![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() In mijn omgeving zijn er reeds 3 personen die misbruik maken van de ziekenkas. Omdat ik dit oneerlijk vindt voor de normale werkende mens schrijf ik hier mijn mening (en ik heb bewijzen)!
Voorbeeld geval 1: Een persoon van 50 jaar krijgt reeds 6 jaar(!!) de hoogste uitkering van de ziekenkas! De persoon waarover het gaat geeft aan als reden dat hij/zij medicatie moet gebruiken tegen allerlei aandoeningen. Deze persoon gaat regelmatig in't zwart werken(!!!) , terwijl hij/zij ...1450 euro (!!!) van de ziekenkas krijgt per maand! Hij/zij wordt ook NOOIT opgeroepen door de VDAB en RVA! Dus hoeft niet te gaan werken. Hij/zij woont thuis, met enkele kinderen die ook werken (!!) en geld afgeven per maand, zo komt hij/zij aan 2000 euro netto per maand, gewoon om thuis te liggen en te profitteren van de Ziekenkas! Conclusie: Hoe kan een persoon reeds 6 jaar 1450 euro netto-uitkering krijgen van de ziekenkas, terwijl deze persoon in't zwart regelmatig nog gaat bijverdienen? Hoe kan de ziekenkas zo dom zijn om het ene niet aan het andere te koppelen? Iemand die KAN gaan werken, is volgens mij niet ziek! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gezond Vlaanderen. Helaas zijn er profiteurs, en door die profiteurs worden de mensen die volgens het boekje mee willen draaien gestraft, net omdat de echte profiteurs geslepen personages zijn, die niet gemakkelijk te betrappen zijn.
Maar, deze uitspraak is redelijk dom en kortzichtig Citaat:
Of iemand met paranoïa. Kan lichamelijk perfect in orde zijn, maar niet in staat te functioneren in een werkomgeving. Of nog beter, iemand met een beginnende longontsteking die stijf staat van de koortsonderdrukkers, hoestsiroop pijnstillers en een sloot caffeïne. Die mens kan gaan werken. Ik ken zo'n debiel.
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Ja, waar is dat rode driehoekje als je het nodig hebt?
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Ik WEET wie de personen zijn,maar ze wonen in mijn buurt. Aangeven zou ik kunnen maar ik vrees dan voor wraakacties.
Jammer dat de overheid zo weinig controleert! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
De feiten die je beschrijft zijn misschien wel waar, maar waarom je de ziekenkas "dom" noemt ontgaat mij. Hoe moeten die weten dat iemand in het zwart gaat werken? Dat die persoon nooit opgeroepen wordt door VDAB of RVA is ook perfect logisch als hij op ziekenkas staat. Hij is voor die diensten ziek, bijgevolg niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt en zal dus ook geen werkloosheidsvergoeding krijgen. Zolang hij op ziekenkas blijft zal hij bijgevolg niet opgeroepen worden door RVA of VDAB. Wanneer hij op ziekenkas staat betekent dat tenslotte dat hij op geregelde tijdstippen bij een controlearts moet passeren. Die controleartsen staan echt niet bekend om hun coulante houding. Ten slotte is het mijn ervaring dat mensen - om de een of andere domme reden die mij totnogtoe ontgaat - wel eens willen overdrijven hoeveel ze krijgen van allerlei instellingen en over hoe ze dat doen. Om te eindigen: als het je zo hoog zit moet je maar de ballen aan het lijf hebben om er iets aan te doen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Inderdaad één van de vele schrijnende gevallen. En wij betalen allemaal mee door 's morgens uit ons bed te rollen en onze schaarse levensjaren vooral op het werk te slijten. Terwijl die figuren echt denken dat ze 'de staat' oplichten. ![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Ter vergelijking: Ik verdien 1190 euro per maand en iemand die op de ziekenkas staat krijgt 1450 euro per maand!! Een apenland is het!
PS De persoon waarover ik het heb is NIET ZIEK: Deze persoon werkt regelmatig in de verkoop(!) en heeft daardoor geen beperkingen qua werk! Toch krijgt deze persoon non-stop 1450 euro per maand van de ziekenkas! Gaan werken EN op de ziekenkas staan...kan enkel in Belgie! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Sociale kassen = grabbel kassen
En om ze te terug te vullen, gewoon wat links lullen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Eenvoudig om te begrijpen. Makkelijk uitvoerbaar. Jij gaat het nog ver schoppen in de politiek.
![]() |
![]() |
#11 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Allé, kijk naar de bedragen die ge opnoemt. 1450 euro in de maand. Om iemand te pakken die 1450 euro fraudeert gaat ge wat? Het systeem van de ziekenkas verstrengen? Meer controles invoeren. Weet ge wat dat tot gevolg heeft: dat er meer invaliden gecontroleerd gaan worden. En dat vaak de echte sukkelaars niet in orde zijn met 't een of 't ander papiereke en dan in de echte miserie komen. En de "fraudeurs", zullen wel slim genoeg zij om er alsnog van onderuit te komen. Maar ge gaat dus een hoop sukkelaars er zwaar mee pesten. En ondertussen? Gaat de overheid alle energie steken in het opsporen van die kleine garnalen. Maar de echte fraudeurs, de zware sjoemelaars, die blijven daarmee buiten schot. Want de overheidsdiensten zijn dan overwerkt om de echte zware fraudegevallen aan te pakken. Allé, zeg nu zelf: een ambtenaar die in totaal 110 miljoen euro aan BTW laat wegfrauderen. Neen daar gaan we niet achteraan. Maar de buur die oggottekes een hoger pree heeft dan gij. Groot schandaal! Laat ons dus eens heel rationeel onze prioriteiten stellen. En eindelijk van de overheid eens eisen dat ze inderdaad achter de grote sommen aangaat. Onze lonen, onze belastingen en onze openbare diensten kunnen er maar wel bijvaren. En met een beetje geluk moeten de kleintjes dan zelfs niks meer in' t zwart doen om rond te komen.
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben jij arts? Heb jij deze persoon onderzocht? Zo je op één van deze vragen NEE moet antwoorden, heb jij zelfs niet het recht te bepalen of deze persoon een medisch probleem heeft of niet. En deze persoon is niet verplicht om zijn medische toestand aan jou neus te hangen. Citaat:
Je kan namelijk perfect ziek zijn en van een uitkering leven en tegelijkertijd (gedeeltelijk) werkbekwaam voor bepaalde jobs. Je kan in België dus perfect een ziektevergoeding krijgen en werken. Ja, zelfs officieel werken. En nee, ze zijn daardoor niet dom bij de ziekenfondsen. Het enige dat daar bepalend in is, is het statuut waarin je als zieke valt. Als zieke betaald via het FBZ, mag je namelijk blijven een beroepsactiviteit uitvoeren, je mag enkel niet meer werken binnen de beroepsactiviteiten waarvoor je medisch bent afgekeurd. FBZ word via ziekenfondsen uitbetaald. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als de ziekenzorg wereldwijd gratis was, kon en vooral moest men er niet van profiteren.
Tzelfde voor politiek, dat moet gratis zijn. Want wie iets oprecht voor de mens wil doen, doet dit ook gratis.
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Even ter verduidelijking:
De persoon die al jarenlang op de ziekenkas staat, ken ik persoonlijk. Ik geef geen namen en ik ben niet laf om dit door te geven aan de ziekenkas. De feiten: - Persoon is 50 jaar oud - Staat 6 jaar op de ziekenkas aan 1450 euro netto per maand (gezinshoofd) - Werd 3 maanden geschorst door de ziekenkas wegens onvoldoende bewijzen - Kwam 3 maanden op den dop terecht en moest onmiddelijk een vdab opleiding volgen, verplicht. - Na 3 maanden terug uitschrijving VDAB en nu terug op de ziekenkas reden: de persoon wil niet gaan werken,maar met rust gelaten worden door de RVA en VDAB---> definitief op de ziekenkas. De gegevens van de RVA en Ziekenkas moeten dringend eens op mekaar afgestemd worden om betere controle uit te kunnen voeren! |
![]() |
![]() |