Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2004, 22:13   #1
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard links taboe doorbreken

Waarom is het eigenlijk dat links moet staan voor softe multicul-toestanden, fancyfairs met couscous, djambe's salsa-lessen, workshops waar je Afrikaanse haarvlechtjes ingelegd krijgt en wat nog allemaal.
Waarom kan links niet staan voor keiharde repressie van criminaliteit, ook de straatcriminaliteit, ook de criminaliteit in allochtone milieus. waarom is het dat er op het konincksplein politie staat die niet ingrijpt wanneer men je openlijk bedreigt met een mes, wanneer er openlijk op straat gedeald wordt?
Waarom komen zulke criminelen onmiddellijk weer vrij in plaats van jaren dwangarbeid te krijgen zoals ze echt verdienen?
Links moet de kleine man verdedigen, de zwakke kant van de samenleving ook, volgens mij horen die laatste daar niet bij, die zijn juist een grote bedreiging voor onze vereenzaamde ouden van dagen alsook voor andere allochtonen die op een eerlijke manier hun brood verdienen.
Als men echt integratie wil dat men dan maatregelen creëert om allochtonen werk te geven, meer allochtonen bij de politie toelaat, hun degelijke huisvesting aanbiedt, etc. DAT is echte steun voor die mensen, multicul-toestanden NIET.
Ergens begrijp ik de gestage opgang van het Blok wel, toch in grote steden zoals Antwerpen. natuurlijk staat het Blok voor veel meer dan enkel harde repressie, het staat ook voor volledige uitsluiting van de migranten, wat naar Amerikaanse ghetto-toestanden zal leiden zoals in Vitrolles in Frankrijk.

Laatst gewijzigd door tomm : 1 augustus 2004 om 22:20.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2004, 22:23   #2
Tiger777
Burgemeester

Tiger777's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Tiger777
Standaard

Links en "keiharde repressie" gaan nogtans goed samen

Lees: Leuk Links
Tiger777 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2004, 22:29   #3
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Links is helemaal niet repressief. Links gaat over preventie, het creëren van meer jobs en welvaat, om op deze manier criminaliteit te bestrijden.

Een (kleine) groep van de allochtonen, bijvoorbeeld, worden verplicht tot crimininaliteit over te gaan vermits ze sociaal zijn achtergesteld, en werkloos zijn.

Zou je beter eerst daar niet iets aan doen, voor je met gestapo-achtige politiestaat toestanden afkomt? Voor iemand met communistische tekens in z'n onderschrift zou je beter moeten weten dan fasco-voorstellen.

Laatst gewijzigd door Raven : 1 augustus 2004 om 22:30.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2004, 22:31   #4
Tiger777
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Een (kleine) groep van de allochtonen, bijvoorbeeld, worden verplicht tot crimininaliteit over te gaan vermits ze sociaal zijn achtergesteld, en werkloos zijn.
Sorry hoor, maar da's echt een dijenkletser. Mag ik die in mijn signature zetten? Ach, te laat, hij staat er al in

Laatst gewijzigd door Tiger777 : 1 augustus 2004 om 22:32.
Oud 1 augustus 2004, 22:47   #5
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

In België niet, in België staat links voor de softe aanpak, in Frankrijk bijvoorbeeld al een stuk minder, daar heeft links er zelfs voor gezorgd dat het leger met mitrailleurs patrouilleert in het station en slechte buurten van Rijsel, overigens met groot succes.

Waarom kan links niet repressief zijn? Repressie is soms nodig, niet iedereen heeft goede bedoelingen en sociaal achtergesteld/werkloos is geen excuus om drugs te gaan dealen, zeker in België niet. Ik ben ook voor preventie, maar repressie blijft nodig en dat ontbreekt dikwijls in België. De straffen en de politie in België zijn dikwijls een lachertje en dat weten de grote en kleine zware jongens ook.
Hoe komt het dat er in landen met veel meer armoede minder criminaliteit is dan in BelgiË? Nemen we Cuba als vb., niet echt een voorbeeldland dat geef ik gerust toe, maar iedereen heeft angst om met de politie en het gerecht in aanraking te komen, ook en vooral de criminelen, daarom dat het een van de veiligste landen ter wereld is, terwijl buurlanden als Jamaica tot de gevaarlijkste ter wereld behoren.

Laatst gewijzigd door tomm : 1 augustus 2004 om 22:50.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2004, 22:52   #6
Tiger777
Burgemeester

Standaard

vroeger he, in 1935, had iedereen angst om met de denkpolitie van Stalin (kennelijk uw idool) in aanraking te komen.

Noch LINKS noch RECHTS bieden een totaalpakket aan. Ieder individu dient punten van links EN van rechts op te nemen.
Oud 1 augustus 2004, 22:56   #7
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiger777
dus, mensen in elkaar slaan is een vlucht uit de armoede? Da's de praat van iemand die hoegenaamd NIET weet waarover hij praat. De realiteit in grootsteden is lichtelijk anders dan u hier schetst hoor.
En een uiting van frustratie.

Daarom is het belangrijk te zorgen voor méér werkplaatsen, en vooral het tegengaan van racisme op de werkvloer. Hiernaast is preventie zeer belangrijk door, bijvoorbeeld, een beleid van actieve straathoekwerk.

Om terug naar de thread te keren, dat is niet alleen progressief deze problemen duurzaam oplossen, het is links activisme.

Onmiddelijk beginnen schreeuwen achter strenge straffen, criminelen achter de tralies, minder straathoekwerkers & meer politie, zero-tolerantie, enz... dat is iets dat je eerder uit extreem rechtse hoek hoort schreeuwen.
Oud 1 augustus 2004, 22:57   #8
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Erg populistisch, maar je vergeet wel dat allochtonen veel harder moeten knokken dan autochtonen.
Inderdaad.

Weet je dat ik zelfs geen klop moet uitsteken bij mijn baas?
Toch is het zo. Er werken enkele niet-Belgen, en die moeten nogal uit hun pijp komen hoor, terwijl ik elke dag kom uitslapen op het werk.

Citaat:
Het staat statistisch vast dat werkloosheid bij allochtonen [size=4]3 keer zo HOOG is[/size][size=2], in vergelijking bij autochtonen. Waarom denk je dat die quota's nodig zijn?
[/size]
En inderdaad, quota lossen dat op.
Maar is het probleem dan opgelost?

'k Denk dat je dan eerder meer wrevel in het leven roept bij autochtonen.
Meer wrevel staat, volgens linkse prominente politici, zo ongeveer gelijk aan op het Vlaams Blok stemmen.

Logische conclusie, ff tussendoor: linkse politici willen dat het Vlaams Blok groeit...

Feit blijft, het probleem wordt niet opgelost.

Inburgeren, overlast aanpakken, slachtofferrol aan de kapstok hangen, studeren en solliciteren.
Dat lijken me alvast dingen die kunnen leiden tot aanvaarding en wegwerking van het probleem.

Citaat:
Tevens moet je eerst gewerkt hebben voor je een leefloon krijgt waarvan je KAN overleven. Tot dan zit je in de onderste schijf en krijg je hoogstens wat peulschillen. Maar hey, daar komt die cirkel weer, vermits het voor een allochtoon 3 keer zo moeilijk is om werk te vinden, 3 keer zo weinig kans op een leefloon....
Die peulschillen, kan je daar eens meer specifiek over zijn aub.
Wat moet ik, of de rest hier, me voorstellen bij "hoogstens wat peulschillen"?
Dubbele post....

Laatst gewijzigd door whoisy : 1 augustus 2004 om 23:01.
whoisy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2004, 22:58   #9
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

En een uiting van frustratie.

Daarom is het belangrijk te zorgen voor méér werkplaatsen, en vooral het tegengaan van racisme op de werkvloer. Hiernaast is preventie zeer belangrijk door, bijvoorbeeld, een beleid van actieve straathoekwerk.

Om terug naar de thread te keren, dat is niet alleen progressief deze problemen duurzaam oplossen, het is links activisme.

Onmiddelijk beginnen schreeuwen achter strenge straffen, criminelen achter de tralies, minder straathoekwerkers & meer politie, zero-tolerantie, enz... dat is iets dat je eerder uit extreem rechtse hoek hoort schreeuwen.
Oud 1 augustus 2004, 22:59   #10
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Links is helemaal niet repressief. Links gaat over preventie, het creëren van meer jobs en welvaat, om op deze manier criminaliteit te bestrijden.

Zou je beter eerst daar niet iets aan doen, voor je met gestapo-achtige politiestaat toestanden afkomt? Voor iemand met communistische tekens in z'n onderschrift zou je beter moeten weten dan fasco-voorstellen.
Sorry hoor, maar da's echt een dijenkletser. Mag ik die in mijn signature zetten? Ach, te laat, hij staat er al in
Is dat een dik-deel-van-het-beenkletser?
Echt?

Vreemd, want vele politici zeggen net hetzelfde... Het is door hun sociale achtergesteldheid dat ze overgaan tot criminaliteit. Een vorm van onbewuste dwang dus.
Zegt Van San dat trouwens ook niet ergens?

Ik vind het ook geen reden om over te gaan tot criminaliteit, maar om daar nu uitbundig voor dubbel te slaan...
Eerder een grijze zone waarin excuses voor allerlei gedrag schering en inslag zijn. Schaamlapjeswereld.
Oud 1 augustus 2004, 23:00   #11
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Erg populistisch, maar je vergeet wel dat allochtonen veel harder moeten knokken dan autochtonen.
Inderdaad.

Toch is het zo. Er werken enkele niet-Belgen, en die moeten nogal uit hun pijp komen hoor, terwijl ik elke dag kom uitslapen op het werk.

Citaat:
Het staat statistisch vast dat werkloosheid bij allochtonen 3 keer zo HOOG is, in vergelijking bij autochtonen. Waarom denk je dat die quota's nodig zijn?

Meer wrevel staat, volgens linkse prominente politici, zo ongeveer gelijk aan op het Vlaams Blok stemmen.

Logische conclusie, ff tussendoor: linkse politici willen dat het Vlaams Blok groeit...

Inburgeren, overlast aanpakken, slachtofferrol aan de kapstok hangen, studeren en solliciteren.

Dat lijken me alvast dingen die kunnen leiden tot aanvaarding en wegwerking van het probleem.

Citaat:

Tevens moet je eerst gewerkt hebben voor je een leefloon krijgt waarvan je KAN overleven. Tot dan zit je in de onderste schijf en krijg je hoogstens wat peulschillen. Maar hey, daar komt die cirkel weer, vermits het voor een allochtoon 3 keer zo moeilijk is om werk te vinden, 3 keer zo weinig kans op een leefloon....

Oud 1 augustus 2004, 23:02   #12
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Inderdaad.

Citaat:
Het staat statistisch vast dat werkloosheid bij allochtonen [size=4]3 keer zo HOOG is[/size][size=2], in vergelijking bij autochtonen. Waarom denk je dat die quota's nodig zijn?
[/size]

Citaat:
Oud 1 augustus 2004, 23:02   #13
Tiger777
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door whoisy
Is dat een dik-deel-van-het-beenkletser?
Echt?

Vreemd, want vele politici zeggen net hetzelfde... Het is door hun sociale achtergesteldheid dat ze overgaan tot criminaliteit. Een vorm van onbewuste dwang dus.
Zegt Van San dat trouwens ook niet ergens?

Ik vind het ook geen reden om over te gaan tot criminaliteit, maar om daar nu uitbundig voor dubbel te slaan...
Eerder een grijze zone waarin excuses voor allerlei gedrag schering en inslag zijn. Schaamlapjeswereld.
Ach komaan. Mijn vader komt uit een gezin dat TOTAAL achtergesteld is. Vader héél vroeg gestorven, moeder aan de fles. Sinds zijn 9e levensjaar was hij genoodzaakt voor zichzelf te zorgen. Da's wat ik noem sociaal achtergesteld. Welnu, het is een van de mensen die ik het laatst tot criminaliteit zal zien overgaan. Hij heeft geknokt om ergens te komen en het is nog gelukt ook. Ik vind sociaal achtergesteld zijn géén reden om van het leven een zooi te maken!
Oud 1 augustus 2004, 23:04   #14
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leuk te zien hoe u eens goed kan lachen met de sociale situatie waarin de vele allochtonen zich bevinden.

Hoe uw lachspieren tot het uiterste worden gedreven met de vreselijke krotwoningen in Brussel, de ghetto's van Schaerbeek en het bijhorende verval waarin ze moeten leven met hele families. Wat toevallig dat u echter vanavond kan gaan slapen ineen confortabel bed, na wat te hebben kunnen tokkelen op een computer.

Vergeet niet uw slappe lach wat in te houden morgen, als u bedenkt hoe allochtonen moeten werken voor een hongerloon in bouwbedrijven, omdat deze laatste hen niet inschrijft, en dus verplicht zou zijn minstens het minimum-loon te geven.
Oud 1 augustus 2004, 23:09   #15
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Daarom ben ik er al tegen, preventie impliceert ingrijpen van de staat op voorhand, een big brother die alles regelt en bepaalt.
Geef mij maar repressie. Daar heb je tenminste nog vrijheid.
Oud 1 augustus 2004, 23:12   #16
Tiger777
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Leuk te zien hoe u eens goed kan lachen met de sociale situatie waarin de vele allochtonen zich bevinden.

Hoe uw lachspieren tot het uiterste worden gedreven met de vreselijke krotwoningen in Brussel, de ghetto's van Schaerbeek en het bijhorende verval waarin ze moeten leven met hele families. Wat toevallig dat u echter vanavond kan gaan slapen ineen confortabel bed, na wat te hebben kunnen tokkelen op een computer.

Vergeet niet uw slappe lach wat in te houden morgen, als u bedenkt hoe allochtonen moeten werken voor een hongerloon in bouwbedrijven, omdat deze laatste hen niet inschrijft, en dus verplicht zou zijn minstens het minimum-loon te geven.
Durf mij niks te vertellen over het leven van sociaal achtergestelden van zowal allochtonen als autochtonen!
Oud 1 augustus 2004, 23:15   #17
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach komaan. Mijn vader komt uit een gezin dat TOTAAL achtergesteld is. Vader héél vroeg gestorven, moeder aan de fles. Sinds zijn 9e levensjaar was hij genoodzaakt voor zichzelf te zorgen. Da's wat ik noem sociaal achtergesteld. Welnu, het is een van de mensen die ik het laatst tot criminaliteit zal zien overgaan. Hij heeft geknokt om ergens te komen en het is nog gelukt ook. Ik vind sociaal achtergesteld zijn géén reden om van het leven een zooi te maken!
En? Ten eerste kan een voorbeeld al nooit dienen als bewijs, hoogstens ter illustratie. Ten tweede is het dus niet omdat u een voorbeeld kent dat afwijkt van de hypothese of het besluit dat de hypothese of het besluit per definitie zo zou zijn. Ten derde is het zo dat er een overduidelijke link is tussen (een hele hoop vormen van) criminaliteit enerzijds en armoede en sociale omstandigheden anderzijds.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2004, 23:22   #18
Tiger777
Burgemeester

Standaard

Iedereen moet knokken om te bestaan Dies, OOK allochtonen. Sociaal achtergesteld zijn is geen excuus om baldadigheden te plegen!

Ten eerste wil ik met mijn bewijs -uit eerste hand trouwens, niet zomaar van horen zeggen- aantonen dat het mogelijk is uit de put van de lagere sociale klassen te klimmen, mits inzet en doorzettingsvermogen!

Ten tweede, wil ik net zoals ten eerste de hypothese aantonen dat het mogelijk is uit de put van sociaal onrecht te klimmen

Ten derde: is armoede een reden om mensen te overvallen? Zijn het niet juist sociaal achtergestelde mensen die ipv baldadigheden te plegen zouden moeten net harder KNOKKEN om ergens te geraken? Trouwens is er in België nog altijd het LEEFLOON. Het is niet alsof ze MOETEN overvallen plegen hoor! Ieder mens is verantwoordelijk voor zijn daden, niet de sociale structuur!
Oud 1 augustus 2004, 23:22   #19
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Daarom ben ik er al tegen, preventie impliceert ingrijpen van de staat op voorhand, een big brother die alles regelt en bepaalt.
Geef mij maar repressie. Daar heb je tenminste nog vrijheid.
Wat een merkwaardige stelling, preventie kan even goed bestaat uit het voorzien van een onvoorwaardelijk basisinkomen voor iedereen, gratis onderwijs, voorlichting, ... dat zijn stuk voor stuk zaken die geen inperking van het begrip vrijheid zijn, integendeel ze vergroten de vrijheid van elk individu.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2004, 23:23   #20
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Waarom kan links niet staan voor keiharde repressie van criminaliteit, ook de straatcriminaliteit, ook de criminaliteit in allochtone milieus. waarom is het dat er op het konincksplein politie staat die niet ingrijpt wanneer men je openlijk bedreigt met een mes, wanneer er openlijk op straat gedeald wordt?
die politiecontainer op het De Coninckplein is er anders wel gekomen onder een linkse burgemeester ...
jules is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be