Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2013, 05:04   #1
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard De Vlaamse nieuwe terroristen : Vlaamse Syriëstrijders betrokken bij onthoofdingen

De Vlaamse nieuwe terroristische toeristen : Vlaamse Syriëstrijders betrokken bij onthoofdingen

Die Vlaamse sukkelaars toch, zonder twijfel een slechte jeugd gehad...

HLN - Vlaamse Syriëstrijders betrokken bij onthoofdingen
17 maart 2013

Het gerecht heeft gisteren vier verdachten gearresteerd die lid zijn van de radicale moslimgroepering Sharia4Belgium. Er zijn aanwijzingen dat zij betrokken waren bij zware criminele activiteiten in Syrië, waaronder folteringen en onthoofdingen van niet-moslims. Dat schrijft Het Laatste Nieuws.

Sharia4Belgium-kopstuk Fouad Belkacem uit Boom zit weer achter tralies. Daarnaast werden twee broers uit Vilvoorde en een man uit Berchem opgesloten. "De groepering was zogezegd opgedoekt, maar dat klopt niet", zegt Eric Van Der Sypt, woordvoerder van het federaal parket. "Ze rekruteren actief jongeren op straat, indoctrineren hen, geven hen gevechtstrainingen en organiseren gewelddadige acties in Syrië én in ons land. Sharia4Belgium stuurde het jongste jaar 33 geradicaliseerde moslims uit Antwerpen en Vilvoorde naar Syrië."

Uit afgeluisterde verhalen van strijders die al teruggekeerd zijn, blijkt dat ze ingelijfd werden bij strijdersgroepen die gelinkt zijn met Al Qaida. "Ze namen deel aan jihadistische en salafistische terreuractiviteiten. Er zijn sterke aanwijzingen dat ze zich in Syrië schuldig maakten aan het ontvoeren en executeren van 'ongelovigen'."

"Ze rekruteren actief jongeren op straat, indoctrineren hen, geven hen gevechtstrainingen en organiseren gewelddadige acties in Syrië én in ons land. Sharia4Belgium stuurde het jongste jaar 33 geradicaliseerde moslims uit Antwerpen en Vilvoorde naar Syrië."

Dit is waar sommigen op dit forum reeds lang voor waarschuwden.

Tevens moet onze overheid een duidelijke positie innemen aan welke kant ze uiteindelijk staan in het Syrisch conflict, kwestie van het juiste signaal te geven. Al-Qaeda of de souvereine staat Syrië en haar burgers?

Onlang maande Mevr. Milquet de pers aan discreet te zijn en deze kwestie niet teveel aandacht te besteden, omdat de problematiek fel overdreven werd. En nu dit?

Het hypocriet gedoe moet NU voorbij zijn!
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 17 april 2013 om 05:33.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2013, 05:37   #2
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Eentje om in te kaderen.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 17 april 2013 om 05:38.
Oud 17 april 2013, 05:52   #3
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Misschien, heel misschien hadden die communisten toch gelijk met religies te verbieden.
God bless America.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2013, 05:54   #4
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mediawerkgroepsyrie - Sharia4Belgium stuurt rebellen naar Syrië
11 maart 2013

Wie in ieder geval n�*et vecht in Syrië, is Fouad Belkacem (links), de veroordeelde voorman van Sharia4Belgium. Hij is vorige maand uit de gevangenis vrijgelaten en zit thuis met een enkelband.
HIER
Oud 17 april 2013, 05:57   #5
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Misschien, heel misschien hadden die communisten toch gelijk met religies te verbieden.
God bless America.
Misschien wel.
HIER
Oud 17 april 2013, 06:34   #6
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Ik geloof er de ballen van.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2013, 06:39   #7
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik geloof er de ballen van.
Zo kennen we de groenen wel, hoe denk je dat die groepen daar slachtoffers maken, vechten tegen het leger of aanslagen op burgers?
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2013, 06:48   #8
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Allemaal de schuld van Verhofstadt. Staat hij daar te demagogen in het Europees Circus dat er wapens in de pollen van die 'rebellen' moeten geduwd worden.

Aangezien er daar van die lui nu en dan het bijltje erbij neerleggen, dienen de rangen aangevuld te worden.

Liberalisme in actie.

En bij uitbreiding is het ook de schuld van de N-VA. We mogen die IMF- gatlikkers niet vergeten.
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2013, 06:48   #9
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Zo kennen we de groenen wel, hoe denk je dat die groepen daar slachtoffers maken, vechten tegen het leger of aanslagen op burgers?
Het spijt me, maar daarover gaat het dus niet.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 17 april 2013, 06:49   #10
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:

Tegen iedereen die geen baard heeft.
Oud 17 april 2013, 06:55   #11
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Het spijt me, maar daarover gaat het dus niet.
Toch wel, burgers die onthoofd zijn door extremistische bendes waar ook 'Belgen' bij zitten, aanslagen op burgers zijn hun handelsmerk.
Oud 17 april 2013, 06:57   #12
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel, burgers die onthoofd zijn door extremistische bendes waar ook 'Belgen' bij zitten, aanslagen op burgers zijn hun handelsmerk.
Oh, nu zijn die "aanwijzingen" plots al feiten. Weet je, het zal wel liggen aan mijn cynisme, maar wanneer de overheden en de media afkomen met filmverhalen, krijg ik argwaan. Ik geloof er dus de ballen van.
Oud 17 april 2013, 07:00   #13
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh, nu zijn die "aanwijzingen" plots al feiten. Weet je, het zal wel liggen aan mijn cynisme, maar wanneer de overheden en de media afkomen met filmverhalen, krijg ik argwaan. Ik geloof er dus de ballen van.
Twee dagen geleden beweerde de overheid nog dat wij en de pers er ons teveel zorgen maakten. En dan nu plots...

Zijn ze hiervan nu pas op de hoogte?
HIER
Oud 17 april 2013, 07:08   #14
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Twee dagen geleden beweerde de overheid nog dat wij en de pers er ons teveel zorgen maakten. En dan nu plots...

Zijn ze hiervan nu pas op de hoogte?
Ja, het zal allemaal wel toeval zijn. En De Wever maar springen als een gek om op TV te komen meespelen...
Oud 17 april 2013, 07:10   #15
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Klopt. Dat is typisch voor rechtsliberalen.
Oud 17 april 2013, 07:39   #16
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Meestal proberen ze alles te minimaliseren, wat ze niet zegt, bestaat niet. Als dit een leugen-reactie is om de burgers gerust te stellen vind ik het alvast niet gelukt.
Oud 17 april 2013, 07:41   #17
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk zal mij dat een worst wezen dat er mensen zijn die kiezen om voor het ene of andere 'doel' te gaan meestrijden in landen waar men nog nooit gestopt is met oorlogsvoeren.
Ik hoop dan ook dat ze niet meer terugkeren naar ons land, case closed.

Jaren geleden was er eens een uitzending op tv waar men in een café hier in ons Belgenland van die 'strijders' een interview afnam en die maakten met veel geroep en geschreeuw, heftig gebaren makende, vlaggen zwaaiende hun standpunten duidelijk onder het slurpen van een lekker theetje, genietende van de zomerzon lurkende aan de waterpijp.

Mocht ik daar rondgelopen hebben zou ik mij moeten inhouden hebben om niet de opmerking te maken:

Beste stuurlui staan aan wal zeker?

Citaat:
Je schrijft daar al zo eens iets ...

Laatst gewijzigd door Universalia : 17 april 2013 om 07:42.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2013, 07:44   #18
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meestal proberen ze alles te minimaliseren, wat ze niet zegt, bestaat niet. Als dit een leugen-reactie is om de burgers gerust te stellen vind ik het alvast niet gelukt.
Het is niet de bedoeling de burgers gerust te stellen. Net omgekeerd.

Ik kan me uiteraard vergissen, maar heel de operatie past mooi in Frank Kitson's theorieën, die hij knap heeft uitgeschreven in zijn boek "Low Intensity Operations: Subversion, Insurgency and Peacekeeping". En na het lezen en herlezen van Roger Faligot's "Guerre Spéciale en Europe", ben ik heel cynisch geworden wanneer ik dit soort nieuws lees en hoor.
Oud 17 april 2013, 07:44   #19
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

Beste stuurlui staan aan wal zeker?
Nee, die zitten hier op het forum
Oud 17 april 2013, 07:47   #20
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is niet de bedoeling de burgers gerust te stellen. Net omgekeerd.

Ik kan me uiteraard vergissen, maar heel de operatie past mooi in Frank Kitson's theorieën, die hij knap heeft uitgeschreven in zijn boek "Low Intensity Operations: Subversion, Insurgency and Peacekeeping". En na het lezen en herlezen van Roger Faligot's "Guerre Spéciale en Europe", ben ik heel cynisch geworden wanneer ik dit soort nieuws lees en hoor.
Zo drijven ze enkel nog meer kiezers naar de NVA toch? 'alles kaat gkoet' moet de bevolking net geruststellen, nu doen ze het tegenovergestelde.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be