Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2013, 07:01   #1
demonen
Banneling

Standaard Slecht nieuws voor de schatkist

maar goed nieuws voor onze gehandicapten!

Een hoge Europese rechtbank heeft het gehandicaptenbeleid van ons land streng veroordeeld. België schiet schromelijk tekort in het voorzien van opvang en begeleiding van volwassenen met een handicap, zo schrijft Het Laatste Nieuws vandaag.

"Te veel personen worden uitgesloten van de nodige dienstverlening", luidt het. Dankzij de veroordeling kunnen ouders die geen opvang voor hun kind vinden, nu makkelijker dwangsommen eisen.
Met de veroordeling in handen kunnen gezinnen nu via de rechtbank een oplossing afdwingen van de overheid en een dwangsom als die uitblijft. Een eerste rechtszaak door de vzw Opvang Tekort staat al in de steigers.

Massale invoer van migranten met ongelofelijke kosten maar geen geld voor de gehandikapten!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2013, 07:15   #2
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

ja,eigen volk laatst!
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2013, 11:17   #3
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

1. De door de bevolking ongewenste vreemdelingenimport stopzetten is een must.

2. Weg met een overheid welke extreme belastingen ea. soortgelijke zaken oplegt

3. De overheid hoeft niet steeds onmiddelijk in te grijpen.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2013, 11:23   #4
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht

Een hoge Europese rechtbank heeft het gehandicaptenbeleid van ons land streng veroordeeld. België schiet schromelijk tekort in het voorzien van opvang en begeleiding van volwassenen met een handicap, zo schrijft Het Laatste Nieuws vandaag.

"Te veel personen worden uitgesloten van de nodige dienstverlening", luidt het. Dankzij de veroordeling kunnen ouders die geen opvang voor hun kind vinden, nu makkelijker dwangsommen eisen.
Met de veroordeling in handen kunnen gezinnen nu via de rechtbank een oplossing afdwingen van de overheid en een dwangsom als die uitblijft. Een eerste rechtszaak door de vzw Opvang Tekort staat al in de steigers.

Massale invoer van migranten met ongelofelijke kosten maar geen geld voor de gehandikapten!
Niet vergeten van het weigeren van immigranten die wel (eventueel) kunnen bijdragen tot de maatschappij maar tevens ook rijk zijn...
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2013, 11:23   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het feit dat eigen volk in dit land altijd laatst komt hangt dus niet alleen Jan met de Pet meer en meer de keel uit.

Nu nog de sterfhuizen voor oude peekes aanpakken die veel te duur zijn in verhouding tot wat ze in de aanbieding hebben. Hoeveel sloeg in Mechelen onlangs de dagprijs weer in één keer op?
Oud 29 juli 2013, 12:33   #6
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:

Dit is niet zo noodzakelijk slecht nieuws voor de schatkist. Integendeel
Jullie weten allemaal dat ik meer dan 80% invalide ben.
Wat kan je dan doen ? Ofwel zorg je dat je in een instelling voor verzorging komt via het ziekenfonds (wat geld kost aan de staat) ofwel ga je ergens inwonen (dan staan de belastingen aan je deur te kloppen omdat je zogenaamd een gezin vormt)
Ofwel en hier gaat het over, vraag je een PAB aan ( Persoonlijk assistentie budjet)
Een Pab is een smak geld dat je trekt van de Vlaamse/federale gemeenschap om iemand in dienst te nemen die dagelijks of ... naargelang je situatie je komt helpen in alles om je het leven nog dragelijk te maken.

Deze mensen moeten uiteraard betaald worden en via een PAB is dit mogelijk en dit is zodanig opgesteld dat je werkgever word van iemand en je deze zijn sociale bijdrage enz.. betaald. ( dus minder werklozen)

Mijn geval
Jaren geleden heb ik dit aangevraagd en slechts 5 jaar geleden werd ik herkend als cat 5
Vanaf cat 5 ging dit daadwerkelijk van start ( zogezegd )
Mijn jaarlijkse PAB bedroeg 33.000€/jaar
Dit lijkt veel, maar je wordt ook werkgever en moet dus een wedde betalen met de nodige sociale bijdragen.
Dit doe je uiteraard zelf niet, hiervoor bestaan er speciale burelen ( die je ook moet betalen)
Vele gehandicapten welke een brief hadden gekregen dat alles in orde was, zagen af van een andere opvang, gingen alleen wonen ( als dit mogelijk was..enz ..)
Ik was uiteraard gelukkig en had zelfs een vriendin uit het verleden welke aan de OCMW stond en deze had ik opgegeven als mijn begeleidster - Ook deze dame was dolgelukkig ( terug een normaal loon )
Doch 2-3 weken later kreeg ik terug een brief waarin instond " Niettegenstaande je voldoet aan je aangevraagde PAB en deze is goedgekeurd kom je voor het jaar xxx niet in aanmerking.
REDEN : ER IS GEEN GELD TER BESCHIKKING
Dit heeft zich nu al 5 jaar herhaald - Dus 33.000 x 5 = 165.000 € welke de staat heeft ingehouden.
Opgepast : Dit geld is niet voor mij,maar voor derden aan werk te helpen en de speciale instellingen te ontlasten die je anders hadden moeten opnemen.

Er zijn duizenden in het zelfde geval als het mijne.
N u moet ik geholpen worden door de good-will van anderen ( ik heb alle andere tegemoetkomingen afgezet en eens je dit doet blijft dit zo - de smeerlappen)
2 jaar geleden wou men zelf bepalen wie je begeleider zou zijn en je mag eens raden van welke origine de meesten waren ???? -de smeerlappen.

Dit is Belgie op zijn best en Vlaanderen draagt mee de schuld ( hebben ook geen geld hiervoor)

Dus wat was de opzet ?
Beloftes op papier zodat je afziet van alle andere voordelen
Je gewoon in de kou laten staan ( is goedkoper)
En dan nog proberen je een marokaanse vrouw aan te smeren van het OCMW.
EN ... doordat je een PAB zou krijgen ( op papier krijg ik dit, zonder ooit iets te hebben ontvangen) gaat je normaal maandelijks invaliden geld naar beneden.
Dit allemaal is nu zo, enkel ik ontvang geen bal van die PAB

Nu natuurlijk gaan de lijken uit de kast vallen en men begint zich al af te vragen wie of wat er jaarlijks met dat PAB geld ervandoor is.
Wie steekt die vermindering van invaliditeitsgeld in zijn zak ?

BETROUW NOOIT EEN REGERING

Nota : denk nu niet dat ik er op uit ben om dat geld voor mijzelf te ontvangen, dat kan niet, dit mag enkel gebruikt worden om je hulp te betalen en deze dan een volwaardig beroep te geven.

Een schande is het - EEN GROTE SCHANDE
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2013, 13:40   #7
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Migraten die dan nog eens blijven inteelten en daarmee zorgen voor nog meer gehandicapten, als het aantal Roma en Moslims blijven groeien zal het aantal gehandicapten exponentieel aangroeien en dat wordt helemaal onbetaalbaar.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2013, 14:56   #8
Links in Democratie
Lokaal Raadslid

Standaard Slecht nieuws voor de schatkist

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
1. De door de bevolking ongewenste vreemdelingenimport stopzetten is een must.

2. Weg met een overheid welke extreme belastingen ea. soortgelijke zaken oplegt

3. De overheid hoeft niet steeds onmiddelijk in te grijpen.
Deze punten zijn overduidelijk aanwezig in een bepaalde anti-particratische politieke partij (grondwettelijke verzetsgroep). Er is maar een probleem. De pers en media willen hierover vooralsnog niet berichten.

Laatst gewijzigd door Links in Democratie : 29 juli 2013 om 14:58. Reden: nog vergeten
Links in Democratie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2013, 15:17   #9
Links in Democratie
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Dit is niet zo noodzakelijk slecht nieuws voor de schatkist. Integendeel
Jullie weten allemaal dat ik meer dan 80% invalide ben.
Wat kan je dan doen ? Ofwel zorg je dat je in een instelling voor verzorging komt via het ziekenfonds (wat geld kost aan de staat) ofwel ga je ergens inwonen (dan staan de belastingen aan je deur te kloppen omdat je zogenaamd een gezin vormt)
Ofwel en hier gaat het over, vraag je een PAB aan ( Persoonlijk assistentie budjet)
Een Pab is een smak geld dat je trekt van de Vlaamse/federale gemeenschap om iemand in dienst te nemen die dagelijks of ... naargelang je situatie je komt helpen in alles om je het leven nog dragelijk te maken.

Deze mensen moeten uiteraard betaald worden en via een PAB is dit mogelijk en dit is zodanig opgesteld dat je werkgever word van iemand en je deze zijn sociale bijdrage enz.. betaald. ( dus minder werklozen)

Mijn geval
Jaren geleden heb ik dit aangevraagd en slechts 5 jaar geleden werd ik herkend als cat 5
Vanaf cat 5 ging dit daadwerkelijk van start ( zogezegd )
Mijn jaarlijkse PAB bedroeg 33.000€/jaar
Dit lijkt veel, maar je wordt ook werkgever en moet dus een wedde betalen met de nodige sociale bijdragen.
Dit doe je uiteraard zelf niet, hiervoor bestaan er speciale burelen ( die je ook moet betalen)
Vele gehandicapten welke een brief hadden gekregen dat alles in orde was, zagen af van een andere opvang, gingen alleen wonen ( als dit mogelijk was..enz ..)
Ik was uiteraard gelukkig en had zelfs een vriendin uit het verleden welke aan de OCMW stond en deze had ik opgegeven als mijn begeleidster - Ook deze dame was dolgelukkig ( terug een normaal loon )
Doch 2-3 weken later kreeg ik terug een brief waarin instond " Niettegenstaande je voldoet aan je aangevraagde PAB en deze is goedgekeurd kom je voor het jaar xxx niet in aanmerking.
REDEN : ER IS GEEN GELD TER BESCHIKKING
Dit heeft zich nu al 5 jaar herhaald - Dus 33.000 x 5 = 165.000 € welke de staat heeft ingehouden.
Opgepast : Dit geld is niet voor mij,maar voor derden aan werk te helpen en de speciale instellingen te ontlasten die je anders hadden moeten opnemen.

Er zijn duizenden in het zelfde geval als het mijne.
N u moet ik geholpen worden door de good-will van anderen ( ik heb alle andere tegemoetkomingen afgezet en eens je dit doet blijft dit zo - de smeerlappen)
2 jaar geleden wou men zelf bepalen wie je begeleider zou zijn en je mag eens raden van welke origine de meesten waren ???? -de smeerlappen.

Dit is Belgie op zijn best en Vlaanderen draagt mee de schuld ( hebben ook geen geld hiervoor)

Dus wat was de opzet ?
Beloftes op papier zodat je afziet van alle andere voordelen
Je gewoon in de kou laten staan ( is goedkoper)
En dan nog proberen je een marokaanse vrouw aan te smeren van het OCMW.
EN ... doordat je een PAB zou krijgen ( op papier krijg ik dit, zonder ooit iets te hebben ontvangen) gaat je normaal maandelijks invaliden geld naar beneden.
Dit allemaal is nu zo, enkel ik ontvang geen bal van die PAB

Nu natuurlijk gaan de lijken uit de kast vallen en men begint zich al af te vragen wie of wat er jaarlijks met dat PAB geld ervandoor is.
Wie steekt die vermindering van invaliditeitsgeld in zijn zak ?

BETROUW NOOIT EEN REGERING

Nota : denk nu niet dat ik er op uit ben om dat geld voor mijzelf te ontvangen, dat kan niet, dit mag enkel gebruikt worden om je hulp te betalen en deze dan een volwaardig beroep te geven.

Een schande is het - EEN GROTE SCHANDE
Als enige minder valide op politieke basis in belgie, vind ik dat iedereen over voldoende middelen zou moeten kunnen beschikken om hoe dan ook te kunnen overleven. Daarom zie al jaren af van elke sociale tegemoetkoming via derden. Bvb geen korting op sociale woning, lijnbussen, telefoon, elektriciteit enz nodig. Wel de gelden die ik daar als landloper? al jaren door moet missen om daarmee onze alternatieve politieke partij te kunnen doorstarten!
Links in Democratie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2013, 20:00   #10
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Hoeveel sloeg in Mechelen onlangs de dagprijs weer in één keer op?
Voor een begrafenisondernemer , leuke tijden !!

Als mindervalide weet ik ook genoeg van tegenstand & ongeloof !!!!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be