![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron
Als we even buiten beschouwing laten dat het land zo ondertussen wel ver vol genoeg camera's hangt toch even volgende overpeinzing. Citaat:
Daar kan je toch niet op gaan filteren om verdachte wagens tegen te houden? 't Gaan lange rijen worden aan de grens me dunkt. Of de flikken gaan flink wat huisbezoeken mogen afleggen. Iedereen die ooit iets heeft mispeuterd mag het gaan uitleggen als hij de grens eens oversteekt. Hadden wij geen privacy-commisie ofzo? Of ben ik abnormaal als ik dat allemaal niet langer normaal vind? Zouden we niet veel beter met zijn allen een gps-chip laten inplanten? Dan hoeven ze heel het landschap niet langer vol dure camera's te hangen en kunnen ze ons ook heel de tijd in de gaten houden. Want om dat laatste draait het volgens mij steeds meer en meer.
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'T is gene Big Brother meer, 't is Giant Brother...
![]()
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Eens kijken hoelang het duurt vooralleer de eerste beunhaas hier komt aanzetten met "Als je niks te verbergen hebt, heb je niks te vrezen"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het maakt niet uit of je iets te verbergen hebt of niet. Het volstaat al dat je ooit iets te verbergen had en je daar toen niet in gelukt bent. Eens boef, altijd boef. Daar komt dat op neer. En dan niet als volkse praat, nee... als standpunt van de staat. ![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het wereldje van mobilhome-eigenaren is een beetje een angstpsychose aan de gang, omdat ze graag te snel rijden in Frankrijk.
En er zijn recent berichten dat Franse boetes ontlopen, niet meer zal gaan. Iemand meldde zelfs dat hij het boterbriefje thuis kreeg (zie quote onderaan deze post: interessant om vlug te betalen, je krijgt korting) Het zou zo kunnen dat Frankrijk van die slimme camera's gaat gebruiken op uitgekiende plaatsen, om wat verder op de weg te trachten de onverlaten er uit te halen die nog een openstaande boete op hun nummerplaat hebben. Daar kan je maar twee meningen over hebben: - ofwel schaf je wettelijk alle snelheidscontroles en snelheidsbeperkingen af - ofwel ben je van mening dat als je geflitst wordt, je ook zal moeten betalen. Ik heb geen probleem. Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ja, binnenkort is autorijden er niet meer bij wegens onbetaalbaar dus kunnen ze paarden filmen met hun cameras, daar hangt dan weer geen plaat aan maar allee... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het geval van de mobilhomes worden camera's gebruikt om overtredingen vast te stellen. Henk rijdt te snel, Henk krijgt een boete. In het hierboven aangehaalde model worden geen overtredingen vastgesteld. Er wordt enkel gekeken wie de grens overgaat. En dat is voor zo ver ik weet geen overtreding. Verder worden die resultaten vergeleken met het 'criminele' verleden van degene die de grens overstak. Een crimineel verleden hebben is voor zo ver ik weet geen overtreding. En dan gaat men degene met een crimineel verleden die de grens overstaken het vuur aan de schenen leggen. Ook al doet die mens geen vlieg kwaad. En dat kan volgens mij niet. Hoe zou jij het ervaren dat wanneer je om bv een concert of een voetbalwedstrijd bij te wonen je een uittreksel van je strafregister moet tonen waarna enkel degenen die ooit al eens iets uitspookten gefouilleerd worden? Geen mens zou het normaal vinden. Maar gooi even met de woorden 'drugs' 'smokkel' 'crimineel' en 'pakkans' en de goegemeente is gesust en vind die nieuwe resem camera's heel normaal.
![]() |