Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juli 2013, 09:40   #1
Tempura
Vreemdeling

Standaard VRT moet af van 'ons kent ons'

Citaat:
De VRT moet, zowel in de actualiteits- als in de amusementsprogramma’s, stoppen met altijd dezelfde gezichten op te voeren. Dat zei Luc Van den Brande, voorzitter van de raad van bestuur, dinsdag in het Vlaams parlement, in de marge van de bespreking van het jaarrapport van de Vlaamse Regulator voor de Media over de openbare omroep. ‘De VRT moet af van de ‘verkokering’ en van het ‘elkaar aanprijzen’.’
Verschillende parlementsleden uitten in het debat hun ongenoegen over het feit dat de VRT vaak dezelfde mensen uitnodigt. ‘Dat is inderdaad een heikel punt’, aldus Van den Brande. ‘De nieuwsredactie hebben we uitdrukkelijk gevraagd om de lijsten van experts te vebreden. Maar ook de redacties van de amusementsprogramma’s worden aangespoord om breder te gaan. We zien al jarenlang dezelfde gezichten opduiken, vroeger in De Laatste Show, nu in Café Corsari en in Reyers Laat. Dat werkt de kijkers op de zenuwen’, lichtte hij na de zitting toe.

De VRT-top kreeg in de parlementscommissie ook meerdere vragen over de productie buitenshuis. ‘Volgens de beheersovereenkomst moet minstens 25 procent van de tv-productie door andere huizen worden aangeleverd’, zei gedelegeerd bestuurder Sandra De Preter. ‘Op dit moment halen we 30 procent.’

Een nieuwe samenwerking met Woestijnvis, dat momenteel ietwat onder de verwachtingen presteert met VIER en VIJF, is voorlopig niet aan de orde. ‘Dat is enkel mogelijk als er een Chinese muur wordt opgetrokken tussen het productiehuis en VIER en VIJF’, zei De Preter. ‘Die is er momenteel niet. Een nieuwe samenwerking is dus niet aan de orde.’

Van den Brande gaf ten slotte aan dat de VRT graag een commerciële lancering wil van Stievie, de dienst waarmee tv kan worden gekeken op smartphones en tablets. ‘Het platform is gunstig geëvalueerd’, aldus de voorzitter. ‘De raad van bestuur heeft zich achter het project geschaard’, bevestigde ook De Preter.

http://www.standaard.be/cnt/DMF20130702_00644832
Blij om te merken dat ik niet de enige ben die vindt dat de VRT steeds dezelfde gasten uitnodigt. Al die talkshows: De Laatste Show, Café Corsari, Vanthilt on Tour,... ze zijn allemaal hetzelfde: oude wijn in nieuwe zakken en de gasten bestaan steeds uit hetzelfde incestueuze "politiek correcte" kringetje. Kortom: degenen die ook steeds in de Humo staan.

Ook qua presentatoren is het armoede troef. Iemand anders dan Bart Peeters, Marcel Vanthilt of Chris Dusauchoit met zijn geitewollesokkengedoe kent men daar niet.
Tempura is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2013, 10:04   #2
giserke
Banneling

Standaard

Kijk kijk kijk, toen Bourgeois de Loge probeerde buiten te krijgen bij de VRT, werd hem onbekwaamheid en tirannie verweten door Tony Mary en Aimé Van Hecke.

Laatst gewijzigd door giserke : 3 juli 2013 om 10:04.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2013, 10:15   #3
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Kijk kijk kijk, toen Bourgeois de Loge probeerde buiten te krijgen bij de VRT, werd hem onbekwaamheid en tirannie verweten door Tony Mary en Aimé Van Hecke.
idd. logebroeder Siegfried Bracke is dan ook uit de VRT naar Bourgeois partij gegaan.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2013, 10:35   #4
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Bedoel je de illuminatie, giserke?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2013, 11:58   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempura Bekijk bericht
Blij om te merken dat ik niet de enige ben die vindt dat de VRT steeds dezelfde gasten uitnodigt. Al die talkshows: De Laatste Show, Café Corsari, Vanthilt on Tour,... ze zijn allemaal hetzelfde: oude wijn in nieuwe zakken en de gasten bestaan steeds uit hetzelfde incestueuze "politiek correcte" kringetje. Kortom: degenen die ook steeds in de Humo staan.

Ook qua presentatoren is het armoede troef. Iemand anders dan Bart Peeters, Marcel Vanthilt of Chris Dusauchoit met zijn geitewollesokkengedoe kent men daar niet.
Ik begrijp niet dat je er zelfs maar naar kijkt.

Zo'n amateuristische zever, de meeste programma's zijn trouwens goedkope kopieën van programma's van andere zenders.

Of die programma's van leeghoofd Bart "we sjijn al sjooo klein..." Peeters enzo, daar wordt je toch mottig van?
Oud 3 juli 2013, 12:06   #6
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik snap ook niet dat iemand op vrijwillige basis naar die mix van troep en propaganda kijkt.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2013, 12:10   #7
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ach, de VRT. Er is daar voorlopig nog een publiek van veertigers, vijftigers, zestigers en ouder voor.

Onder de 18 vind je er weinig meer die Chris Dusauchoit kennen hoor.

Laatst gewijzigd door Vrolijk op Vrijdag : 3 juli 2013 om 12:14.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2013, 12:18   #8
twitterendwaterding
Banneling

Standaard

Het strafste vind ik de sportuitzendingen, waarin de Vlamingen tegenwoordig goed presteren (sinds Muyters sport onder zijn bevoegdheid heeft ).

Nooit spreekt men van/over Vlamingen... Steeds van Belgen en dat op de Vlaamse RT.
Je moet eens op Wuytske, Wuytske letten...
Of tijdens tennis uitzendingen.
-----------------------

Het is m.i. duidelijk dat de heren/dames verslaggevers instructies van hogerhand gekregen hebben.

Laatst gewijzigd door twitterendwaterding : 3 juli 2013 om 12:20.
twitterendwaterding is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2013, 12:25   #9
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door twitterendwaterding Bekijk bericht
Het strafste vind ik de sportuitzendingen, waarin de Vlamingen tegenwoordig goed presteren (sinds Muyters sport onder zijn bevoegdheid heeft ).

Nooit spreekt men van/over Vlamingen... Steeds van Belgen en dat op de Vlaamse RT.
-----------------------

Het is m.i. duidelijk dat de heren/dames verslaggevers instructies van hogerhand gekregen hebben.
Of het is duidelijk dat België en Belgen nog steeds bestaan.
Oud 3 juli 2013, 12:27   #10
twitterendwaterding
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja, dat is inderdaad de missie van een Vlaamse zender...

Laatst gewijzigd door twitterendwaterding : 3 juli 2013 om 12:27.
twitterendwaterding is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2013, 12:34   #11
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, dat is inderdaad de missie van een Vlaamse zender...
Ja, onder andere.
Stel u voor dat Michel Wuyts vanaf morgen verplicht over Massachussetezen, Asturiërs, Bohemers, Algarvezen, Limburgers, Mancunians, enz.. moet spreken.

Oud 3 juli 2013, 12:44   #12
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempura Bekijk bericht

Helemaal mee eens, ik erger me er al jaren blauw aan.

Niet alleen zijn het altijd dezelfden, niet alleen worden die dan door HUMO de hemel ingeprezen, als uw mening afwijkt van den HUMO dan ben je een cultuurbarbaar.

Voorbeeld: dat gedrocht dat "het eiland heette".
Oud 3 juli 2013, 12:51   #13
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
- lol -

Als je daar die incompetente en veel te dure zender voor moet hebben om dat te bewijzen...

Wat gaan ze ons nu nog proberen wijsmaken?
Oud 3 juli 2013, 13:23   #14
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht

Niet alleen zijn het altijd dezelfden, niet alleen worden die dan door HUMO de hemel ingeprezen, als uw mening afwijkt van den HUMO dan ben je een cultuurbarbaar.

Zalige reeks :
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  het_eiland.jpg‎
Bekeken: 129
Grootte:  385,2 KB
ID: 90707  

Citaat:
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2013, 13:31   #15
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Zalige reeks :
Fan van Humo?

Ik heb er één keer naar gekeken. De aflevering met de groene plastron. Bewust uitgezeten om te weten waar ik over praat. Zo een onrealistische dialogen en personages, om grijs haar van te krijgen.

EN dan hoor ik de commentaren "het is zo goed omdat het zo realistisch is". Die kerel die dat zei, daar praat ik zelfs niet meer mee. Niks meer tegen te zeggen.
Oud 3 juli 2013, 13:46   #16
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fan van Humo?
in een vorig leven misschien een beetje, toen Guy Mortier nog hoofdredacteur was.

Citaat:
Ik heb er één keer naar gekeken. De aflevering met de groene plastron. Bewust uitgezeten om te weten waar ik over praat. Zo een onrealistische dialogen en personages, om grijs haar van te krijgen.

EN dan hoor ik de commentaren "het is zo goed omdat het zo realistisch is". Die kerel die dat zei, daar praat ik zelfs niet meer mee. Niks meer tegen te zeggen.
"Het Eiland" was een soort Vlaamse "The Office".
Tja, absurde humor..........."you like it or you don't".
De dialogen van de vroegere Monty Python waren ook niet wat je kon noemen erg realistisch............En toch oogstte het veel succes.

Citaat:
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2013, 13:53   #17
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

-----------------------

Alleen als er iets negatiefs over een sporter vertelt wordt !
Dan worden het opeens Vlamingen.
Let maar eens op.

PS

Tegenover het woord Bask hebben de heren minder schroom.
Let ook hier maar eens op.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2013, 15:00   #18
Tempura
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Zo'n amateuristische zever, de meeste programma's zijn trouwens goedkope kopieën van programma's van andere zenders.

Of die programma's van leeghoofd Bart "we sjijn al sjooo klein..." Peeters enzo, daar wordt je toch mottig van?
Geloof mij, ik vermijd het om naar die zever te kijken, maar helaas zit ik nog met andere huisgenoten die zweren bij de VRT. Al staat het meer op uit gewoonte.
Oud 3 juli 2013, 15:01   #19
Tempura
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

Het Eiland was best wel grappig hoor. Gewoon grappig. Niet Ha-Ha-grappig.

In De Gloria was veel beter.
Oud 3 juli 2013, 15:02   #20
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Wat is er mis met de VRT?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be