Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2012, 14:42   #1
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard Camera's in de strijd tegen drugstrafiek?

Bron

Als we even buiten beschouwing laten dat het land zo ondertussen wel ver vol genoeg camera's hangt toch even volgende overpeinzing.

Citaat:
"Als je dan nummerplaten hebt van bijvoorbeeld mensen die ooit iets op hun kerfstok hebben gehad, zouden die automatisch kunnen ontdekt worden in de database", aldus Vos. Zo zou het systeem dan automatisch de politiediensten kunnen waarschuwen.
Dat is toch te gek voor woorden? Gaat er dan telkens bij de flikken een belletje rinkelen als er iemand de grens passeert die ooit bv gepakt is geweest met een paar kruimels hasj of wiet of hoe werkt dat dan?

Daar kan je toch niet op gaan filteren om verdachte wagens tegen te houden? 't Gaan lange rijen worden aan de grens me dunkt. Of de flikken gaan flink wat huisbezoeken mogen afleggen.
Iedereen die ooit iets heeft mispeuterd mag het gaan uitleggen als hij de grens eens oversteekt.
Hadden wij geen privacy-commisie ofzo?
Of ben ik abnormaal als ik dat allemaal niet langer normaal vind?

Zouden we niet veel beter met zijn allen een gps-chip laten inplanten? Dan hoeven ze heel het landschap niet langer vol dure camera's te hangen en kunnen ze ons ook heel de tijd in de gaten houden.
Want om dat laatste draait het volgens mij steeds meer en meer.
Oud 27 augustus 2012, 15:00   #2
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

'T is gene Big Brother meer, 't is Giant Brother...
Oud 27 augustus 2012, 15:09   #3
giserke
Banneling

Standaard

Eens kijken hoelang het duurt vooralleer de eerste beunhaas hier komt aanzetten met "Als je niks te verbergen hebt, heb je niks te vrezen"
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2012, 15:17   #4
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Eens kijken hoelang het duurt vooralleer de eerste beunhaas hier komt aanzetten met "Als je niks te verbergen hebt, heb je niks te vrezen"
Zelfs dat gaat niet meer op in dit geval.

Het maakt niet uit of je iets te verbergen hebt of niet. Het volstaat al dat je ooit iets te verbergen had en je daar toen niet in gelukt bent.

Eens boef, altijd boef. Daar komt dat op neer.
En dan niet als volkse praat, nee... als standpunt van de staat.
Oud 27 augustus 2012, 15:43   #5
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Waarom privacy belangrijk is:

http://chronicle.com/article/Why-Pri...ven-if/127461/
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2012, 16:39   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

In het wereldje van mobilhome-eigenaren is een beetje een angstpsychose aan de gang, omdat ze graag te snel rijden in Frankrijk.
En er zijn recent berichten dat Franse boetes ontlopen, niet meer zal gaan.
Iemand meldde zelfs dat hij het boterbriefje thuis kreeg (zie quote onderaan deze post: interessant om vlug te betalen, je krijgt korting)

Het zou zo kunnen dat Frankrijk van die slimme camera's gaat gebruiken op uitgekiende plaatsen, om wat verder op de weg te trachten de onverlaten er uit te halen die nog een openstaande boete op hun nummerplaat hebben.

Daar kan je maar twee meningen over hebben:
- ofwel schaf je wettelijk alle snelheidscontroles en snelheidsbeperkingen af
- ofwel ben je van mening dat als je geflitst wordt, je ook zal moeten betalen.

Ik heb geen probleem.

Citaat:
Opgelet in Frankrijk heb zojuist een boete in de bus om te snel te rijden.ik reed 63 ipv.50 per uur juist voor Verdun vanaf Metz de plaats is Haudainville dat was vanaf steile berg naar beneden en daar staan ze natuurlijk heb ze niet gezien.De overtreding was op 12/07/2012 en nu in de bus.
Om te betalen via internet zeer gemakkelijk zelfs in het nederlands.
Zou via campersite misschien iedereen die zo een proces in de bus krijg dit kunnen mededelen om de gevaarlijke punten in kaart te brengen.
De boete bedraagt 135€ als ik binnen de 46 dagen betaal is het 90€.
Ik doe dit om jullie te verwittegen als ge in Frankrijk rijdt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2012, 16:54   #7
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Bron

Als we even buiten beschouwing laten dat het land zo ondertussen wel ver vol genoeg camera's hangt toch even volgende overpeinzing.

Dat is toch te gek voor woorden? Gaat er dan telkens bij de flikken een belletje rinkelen als er iemand de grens passeert die ooit bv gepakt is geweest met een paar kruimels hasj of wiet of hoe werkt dat dan?

Daar kan je toch niet op gaan filteren om verdachte wagens tegen te houden? 't Gaan lange rijen worden aan de grens me dunkt. Of de flikken gaan flink wat huisbezoeken mogen afleggen.
Iedereen die ooit iets heeft mispeuterd mag het gaan uitleggen als hij de grens eens oversteekt.
Hadden wij geen privacy-commisie ofzo?
Of ben ik abnormaal als ik dat allemaal niet langer normaal vind?

Zouden we niet veel beter met zijn allen een gps-chip laten inplanten? Dan hoeven ze heel het landschap niet langer vol dure camera's te hangen en kunnen ze ons ook heel de tijd in de gaten houden.
Want om dat laatste draait het volgens mij steeds meer en meer.
Ik dacht dat je zelf zo'n plantje mocht hebben? Dan moet je toch niet meer rondrijden?
Nu ja, binnenkort is autorijden er niet meer bij wegens onbetaalbaar dus kunnen ze paarden filmen met hun cameras, daar hangt dan weer geen plaat aan maar allee...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2012, 18:56   #8
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In het wereldje van mobilhome-eigenaren is een beetje een angstpsychose aan de gang, omdat ze graag te snel rijden in Frankrijk.
En er zijn recent berichten dat Franse boetes ontlopen, niet meer zal gaan.
Iemand meldde zelfs dat hij het boterbriefje thuis kreeg (zie quote onderaan deze post: interessant om vlug te betalen, je krijgt korting)

Het zou zo kunnen dat Frankrijk van die slimme camera's gaat gebruiken op uitgekiende plaatsen, om wat verder op de weg te trachten de onverlaten er uit te halen die nog een openstaande boete op hun nummerplaat hebben.

Daar kan je maar twee meningen over hebben:
- ofwel schaf je wettelijk alle snelheidscontroles en snelheidsbeperkingen af
- ofwel ben je van mening dat als je geflitst wordt, je ook zal moeten betalen.

Ik heb geen probleem.
Mooi verhaal maar de vergelijking gaat niet op.

In het geval van de mobilhomes worden camera's gebruikt om overtredingen vast te stellen. Henk rijdt te snel, Henk krijgt een boete.

In het hierboven aangehaalde model worden geen overtredingen vastgesteld. Er wordt enkel gekeken wie de grens overgaat. En dat is voor zo ver ik weet geen overtreding.
Verder worden die resultaten vergeleken met het 'criminele' verleden van degene die de grens overstak.
Een crimineel verleden hebben is voor zo ver ik weet geen overtreding.
En dan gaat men degene met een crimineel verleden die de grens overstaken het vuur aan de schenen leggen. Ook al doet die mens geen vlieg kwaad.
En dat kan volgens mij niet.

Hoe zou jij het ervaren dat wanneer je om bv een concert of een voetbalwedstrijd bij te wonen je een uittreksel van je strafregister moet tonen waarna enkel degenen die ooit al eens iets uitspookten gefouilleerd worden?
Geen mens zou het normaal vinden.

Maar gooi even met de woorden 'drugs' 'smokkel' 'crimineel' en 'pakkans' en de goegemeente is gesust en vind die nieuwe resem camera's heel normaal.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be