![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Vlaams-nationalistisch forum Vlaams-nationalistische thema's kunnen hier besproken worden. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Ik vindt dat vlaamse beweging steeds groter maar ook verdeelder wordt. Zowel links als rechts komen er steeds meer mensen bij. De afscheuring van de ijzerwake is daar een goed voorbeeld van en tevens het wijgering van het vlaams blok op de ijzerbedevaart. En van deze situatie profiteer maar slechts één man Di Rupo.
|
![]() |
![]() |
#2 |
Partijlid
|
![]() Waar haalt u het in het hoofd dat het Vlaams Blok geweigerd wordt op de IJzerbedevaart? Ik hoorde dat gisteren beweren op het VRT-nieuws door de voorzitter van IJzerwake/Voorpost/Vlaams Blok Schilde. Het IJzerbedevaartcomite zou dat vorige week gesteld hebben. Wel, ik vraag van diegenen die dit beweren dat ze dit zouden bewijzen met een citaat of een verwijzing naar een bericht waar dit werd gesteld.
Het IJzerbedevaartcomité heeft steeds gesteld dat iedereen die de grondwaarden van de Frontbeweging (Nooit meer oorlog, Godsvrede en Zelfbestuur of vrede, vrijheid en verdraagzaamheid) onderschrijft welkom is op de IJzerbedevaart. Overigens, gisteren werd nogmaals duidelijk dat de inrichters van de IJzerwake denken dat de Frontbeweging actief was tijdens WOII. Misschien zit hier de kern van de "verdeeldheid" in de Vlaamse Beweging. |
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
1.) Lionel VDB zei dit zelf tijdens één of ander interview 2.) IJzerwake weet heus wel waarover het spreekt, en dat weten de mensen ook. Er waren dan ook 1000 bezoekers meer. (Dit in tegenstelling tot jullie nepmanifestatie die steeds daalt in aantal - 2500 vorig jaar)
![]() |
![]() |
#4 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Vorige week een interview met Walter Baeten in de GvA waarin hij duidelijk zegt dat alle democratische partijen gevraagd zijn behalve het Vlaams Blok.
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Dit bedoel ik juist.
|
![]() |
![]() |
#6 |
Partijlid
|
![]() 1. Lionel VDB heeft al twee jaar geen zier meer met het IJzerbedevaartcomité te maken.
2. Walter Baeten stelde dat het IJzerbedevaartcomité contacten onderhoudt met alle Vlaamse partijen, behalve met het Vlaamse Blok. Wat wil je overigens? Een partij die er geen geheimen van maakt dat ze je absoluut kapot wil, moet je daar mee samenwerken? |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is er iets mis mee dan? Wat concrete strijdpunten betreft zoals BHV staat iedereen aan dezelfde kant. Er is geen verdeeldheid. Er zijn wel meningsverschillen wat betreft de invulling van Vlaanderen. Dat is onvermijdelijk. Ik zou zeggen: hoe 'verdeelder' de vlaamse beweging is, hoe meer de Belgische staat zal aangevallen worden langs alle kanten. Nu is er zelfs vanuit linkse hoek een aanval op den Belgiek ingezet ![]() |
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Een voorbeeldje: herinner je je de betoging tegen het eredoctoraat van prins Filip? Wij gaan betogen met Voorpost, jullie waren er ook en plots beginnen jullie (meervoud was dat) te betogen tegen ons. Ikzelf ben het niet eens met jullie ideeën, zal dat ook nooit zijn, maar wat jullie doen bv. in Brussel voor de Vlaamse taal is goed. Ik zal nooit enige actie ondernemen tegen jullie, integendeel, maar zouden jullie zich dan ook niet beter allemaal zo opstellen?
![]() |