![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Vannacht uitbarsting rond 4h
Na verschillende aardbevingen. Ik heb geen tijd nu. Ik moet er naartoe. In La Restinga, een paar kilometer buiten de kust. Hoop dat ze zichtbaar is (niet helemaal onder water) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Men kwam me vanmorgen vertellen dat er een eruptie was juist buiten Restinga, in zee. Met lava. Ongevaarlijk. Ik ging zopas zwemmen in de haven van La Restinga (Dat mag nog, maar de duikers mogen niet meer duiken)
Een aantal televisieploegen staan op wacht en veel reporters. Helicopters houden het epicentrum in het oog Ik werd geïnterviewd en gefotografeerd. .. Morgen sta ik misschien in de La Opinion krant. Er is niets te zien. De zeebodem zwelt op. Misschien ontstaat er een klein eilandje, juist buiten de haven, een paar km verder. De internet -kranten gaven evenwel valse berichten van een eruptie, dat is dus nog niet het geval. (La Opinion verspreidde die canard) Ik hoop dat de dagelijkse bevingen daarmee voorbij zijn, die nu al veertien dagen duren, de sterkste 4,5 Richter. Op den duur word je zeeziek ervan. Een aantal eilanders zijn al gevlucht en veel toeristen zegden hun gepland verblijf af. Laatst gewijzigd door eno2 : 10 oktober 2011 om 18:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En waar mag dit oeverloos gelul wel plaatsvinden?
Ik ken een Restinga en dat is in Marokko.
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Binnen de maand wordt er een volle eruptie verwacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Ok, dat is dan duidelijk. Nooit geweten dat er werkende vulkanen in Spanje waren. Als ik aan een kust een hekel heb, is het wel de Spaanse.
Geen wind, geen golven. Te veel wind (Tramontana). Belachelijke stormen (Cabo Creus) ........ En duur ........
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() De rest van forum is herkauwd nieuws
Ik wou eens een skoop brengen van ter plekke |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Teide op Tenerife, de vulkaan Cumbre Vieja op La Palma? Niks? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die die mij naar El Hierro bracht: Volcan de Tauro http://www.ferry-site.dk/ferry.php?id=9192935&lang=en Laatst gewijzigd door eno2 : 11 oktober 2011 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Ik vraag me af wanneer La Palma in twee zal breken bij de volgende uitbarsting. Wel spannend als het ginder begint te rommelen. Hangt aan mekaar vast hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door eno2 : 11 oktober 2011 om 13:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() 15h15 Zopas mijn zwemtraining gedaan van een ½ uur in de haven. Ik kom aan de playa terug en ze plukken mij eraf voor totale evacuatie van La Restinga. Ik moest me naar het voetbalveld begeven. Daar werd er met busjes van vrijwilligers geëvacueerd. Met veel moeite liet men mij uitstappen 15km verder in El Pinar in de bergen op 1000m hoogte waar ik woon.
Daar mogen we (voorlopig?)blijven. Het gaat dus (nog) niet om een totale evacuatie van het eiland. Ik had noch kleren noch papieren noch geld bij. De andere passagiers moesten mee naar het Noorden, naar de hoofdstad Valverde. (El Pinar 16h30) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Uiteraard heb je gelijk.
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() De reden van de evacuatie is dat de lava over de zeebodem de kust nadert aan La Restinga (gassen)
Alles verliep in de grootste kalmte. Schokken tot Richter 5 worden voorzien |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |