![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Vreemdelingen zouden onder géén enkel beding eigenaar mogen worden van een stuk grond en/of huis.
Wanneer zij een zaak wensen te openen kan hij voor slechts 49% eigenaar zijn, 51% in handen van Belgen/Vlamingen. De vreemdeling kan nooit de Belgische nationaliteit krijgen, onder geen enkel beding. Maar hij moet zich aan strenge visum regels houden, die maximaal voor een jaar verlengd kunnen worden. Wie illegaal wordt aangetroffen, word onmiddellijk gedeporteerd. Onder geen enkel beding krijgt een vreemdeling financiële hulp voor wat dan ook. Welke nieuwe maatregelen kunnen we nog zo treffen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() "Japanners" die hun moedertaal niet beheersen en kemels maken zoals "immigratie politiek" onmiddellijk deporteren naar Baanadir.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat zou je nog allemaal bezoeken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet hoe het op dit ogenblik in Thailand gesteld is maar toen mijn kozijn er heen trok bijna 30 jaar geleden en er na enige tijd een goede job vond, was het hem niet toegestaan om daar enigerlei eigendom te verwerven.
Hij huwde later een Thaise, zij is de rechtmatige eigenaar van hun huis. Hij heeft in feite niks (of misschien moet ik zeggen had, want ik ben hem volledig uit het oog verloren en heb geen idee hoe het er nu is). Feit is dat het toen zo was, mogelijk nog is en dat die regels ook in andere landen gelden. Ik vind het verkeerd te stellen dat buitenlanders de Belgische nationaliteit niet kunnen krijgen. Als zij hier ten minste drie jaar zijn, de taal geleerd hebben, zelfstandig leven (dus niet afhangen van weet ik veel wat voor instellingen) moet het voor hen mogelijk zijn Belg te worden. Zo gauw zij Belg zijn, hebben zij dezelfde rechten als geboren Belgen en kunnen dus o.a. eigendommen kopen. Zo gauw zij Belg zijn, mogen zij stemmen - zolang zij geen Belg zijn, hebben ze wat mij betreft niet het minste recht zich in onze politiek te mengen. Dat stemrecht voor vreemdelingen is gewoon absurd.
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Het is daar nog steeds zo jammer genoeg. Maar op zich is dat geen slechte regeling, ook al ga ik er zelf last van ondervinden.
Je krijgt enkel een visum als je er werkt of studeert, dat jaarlijks verlengt kan worden. Zo hou je profiteurs buiten. Naar financiele steu moet je daar niet vraggen. Het zou wel wat soepeler mogen als je er jaren werkt qua eigendom, rechten en burgerschap. Maar ook dat vreemdelingen slechts voor 49% eigenaar kunnen worden van een bedrijf is op zich niet verkeerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoe rapper jij het afbolt, hoe liever. Ik zou er niet te lang mee wachten.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Welke waarde heeft de belgische nationaliteit nog als de vreemdelingen hier de lakens mogen uitdelen? Noppes. Moest mijn grootvader horen dat hier een bende moslims mee gaan beslissen wie burgemeester wordt. Hij draait zich om in zijn graf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Kasumi is veel redelijker als jijzelf. Die mag blijven, jij gaat beter weg.
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() Als je wil emigreren laat je eigen cultuur dan thuis
Leer de taal Respecteer de wetgeving Geen ocmw geen familiehereniging, als je ze mist, ga dan terug. dienstplicht voor mannelijke vreemdelingen in een speciaal daarvoor 'integratieafdeling' van het leger om integratie goed te kunnen opvolgen. voor de vrouwen een integratiecursus MET examen. niet geslaagd = gratis busreis naar het moederland. zo, dit lijken mij eerlijke en humane regels, niet? Laatst gewijzigd door Faolan : 14 juli 2012 om 09:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Hoe ik het wil hebben:
- Je kan vloeiend en perfect de Nederlandse taal en hebt daarvoor een examen afgenomen - Je woordenschat van Frans is uitgebreid en deftig - Je hebt geen dubbel paspoort - Je moet binnen het jaar woonachtig zijn, max. anderhalf jaar - Je moet binnen het jaar al werk hebben - Als je niet woonachtig bent, werk hebt, Nederlands en Frans onder de knie hebt en geen officiële burger bent van België, is het bek dicht tot je aan die eisen voldoet (wat dus wilt zeggen dat je niet moet klagen, zagen of protesteren tot je aan die eisen voldoet) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
toen ik klein was moest een "vreemdeling" hier 25 jaar WONEN, de taal spreken vaste banden hebben opgebouwd en d�*n pas kon hij zich tot Belg laten naturalizeren. Ik denk dat deze criteria best eens kunnen worden heringesteld. Dan heb je tenminste belgen die belgen zijn.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
België is géén tweetalig land. Dit voorstel werd door de franstaligen indertijd afgewezen. Waarom zou men dan uitgebreide kennis van het Frans moeten hebben?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 14 juli 2012 om 09:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geldt de verplichte kennis van het Nederlands ook voor de Walen en franstalige Brusselaars
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat kan je apart discussieren, net als het standpunt van mijn migratiepolitiek die je daar geciteerd hebt. Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 14 juli 2012 om 10:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geen aanspraak op sociale rechten. Maw ze moeten zichzelf en hun herenigd gebroed zelf verzekeren. Uiteraard moet de hereniging zeer streng aan banden gelegd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Goed punt dat je daar naar voor brengt: de verzekering van hen en gezinshereniging die beiden inderdaad strenger moeten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeker het quotum moslimigranten moet heel laag blijven gezien de overlast die ze overal schoppen waar ze naartoe migreren. Dus een max. van 2% moslims (over alle nationaliteiten heen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |