![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit lijkt me toch wel een belangrijk vonnis in geval mensen van verschillende religieuze afkomst samen kinderen krijgen en nadien scheiden: hebben de religieuzen dan het recht om toch nog - na de echtscheiding - hun kinderen te laten besnijden? me dunkt kan deze zaak onder de Europese Rechten van de Mens worden aangeklaagd.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was jij schoolmeester in je vroegere leven? of ben je zo sympathiek geboren? ik zal mijn post kopiëren naar de eerste draad die erover geopend werd o groot orakel.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze vriendelijkheid heeft mij al veel beledigingen gekost, onder meer van de door mij nu aanbeden Junior Descartes. En ook de door mij gewaardeerde ..... heeft zich al eens boos gemaakt. Hoe de mensen toch vlug op hun teentjes getrapt zijn, als je ze op een foutje wijst ![]() ![]() ![]() Een idee hoeveel keer ik waarschuwingen kreeg voor dubbeldraden en hoe direct die gesloten werden? ![]() ![]() ![]() Meestal dank zij Raf, dat is waar. ![]() Welkom in de oorspronkelijke draad. ![]() (hoe men pedanterie toch zo gemakkelijk aan schoolmeesters toedicht ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 27 juni 2012 om 09:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Staatssecretaris
|
![]() Die hebben de onhebbelijke gewoonte altijd gelijk te willen hebben, en reflexmatig dan uit de hoogte te doen als ze het mis hebben.
Ze hebben ook veel zo'n ringbaardje, een rond brilletje, dragen een vaal ruitjeshemd onder een oude groene pullover en praten over hoe dit of dat de wereld zoveel beter zou maken als men maar het verstand zou hebben met hem akkoord te gaan. Ze rijden ook onverstoorbaar aan 110 op het tweede vak in beige of blauwe monovolumes en brengen een geweldige pantomime van stille geciviliseerde verontwaardiging in maatschappelijke situaties waar ze het onderspit delven tegenover mensen die ze niet kunnen koeioneren middels rapporten en overhoringen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Wat ben ik blij dat ik nooit in het onderwijs heb willen staan, noch dat bij mijn ex tolereerde. Niettemin dacht altijd iedereen dat ik onderwijzer was wegens mijn volgehouden ABN in ondergeschikte jobs. Laatst gewijzigd door eno2 : 27 juni 2012 om 10:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Deze ingreep wordt reeds meer dan 3000 jaar met sukses uitgevoerd door professionele besnijders. Het niet uitvoeren van deze ingreep is een vorm van kinderverwaarlozing zoals het niet uitvoeren van een vaccinatie. Het is wel wenselijk duidelijke richtlijnen uit te werken om de condities waarin besnijdenissen worden uitgevoerd te verbeteren en deze intieme gevoelige emotionele materie buiten de politieke sfeer te houden. Laatst gewijzigd door dwarsligger : 27 juni 2012 om 22:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Vreemdeling
|
![]() Bravo! Je beantwoordt aan het tweede gebod van de originele bijbeltekst, buig niet voor een godsfiguur. Je zal verwonderd zijn maar in de oorspronkelijke bijbeltekst is er geen godsfiguur, enkel een abstracte "eeuwige" waar Spinoza ergens geprobeerd heeft iets vatbaar van te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
d'Espinoza had dat destijds goed bekeken, hij accepteerde ook enkel maar verklaringen gebaseerd op de rede, zou iedereen moeten doen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Mijn amandelen terug !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij moeten niet voor onze kinderen beslissen of ze belachelijke verminkingen krijgen zoals tattoos, oorringen, besnijdenissen, en dergelijke rotzooi. Als ze volwassen zijn, dan kunnen ze zelf beslissen om met hun lichaam te klooien.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Op die leeftijd beslissen de ouders. Dit is ook zo voor vaccinaties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een besnijdenis is op geen enkele leeftijd 'benigne': het is dikke bullshit all the way, net zoals elke verminking.
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Zolang ze ijsjes geven na de besnijdenis kan dat allemaal geen kwaad ommes.
|
![]() |
![]() |