Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Heb je de belastingsaangifte via internet ingevuld.
ja 6 27,27%
neen 15 68,18%
via internet, tiens, was dat mogelijk? 1 4,55%
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2004, 09:16   #1
bartje
Minister-President

Standaard Belastingsaangifte via internet?

Ik wist niet goed in welke forumdeel ik het moest plaatsen maar heb het dan maar hier geplaast.

Wie van jullie heeft zijn belastingaangifte ingevuld via het internet met taxonweb.

Ik heb dat dus gedaan; het is enorm gemakkelijk; veilig en gebruiksvriendelijk.

Telkens je moet inloggen moet je je eigen gebruikersnaam en paswoord inbrengen en dan nog eens een paswoord van de belastingsdienst die je na inschrijving thuis hebt gezonden gezonden krijgt; da's een lijst van 24 paswoorden, je moet dan na opgave van het nummer het bewuste paswoord inbrengen.

Is meteen ook al berekend hoeveel je terugkrijgt of moet betalen.En ik ben bij de gelukkigen, ik krijg terug

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 09:19   #2
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Ik wist niet goed in welke forumdeel ik het moest plaatsen maar heb het dan maar hier geplaast.

Wie van jullie heeft zijn belastingaangifte ingevuld via het internet met taxonweb.

Ik heb dat dus gedaan; het is enorm gemakkelijk; veilig en gebruiksvriendelijk.

Telkens je moet inloggen moet je je eigen gebruikersnaam en paswoord inbrengen en dan nog eens een paswoord van de belastingsdienst die je na inschrijving thuis hebt gezonden gezonden krijgt; da's een lijst van 24 paswoorden, je moet dan na opgave van het nummer het bewuste paswoord inbrengen.

Is meteen ook al berekend hoeveel je terugkrijgt of moet betalen.En ik ben bij de gelukkigen, ik krijg terug
Voor particulieren ging het heel vlot, dat klopt (gisteren was wel de laatste dag dat het kon)

Voor volmachthouders (=boekhouders, belastingconsulenten,....) is het andere koek.... traaaaaaaag!

Laatst gewijzigd door Stratcat : 31 juli 2004 om 09:20.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 09:26   #3
bartje
Minister-President

Standaard

Dat weet ik niet van de volmachthouders, ik heb de mijne woensdag verzonden, had het dinsdag al geprobeerd maar toen was het wel traag; wrsch veel mensen die dat deden hé dan.

Naar schatting 130.000 belastingsplichtigen zouden hun aangifte via taxonweb gedaan hebben. Ook een voordeel is dat je die bijlagen er niet meer moet bijsteken hé; maar je moet ze wel ter beschikking houden.

Oud 31 juli 2004, 09:50   #4
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

ik heb het nu nog met "den brief" gedaan, en de dag erna vielen mijn tax-on-web-codes in mijn brievenbuske!
't zal dus voor de volgende keer zijn
Oud 31 juli 2004, 09:55   #5
bartje
Minister-President

Standaard

Naar het schijnt zijn die codes volgend jaar ook geldig, dezelfde die je dit jaar hebt gekregen.

Oud 31 juli 2004, 10:45   #6
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Naar het schijnt zijn die codes volgend jaar ook geldig, dezelfde die je dit jaar hebt gekregen.
Klopt.
Oud 2 augustus 2004, 19:23   #7
bartje
Minister-President

Standaard

Ik hoop dat iedereen ondertussen zijn aangifte ingevuld en verzonden heeft; zoniet... dan mag je je helaas aan een boete verwachten

Oud 3 augustus 2004, 13:06   #8
Melchior
Vreemdeling

Melchior's schermafbeelding

Standaard

Ik heb mijn aangifte via tax-on-web gedaan en kreeg daar een ander resultaat dan met dat programmaatje van Financïën dat je kon downloaden... Raar maar waar... Maar via tax-on-web was het €50 voordeliger, zodus... Moet wel nog kleine € 300 terugbetalen. Das iets minder leuk...

PS: Als ik nu zeg dat die € 300 allemaal via tranfers naar Wallonië gaan, ben ik dan ne racist volgens BUB?
Oud 3 augustus 2004, 15:49   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik vertrouw het voor geen haar.
het is een uitdaging voor elke hacker om eens lekker te rommelen in zulke files;
Wat vandaag een perfecte beveiliging als een bunker is is is morgen een kanten BH.

Het liefst van al druk ik mijn ingevulde brieven liefst direct in de handen van de verantwoordelijke ontvanger. helaas is dat niet rechtsgeldig, en is de enige officiele manier om zeker te zijn dat men je brief heeft ontvangen via een aangetekend zenden.

Da's wel vies eigenlijk. Als je geen aanslag ontvangt krijg je na een tijdje wel een aanmaning, al dan niet aangevuld met een boete. Als je met de gewone post verstuurde aangifte niet ontvangen word, krijg je een boete. heb je een foutje gemaakt, weerom een boete;
oftewel, uit praktijk weet ik, als ze willen in het kantoor, betaal je extra, gewoon je aanslag/aangifte in de snipperaar dumpen.([size=1]ervaringen met het kantoor dat binnen het ministerie als het meest onmenselijk van belgiê bekend staat- Puurs[/size])
Oud 3 augustus 2004, 16:57   #10
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Melchior
Ik heb mijn aangifte via tax-on-web gedaan en kreeg daar een ander resultaat dan met dat programmaatje van Financïën dat je kon downloaden... Raar maar waar... Maar via tax-on-web was het €50 voordeliger, zodus... Moet wel nog kleine € 300 terugbetalen. Das iets minder leuk...

PS: Als ik nu zeg dat die € 300 allemaal via tranfers naar Wallonië gaan, ben ik dan ne racist volgens BUB?
Als gij dat herhaaldelijk in de media verkondigt zonder bewijs, en dat koppelt aan een niet aflatende zwartmakerij, dan maakt u zich inderdaad schuldig aan een racisme: u viseert dan onterecht en herhaaldelijk op negatieve manier een bevolkingsgroep gebaseerd op woonplaats, hetgeen onder de racismewetgeving valt.

Tax-on-web... een prima dienst van de Belgische overheid!
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 17:00   #11
Piet Hein
Minister

Standaard

Ik moet buiten de BTW die op producten koop nog geen balstingen betalen.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be