![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() De aap komt uit de mouw
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Übermensch (Nietschze)
-------------------------------------------------------------------------------- Het zal dan toch niet over onze medeforummer gaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Wat je er niet bij verteld is dat er verder in het boek Also sprach Zarathustra sprake is van een soort inpoldering, waarbij de evolutie zichzelf moet terug uitvinden.
Een mooie illustratie is de interpretatie van Also sprach Zarathustra van Richard Strauss, daar laat hij het einde niet eindigen met de dominant of basnoot van de laatste thema, maar op de basnoot van het begin. Maw, de evolutie is stuitbaar en de mens is niet in staat om te functioneren als Übermensch. Daar geeft hij eigenlijk toe dat het dierlijke instinkt 'emotie' die moet onderdrukt worden slechts beperkte tijd mogelijk is om het uiteindelijke doel te bereiken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=rA1_BsxOwzU |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Sorry voor de off topic van jewelste, maar kan dat niet openlaten.
Evolutie bestaat niet Marie ![]() Een aap wordt geen mens of andersom. Waarom zijn wij de enige overschietende hominoïde? Misschien ligt het antwoord toch bij Noach? Zie de laatste pagina's "Theorie van alles". Toen ik vroeg: Hoe kunnen wij op amper 120 miljoen jaar tijd van "early mammals" (eerste zoogdieren, toen knaagdieren) veranderen in mens. Hoe kan dat als het al 15 miljoen jaar tijd vraagt een klein aapje in een grote mens om te bouwen. Dan kom je er toch niet met de tijden? Antwoord van de evolutietheorie: Ging wat sneller omdat we vlees aten en het vlees nog later opwarmde. Dan die nieuwe vondsten met de homo erectus, ok dat is nog niet heel duidelijk. Geef ik toe. Maar 120 miljoen jaar tijd om een knaagdier in mens te doen veranderen door mutaties en natuurlijke selectie geloof je toch zelf ook niet? It was the gods!!!! (nota zonder hoofdletter) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() Plus est en vous
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() waarom zijn wij dan al 10 000 jaar onveranderd? Technologie gaat sneller. Niet onze evolutie. In alle jaren zien ze niets. Zelfs fruitvliegen worden al van in de sixties onderworpen aan allerlei testen. Niets zichtbaar dat erop zou wijzen nieuwe soorten te doen ontstaan. Ik geloofde ook lang in evolutie. Maar het design is te duidelijk. Er is geen bewijs en ze liegen al tegen ons vanaf ik me herinneren kan over alles. Het bewijs dat soorten niet over gaan in een ander is er niet. Neen ring cells ook niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk dat indien Nietschze vandaag zou leven, hij het niet meer over de Übermensch zou hebben maar dat hij mijn stelling zou ondersteunen dat machines de rol van de mens zullen overnemen.
Ik denk echter dat ook deze machines niet boven alle irrationaliteit zullen staan aangezien dit laatste onvermijdelijk tot zelfdestructie leidt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 11 februari 2014 om 15:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Nauwelijks te vatten? Kosmonauten kwamen toe. Schiepen ons in hun gelijkenis. Leerde wat een maatschappij inhield en vertrokken waren we. En al de rest van hominoids poef paf weg, zomaar..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Peche : 11 februari 2014 om 15:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Dan zou de maatschappij een gekend startpunt moeten hebben. Wanneer was dat startpunt volgens jou?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zecharia_Sitchin |
|
![]() |
![]() |