![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Dat lijkt wel de boodschap die veel gevestigde islamcritici verspreiden. Er heerst tegenwoordig een cultuur van “islamkritiek” bij vooraanstaande westerse intellectuelen. Ofwel heeft men het liever niet over de islam, ofwel levert men er kritiek op. Ik zie als moslim en burger van dit land dat de goegemeente blijkbaar nog lang niet de acceptatie van de islam als één van de religies in het Westen heeft bereikt. Het zijn steeds weer moslimintellectuelen zelf, zoals Abou Jajah, die in de media voor moslims en islam in de bres moeten springen. En dat zijn dan de moderne ketters voor sommigen.
De geesten zijn nog niet rijp? Het ergste van al is dat de joden en christenen gretig meevaren op deze seculiere islamkritische koers, als ze die zelf al niet varen. Koranteksten worden erbij gesleurd om aan te tonen hoe bv. o.a. “gewelddadig” deze religie is. Over de eigen “gewelddadige” bijbelteksten zwijgt men als vermoord. Willen zien of niet, de Koran toont effectief veel gelijkenissen met de Bijbel, een boek waarop mede deze samenleving is gebaseerd. (Vroeger meer dan nu allicht) Nee, wat stoort de gevestigde orde in weze? Dat er mensen zijn die hun religie consequent willen volgen en in God geloven, met weinig ruimte voor secularisme. Daar wringt wellicht het schoentje. Waar joden en christenen voorheen hun religieuze waarden en principes hebben vermengd met of verruild voor seculiere waarden, lijkt daar bij de islam of moslims veel minder ruimte voor te zijn. In weze heeft men schrik voor de terugkeer van religie als sociaal-politieke drijfveer in het doorgaans seculiere westen. Kritiek op religie staat op gelijke hoogte met kritiek op secularisme, dus als de seculieren menen één of ander Godgegeven ( ![]() Laatst gewijzigd door Guinevere : 3 november 2015 om 12:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk, hé. Voor de duizendste keer. In een dictatuur heeft 1 minderheid het voor het zeggen => de machtigen, de partijleden. In een democratie mogen wetenschappers, artiesten, ondernemers en alle andere minderheden hun zegje doen zonder een kopje kleiner gemaakt te worden door de machtspartij/dictator. Wanneer dringt dat eens eindelijk door tot jullie dikke islamitische schedels....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() En dat vind ik nu net prachtig. Het feit dat je op al deze zaken überhaupt kritiek moogt hebben, ipv dat er dingen zijn die als absoluut moeten worden beschouwd en daarom niet bekritiseerd mogen worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() Er is simpelweg nog veel en veel te weinig kritiek op de Islam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja en alle dissidenten die kritiek hebben op de islam moeten onthoofd worden zeker? Wilt u dat insinueren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 3 november 2015 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wanneer mensen, geleid door een imaginair vriendje, zichzelf verheven voelen boven democratisch gestemde wetten, horen ze wegens ontoerekeningsvatbaarheid, opgesloten te worden in een instelling.
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men hoeft helemaal geen aanhanger van een ander geloof te zijn dan van de islam om kritiek te hebben op de islam. Een normaal, rationeel denkende mens kan zien wat dat geloof allemaal teweeg brengt en wat voor belemmering het op ontwikkeling is. Het is natuurlijk zeer moeilijk te verdragen voor moslims dat er zoveel kritiek komt op zo'n alles overheersende factor in hun leven maar helaas voor hun kan dit momenteel nog zomaar in onze maatschappij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Het begint me te dagen dat veelal moslims meer op de tradities gesteld zijn dan op het religie.
Ik vraag me soms af wat de synthese van het westen en islam zou zijn. Het secularisme... Kom ik er op terug of niet? Hmmmm |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder ijver ik persoonlijk er voor dat de erkenning van de Islam als erkende godsdienst in Vlaanderen, ingetrokken zou worden. En liefst meteen ook de andere godsdiensten, vanzelfsprekend. (noot van De Schoof nog: afgelopen week was ik in Lille, Frankrijk. Alwaar ik een moslim-onnozelaar zag - ik schat hem 30 jaar - met twee vrouwen bij hem, één met gewone hoofddoek, de andere met een burka van de strafste soort: zelfs een soort voile voor de spleet van de ogen. Ik ben daar drie dagen niet goed van geweest. Elke politica daag ik uit: wie vindt dat zoiets mag op de openbare weg, die zou ook verplicht moeten worden zo'n spel te dragen in het parlement en in alle verkiezingsdebatten. Om aan te tonen zogezegd dat het geen discriminatie is tussen m en v.) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben voorstander van Gods wet te doen naleven maar dan moet hij die eens duidelijk maken.
Aan de onzin van zelfverklaarde profeten heb ik geen boodschap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Lees Soumission van Houellebecq eens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Zoveel anders eerst nog te lezen. Vat ff concreet samen, meester?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() @Guine,
Wat is "alle vrijheid" voor jou? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Zou dat boek erop neerkomen dat verdedigers van het volk in eigen belang dienen en een voorbode tot waanzin zijn? Ik zit op gsm en typ het vluchtig uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |