![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() Hoe laaghartig is menig mens die tegen de wet 'gezondigd' heeft? Hoe klein, verachtelijk, zich met kleingeestig verwrongen gezicht en geest wegstoppen achter de kleinste steen wanneer met betrapt wordt. Excuses zoeken, voorwendsels ... het niet willen 'goedpraten' maar in dezelfde zin minimaliseren en excuses zoeken. Hoe verachtelijk zijn deze kleine sujets, die niet omkunnen met hun eigen daden.
De moeder van de pester die de daden van haar dochter niet wil goedpraten, maar tegelijk zegt dat "haar dochter zelf gepest werd in het verleden, ze niet wist dat het meisje autistisch was (alsof een niet-autist pesten een verzachtende omstandigheid zou zijn) en dochterlief gemanipuleerd werd om te pesten". Capiau die zijn daden niet wil minimaliseren maar het in eenzelfde zin "een jeugdzonde die in het kader van die tijd moet bekeken worden" noemt. Deze achterbakse valsheid vervult mij met walging. Wie durft met opgeheven hoofd te zeggen; "ja ik heb het gedaan, ik heb uw wet overtreden, straf mij zoals uw wet bepaalt" zonder er ellenlange zielige excuses rond te weven. Nergens heb ik het meer treffend gelezen dan in 'Voorbij Goed en Kwaad' van Friedrich Nietzsche; "De misdadiger is heel vaak niet opgewassen tegen zijn daad: hij bagatelliseert en belaster haar". Laatst gewijzigd door Nihilibili : 2 juli 2012 om 20:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() De wet is niet altijd absoluut, Xenophon...
Ooit het verhaal van Antigone gelezen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De rechten van de verdediging zijn absoluut, de rest is inderdaad niet van zo'n grote belangrijkheid, daar heb je gelijk in.
![]() |
![]() |