![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En moeten Vlamingen ook Franstalig België boycotten?
Op die forum merken we meer dan duidelijk dat de grote meerderheid Franstaligen niet graag heeft. Ik zal niet over "haat" spreken maar het is duidelijk niet het grote liefde tussen de Vlamingen en de Franstaligen. Wenst u dat de Franstaligen die nu in Vlaanderen wonen, Vlaanderen verlaten om de Vlamingen in vrede te laten? Wenst u dat de Franstaligen niet meer Vlaanderen bezoeken om de Vlamingen in vrede te laten? En vice-versa voor de Vlamingen tegenover Franstalig België. Zijn we echt naar zo'n situatie beland? Ik heb duizend keer liever een Vlaming die openlijk "Franstaligen zijn niet meer welkom in Vlaanderen" zegt en die tenminste eerlijk is zelfs als zijn woorden kunnen schokeren dan een Vlaming die de hypocrisie speelt en die "Maar we hebben helemaal niets tegen de Frantaligen!" zegt terwijl hij de Franstaligen helemaal niet kan verdragen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik spreek geen frans , voor de rest , dat moeten ze zelf weten !!
Ik heb er geen ruzie voorover !! Waar ze toch om & op zitten te melken , werk liever samen , want nu ....
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 10 februari 2013 om 11:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Beeld je eens in dat Duitsland een stukje Walonië wil innemen omdat er in een dorp aan de grens Duits gesproken wordt, grenzen moeten vast liggen ongeacht de taal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil het u wel eens verklaren....maar ik ben van mening (gebaseerd op uw posts) dat nutteloos zou zijn .
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Opnieuw alarm op de waalse tv-zenders: Bart De Wever heeft een boek geschreven in het Frans !
Naar het schijnt zou het uitgegeven zijn bij Gallimard in Parijs, ook niet de eerste de beste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik amuseer me supergoed in Frankrijk,met allemaal Fransen. Ik amuseer me minder goed in Nederland,maar daar is taal het probleem niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een echt referendum over een aantal zaken... daar hebben onze politiekers pas schrik van, ze kennen de meeste antwoorden! En het gaat niet over onze haat tov "franstaligen", het gaat erover datwe de pest hebben aan wat franstalige politiekers aan de andere kant van de taalgrens zich allemaal durven permitteren! Sommigen zitten daar regelmatig met hun anschluss bij Frankrijk te zwaaien? Moeten ze eens proberen, en denken dat ze zich daar dezelfde houding en praatjes zullen kunnen veroorloven... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Van mij zijn franstaligen welkom. Ik verwacht wel dat ze na 1 generatie gewoon vlamingen zijn. Als ze hier franstalige clubjes komen oprichten, dan zijn ze niet welkom.
Maar zelfs dan vind ik niet dat ik het recht heb om hen te weigeren en kan ik niet meer doen dan eens vloeken en gefrustreerd zijn. Boycotten tussen belgen, daar ben ik vierkant tegen. Kost alleen maar geld. Het enige dat moet veranderen is het politiek systeem. 1 Belg, 1 stem. En als dat niet kan, 1 vlaming, 1 stem. Wat voor nut heeft het dat ik bv perfect zou weten welke vlaamse politicus de crisis kan oplossen en omdraaien? Het beleid wordt toch Waals. Ik kan alleen maar hopen dat de Walen dan voor de goei stemmen, maar zelfs die chance hebben we niet. Schrik je er dan van dat we ons van die waalse invloed willen ontdoen?
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 10 februari 2013 om 16:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Moeten de Brabanders de Vlamingen boycotten? De Limburgers de Antwerpenaren? De Luxemburgers de Luikenaars? De Oost-Vlamingen de West-Vlamingen? Ja, ieder zal wel een reden daartoe hebben. Leve de provincies !
![]()
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik ben N-VA stemmer, nog geen lid maar overweeg dit. Heb geen problemen met de modale Waal, integendeel, ik kom graag in Wallonië. Ik heb geen problemen met de Franse taal of cultuur, integendeel ik ga jaarlijks op vakantie in Frankrijk, spreek goed frans, vind Frankrijk een fantastisch vakantieland, hou van franse wijnen, franse chansons ... misschien kan ik mezelf een francofiele flamingant noemen, moest dat al bestaan. MAAR ik heb iets tegen de waalse politici. Ik ben het niet eens met de politiek die in het zuiden van het land wordt gevoerd. Als de meerderheid der Walen die politiek wenst te blijven voeren, mag dat van mij MAAR dan zonder Vlaanderen, simpel toch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bullshit.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat hem, hij speelt toch zo graag het Franstalig slachtoffertje.
Maar inderdaad, zijn, "ik ben geen vlaming want ik spreek Frans," is pathetisch.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2
Daar gaat het totaal niet over.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |