![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() In Duitsland heeft een studie uitgewezen dat het opleidingsniveau van immigranten gemiddeld hoger ligt dan bij de Duitsers zelf. Het cliché van de ongeschoolde inwijkeling blijkt niet te kloppen.
Citaat:
het artikel in de Engelse sectie van Der Spiegel: http://www.spiegel.de/international/...-a-901681.html Hoe zit dat in België/Vlaanderen? Heeft iemand daar relevante data over? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Lees de artikels.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ongeveer 1 op 10 duitsers is een "immigrant". Ze zijn dan ook met 7230000
43% daarvan is 3109000 De "echte" Duitsers zijn met 7570000 26% hiervan is 19680000 Democratisch gezien zijn de hoog opgeleide Duitsers in de meerderheid. En verdere bedenkingen. Zijn "alle bewijzen van hogere opleiding" geteld, of alleen de erkende bewijzen? Zoals FB al aanhaalt. Anders kunnen we het " Another Jack vs Demper" stukje gaan aanhalen.
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dan moslims, die hebben nauwelijks landen met universiteiten. Laatst gewijzigd door BonBon : 24 juni 2013 om 17:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() De instroom van immigranten van de laatste jaren komt vooral uit verpauperde Europese landen, al dan niet EU-lidstaten. Ook IT'ers uit het Indiase subcontinent vinden steeds beter hun weg naar Duitsland.
Ik heb geen idee in welke mate die diploma's van de inwijkelingen kwaliteitsvol zijn. Uit andere EU-lidstaten zal dat best meevallen, vermoed ik. Bologna-akkoorden en dat soort dingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een vlaming die ik eerder aan het werk had gezet kon er niet veel van en heeft me ronduit bedrogen, tja. ![]() Laatst gewijzigd door BonBon : 24 juni 2013 om 17:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Jammer dat het zo'n gore theocratie is. Iran heeft veel potentieel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Ik neem geen specifiek standpunt in. In Duitsland veranderen de immigratiestromen blijkbaar. Vroeger waren het vooral ongeschoolde werkkrachten en gelukzoekers, nu blijkt er een enorme toename aan hoger opgeleiden en zogenaamde 'skilled workers' te zijn. Zoals ik al zei in de openingspost, vraag ik me af hoe dat nu zit voor Vlaanderen/België.
Voor rondjes moddergooien tussen poco-wereldburgers en islamofoben zijn er al genoeg draden, me dunkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb geen flauw idee daarvan. Ik weet niet hoe kwaliteitsvol die zijn. Waarom haal je die extremen eruit? Ik heb geen zin om in te gaan op jouw stropoppen. Het Duitse bedrijfsleven is in ieder geval heel tevreden over de instroom van geschoold werkvolk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() De meeste hoog opgeleide allochtonen vertrekken.
Citaat:
Laatst gewijzigd door Salah : 24 juni 2013 om 19:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() De Surinamers daarentegen klagen niet, blijkbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iran was in de steden erg seculier, quasi westers. Dat potentieel zit er altijd nog wel maar die heeft een lente nodig, liefst een geleidelijke versie zoals de laatste verkiezing een eerste stap kan zijn. Laat ons hopen, het land waar ik het minst van verwachtte zou wel eens een verrassing kunnen vormen. ![]() |
|
![]() |
![]() |