![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Nederland en Willem-Alexander: rangloze koning. Werd Koning gekroond in burgerkledij.
De verhouding tussen Willem-Alexander en het leger zal als hij koning veranderen, maar de verbondenheid blijft, zo heeft de prins gezegd. Koning Willem-Alexander wordt geen admiraal. Als een donderslag bij heldere hemel kwam het bericht begin maart: de Prins van Oranje doet als aanstaand staatshoofd afstand van zijn actieve militaire status. Wijze beslissing, vindt een landmacht majoor. „Staatshoofd boven alles, maar of het nu gewenst is dat het staatshoofd militair is?” Belgie: Nog voor hij de eed aflegt als zevende koning der Belgen krijgt prins Filip de graad van viersterrengeneraal. Dat heeft minister van Defensie Pieter De Crem (CD&V) bekendgemaakt in het "VTM Nieuws". Als koning wordt hij ook de opperbevelhebber van het leger. De Crem benadrukte dat dit wel degelijk nog "van deze tijd" is. De minister van Defensie verwijst bijvoorbeeld naar internationale vergaderingen die de koning als staatshoofd bijwoont. Dat gebeurde na 11 september 2001 nog in NAVO-verband. "Dat is op het hoogste niveau, en dat is een niveau waar viersterrengeneraals aanwezig zijn. Conclussie: 2 koningen, 3 koninginnen. 2 viersterren generaals. Terwijl koning Boudewijn vroeger maar derde hoogste in rang mocht zijn. Er twee hoger geplaatste in rang moesten zijn. Word koning Filip nu ook de opperbevelhebber van het leger volgens De Crem.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() DE koning kan mij de pot op, dat jobke is volkomen atavistisch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bovenop zijn loontje als staatshoofd ook dat van generaal dus ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Met generaalspensioen vanaf 55 jaar waarschijnlijk?
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Naar het schijnt krijgt de "hofkok" ook een ster bij en wordt hij per 21 juli een 4-sterren opperkok. De "hofnar" daarentegen maakt geen promotie, dat laat het budget en het protocol niet toe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Flupke aan het hoofd van het leger. Voor het eerst in de geschiedenis hebben we een leger dat gevaarlijk is. Alleen weet ik niet voor wie.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes Laatst gewijzigd door Distel : 8 juli 2013 om 10:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De twee meest nutteloze dingen in België met elkaar gelinkt.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Ik ben geen monarchist, echter, in WO I was Albert I behoorlijk nuttig als opperbevelhebber van het leger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al die sterren hier zeg, precies sterren op de dansvloer of was het Allo Allo??
![]() Geen interesse in eigenlijk wat ze de man in kwestie allemaal opspelden. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 8 juli 2013 om 10:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Burgemeester
|
![]() Lank leve de fiersterregarnaal.
Volgens de crembo, nog steeds gepast in deze tijden. Te verstaan als Phillipes III mag opperbevelhebber spelen in vredestijd. Minder gepast in andere tijden ttz als de kanons schieten en we een echte bevelhebber nodig hebben.
![]() |
#12 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Zolang hij maar voorop rijd als de cavalerie chargeert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Dat is niet juist.
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Ook dat is niet juist.
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom geen maarschalk? Dan kan de spion hem slaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou er nog iemand overblijven die deze uitzuigerspoppenkast nog ernstig neemt?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom dan niet de grondwet op dat gebied aanpassen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |