.
Oud 5 juni 2012, 10:43   #16
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Uiteraard, je hebt nu eenmaal sukkels die alles geloven.
Dergelijke mensen zijn de ballast die een maatschappij jammer genoeg meesleurt.

http://www.demorgen.be/dm/nl/5403/In...ificeren.dhtml

Citaat:
Het moet voor Europese burgers makkelijker worden zich in alle EU-landen online te kunnen identificeren. Daarnaast moet het voor bedrijven makkelijker worden om elektronisch contracten te ondertekenen en van kracht te laten worden. Dat is de kern van een voorstel van Europees commissaris Neelie Kroes (Digitale Agenda) dat vandaag door de hele Europese Commissie zal worden aangenomen.

Europese burgers kunnen zich wel online identificeren wanneer ze iets willen kopen, want hun creditcard is internationaal geaccepteerd. Maar bij een inschrijving bij een universiteit of de aanvraag van een uitkering is dit veelal niet mogelijk, zeker niet als dat in het buitenland gebeurt.

Besparingen
Vaak accepteren overheidsdiensten online de identificatiekaart uit het buitenland niet, met als gevolg dat een burger dergelijke zaken via de post moet regelen of zelfs persoonlijk moet langskomen. Kroes wil aan deze rompslomp een einde maken en wil dan ook dat EU-landen elkaars systemen gaan accepteren. Dat moet de burger tijd en ook geld besparen.

Geen Europese e-ID
Het voorstel van Kroes is nadrukkelijk geen oproep voor de invoering van één Europese e-IDkaart. Ook gaat Brussel de lidstaten niet verplichten een elektronische identificatiekaart in te voeren. Dat blijft aan de lidstaten zelf, die ook verantwoordelijk blijven voor het systeem en de informatie die bekend is.

Landen
Op dit moment zijn er zeven EU-landen, waaronder België, Duitsland en Spanje, die een e-IDkaart hebben. Negen andere landen, waaronder ook Nederland, hebben een online-identificatiesysteem.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 10:46   #17
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Uiteraard, je hebt nu eenmaal sukkels die alles geloven.
Dergelijke mensen zijn de ballast die een maatschappij jammer genoeg meesleurt.
Helaas heb je ook mensen die zouden willen dat het géén hoax is:

Laat ons hopen dat dit soort fascistisch volk nooit meet dan ballast gaat zijn.
Oud 5 juni 2012, 10:51   #18
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helaas heb je ook mensen die zouden willen dat het géén hoax is:
Wel, toon dan eens de originele tekst van de commissie om je punt te bewijzen?

We wachten.

edit : @Bol, hier een link naar de nederlandse versie : http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/...245:FIN:NL:PDF

Laatst gewijzigd door parcifal : 5 juni 2012 om 10:57.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 11:05   #19
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, want dat zijn echt wel belangrijke misdrijven he?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 11:07   #20
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Brussels wants e-identities for EU citizens.

De commentaren onder het artikel zijn zeer de moeite waard. Hier een deels weergegeven commentaar:

Citaat:
"You may have heard that legislation creating compulsory ID Cards passed a crucial stage in the House of Commons. You may feel that ID cards are not something to worry about, since we already have Photo ID for our Passport and Driving License and an ID Card will be no different to that. What you have not been told is the full scope of this proposed ID Card, and what it will mean to you personally.

The proposed ID Card will be different from any card you now hold. It will be connected to a database called the NIR, (National Identity Register), where all of your personal details will be stored. This will include the unique number that will be issued to you, your fingerprints, a scan of the back of your eye, and your photograph. Your name, address and date of birth will also obviously be stored there.

There will be spaces on this database for your religion, residence status, and many other private and personal facts about you. There is unlimited space for every other details of your life on the NIR database, which can be expanded by the Government with or without further Acts of Parliament.

By itself, you might think that this register is harmless, but you would be wrong to come to this conclusion. This new card will be used to check your identity against your entry in the register in real time, whenever you present it to 'prove who you are'.

Private businesses are going to be given access to the NIR Database. If you want to apply for a job, you will have to present your card for a swipe. If you want to apply for a London Underground Oyster Card, or a supermarket loyalty card, or a driving license you will have to present your ID Card for a swipe. The same goes for getting a telephone line or a mobile phone or an internet account.

Oyster, DVLA, BT and Nectar (for example) all run very detailed databases of their own. They will be allowed access to the NIR, just as every other business will be. This means that each of these entities will be able to store your unique number in their database, and place all your travel, phone records, driving activities and detailed shopping habits under your unique NIR number. These databases, which can easily fit on a storage device the size of your hand, will be sold to third parties either legally or illegally. It will then be possible for a non-governmental entity to create a detailed dossier of all your activities. Certainly, the government will have clandestine access to all of them, meaning that they will have a complete record of all your movements, from how much and when you withdraw from your bank account to what medications you are taking, down to the level of what sort of bread you eat - all accessible via a single unique number in a central database.

This is quite a significant leap from a simple ID Card that shows your name and face.

The Government is going to COMPEL you to enter your details into the NIR and to carry this card. If you and your children want to obtain or renew your passports, you will be forced to have your fingerprints taken and your eyes scanned for the NIR, and an ID Card will be issued to you whether you want one or not. If you refuse to be fingerprinted and eye scanned, you will not be able to get a passport. Your ID Card will, just like your passport, not be your property. The Home Secretary will have the right to revoke or suspend your ID at any time, meaning that you will not be able to withdraw money from your Bank Account, for example, or do anything that requires you to present your government issued ID Card.

The arguments that have been put forwarded in favour of ID Cards can be easily disproved. ID Cards WILL NOT stop terrorists; every Spaniard has a compulsory ID Card as did the Madrid Bombers, and probably most of the 9/11 criminals. ID Cards will not 'eliminate benefit fraud', which in comparison, is small compared to the astronomical cost of this proposal, which will be measured in billions according to the LSE (London School of Economics). This scheme exists solely to exert total surveillance and control over the ordinary free British Citizen, and it will line the pockets of the companies that will create the computer systems at the expense of your freedom, privacy and money.

This message has nothing to do with Politics - it is to do with our freedom. But it is the Politicians that in ignorance will vote for the ID card and thus move us closer to the Police State that seems to be the aim of our current Government. Please pass this message on - and use your vote next General Election to get rid of the people who wish to destroy our cherished democracy.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be