![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Mijn vrouw is sinds een jaar werkloos, bedrijf is failliet. Voor die tijd had zij al een paar jaar ouderschapsverlof e.d. genomen omwille van het zorgen voor onze gehandicapte dochter. Sinds een jaar is ze dus aan het doppen a.g.v. die werkloosheid door het faillissement.
probleem nu dus dat men haar aan het werk wil zetten, wat voor ons problemen geeft. Hoe regelen we de zorg voor de gehandicapte dochter en hoe zorgen we er voor dat de kinderen op school komen en gehaald worden. Verder, je moet een baan binnen 60 km accepteren, maar is het dan realistisch dat men van je verwacht dat je bijv. 3 x overstapt met het openbaar vervoer? Iemand die tips/advies heeft? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Breek haar twee benen.Of misschien beter : doktersattest depressie ?
Een bevriend politicus bij de arm nemen en voorsteken op de lijsten van de gehandicaptenzorg ? Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 18 september 2013 om 16:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() Rugklachten blijken erg populair te zijn als excuus om onder werken uit te komen: Ze kunnen het blijkbaar niet opsporen of bewijzen dat je het niet hebt, en het is reden genoeg om van alle werk vrijgesteld te worden. Niet dat ik hiermee akkoord ga...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is het een of het ander, verwachten dat je een werkloosheidsvergoeding krijgt maar niet beschikbaar zijn voor een baan, kan niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien heeft die mevrouw al een werkloosheidsuitkering, de arts van de RVA zal haar niet arbeidsongeschikt verklaren zonder grondige reden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er wordt dus niet gesproken over het aantal keren overstappen. Laatst gewijzigd door pajoske : 18 september 2013 om 16:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat kan eventjes werken, maar na verloop van tijd gaan ze U wc's doen kuisen als ge voor al de rest te lomp zijt.
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En meer moet dat niet zijn. Gegarandeerd dat die werkgever het signaal begrepen heeft en een briefje zal meegeven dat ze is komen solliciteren. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Hoe deden jullie het dan toen je vrouw nog wel aan het werk was ?
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar is amper financieel verschil tussen een koppel waarvan één langdurig werkloos is, en een ander koppel waarvan één belastingtechnisch ten laste is van de andere.
Je hebt bovendien een aantal voordelen, zoals verhoogde belastingsaftrek omwille van de handicap van je kind. Dat is ingevoerd om dingen zoals dit verlies op te vangen. Je kan ook zelf vier vijfden gaan werken, en je echtgenote twee of drie vijfden; of een andere verhouding. Je echtgenote kan ook iets gaan doen met dienstencheques; opdrachten die ze enkel aanvaard als het past voor de opvang. Veracht in ieder geval niet van onze solidariteit dat je dochter opgevangen wordt door de gemeenschap door a) de instelling waar ze naar toe gaat, en daarbij opgeteld b) een moeder quasi full time betaald ... en verwijt me aub niet dat dit een onmenselijke houding is van mijnentwege. Ik heb ook ervaringen in mijn gezin gekend. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn zwaar gehandicapte kleindochter wordt full time opgevangen in een instelling. Zodat de beide ouders full time kunnen werken. Wat het financieel plaatje daarvan is, weet ik niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Hier geen gehandicapt kind, maar desalniettemin ook dikwijls een heel gepuzzeld om gezin te combineren met werk...
Thuiswerk geen optie? Mijn tante heeft hiervoor gekozen met haar gehandicapte dochter toen die de leeftijd van 21 bereikt had en niet meer op school terecht kon. (de wachtlijsten na school zijn ENORM) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Ik ben zeker dat de kapitein van uw sociale zekerheid en van de partij van mijn hartje voor mei 2014 een endlosung (waar hij als conducteur bekend voor staat) gaar formuleren voor dergelijke ongemakken.
spabert (vechtend met zijn vertaalapp) team elio elio elio uh-ah!! Laatst gewijzigd door spabert : 18 september 2013 om 19:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementslid
|
![]() Werken zoals iedereen.
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() als je vrouw al een bepaalde leeftijd heeft dat niet meer aantrekkelijk is voor werkgevers,dan word het voor een lange periode uitkering genieten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() werken gaan jullie. Er zijn er zoveel die iedere dag naar brussel moeten om te werken en die daar veel meer dan zestig km voor afleggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Parlementslid
|
![]() Uw vraag impliceert een goed genuanceerd en aangepast antwoord dat u hoogstwaarschijnlijk niet op dit forum zal beantwoord zien...