![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Na een paar jaar niets, krijgt Florida de volle lading. Het puin van Charley is nog niet geruimd en Frances staat al voor de deur. Frances is op dit ogenblik al categorie vier, en zou mogelijk categorie 5 worden (i.e. wind boven de 220 km/u). We hebben al sinds de twenties van de vorige eeuw geen categorie 5 meer meegemaakt die aan land kwam.
![]() Enfin, het gaat weer een leuk week endje worden hier. Labor day week end dan nog wel.
In het begin was er niets, wat ontplofte. Laatst gewijzigd door TomB : 1 september 2004 om 17:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Kassa kassa, moet je maar denken
![]()
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Dus met wat chance was de alligator in uwen hof vanzelf weggewaaid? Spijtig, spijtig.
Laatst gewijzigd door dejohan : 1 september 2004 om 17:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() ![]() Hrm...dit gaat een pak lelijker zijn als Charley...
In het begin was er niets, wat ontplofte. Laatst gewijzigd door TomB : 2 september 2004 om 16:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Schepen
|
![]() Ik zou het vliegtuig pakken en op reis gaan naar België, dat lijkt mij nog eens een leuke vakantiebestemming.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Geef mij maar Vlaanderen Vakantieland. Dit weekend tot 28°C, heerlijke nazomer. Pintje pakken oep d'Aa Mèt. 'k Zal eens aan u denken, daar in het winderige Florida. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() [size=1](gun ons nu gewoon even het plezier dat het eens minder goed weer is in de VS dan hier, ok?)[/size] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Wat ik niet begrijp is dat ze in die regio elk jaar met orkanen te maken hebben en toch steeds hun huizen weer opbouwen met slechte materialen zoals hout. De huizen in Europa zijn verdorie steviger dan die in Florida! Baksteen, ever heard of it?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() baksteen houdt ook ni altijd nen orkaan tegen, ze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Dat de ruiten sneuvelen en een deel van het dak afwaait ok dat geloof ik. Maar een snelbouwbaksteen van 14 cm dik plus een facademuur van 9 cm dik. Tesamen verbonden door spouwhaken met daarop betonnen gewelven met netten bewapend en 20 cm beton. En dan nog een keer een ringbalk in beton bovenop de muur. Dat waait NIET omver. De vensters en het dak kunnen weg zijn maar de rest blijft staan. (Topgevels niet meegerekend) ![]()
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Dat lijkt me ook, ja. Zou toch heel wat troep, kosten en tijd schelen. Of zouden Amerikanen graag om de paar jaar een nieuw huis neerzetten?
Overigens, de ramen kun je ook wel zodanig barricaderen dat ze niet springen denk ik. Laatst gewijzigd door Dimitri : 2 september 2004 om 21:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Over bouwen en hurricanes:
Mijn huis is gewapend beton en stucco, zowat het sterkste waarmee je kan bouwen. Ik heb geen last gehad van Charlie, die categorie 4 was toen hij over mijn dak passeerde. Ge moogt mij echter wel eens uitleggen wat uw bakstenen huis gaat doen als er een boom op valt die 100 meter verder uit de grond gerukt werd, of als er een koe op uw dak land. Verder is het niet enkel de wind waarover je je zorgen moet maken. ![]() Er worden golven verwacht van meer als 10 meter hoog, gecombineerd met 30 cm regen. Dat wil zeggen dat alle rivieren overstromen, en dat dat water nergens naartoe kan omwille van de storm surge. Omwille hiervan zal waarschijnlijk het water afgesloten worden. Gezien de afstanden binnen Florida lopen de meeste electriciteitsleidingen bovengronds. Dit wil zeggen dat je ook een grote kans maakt om zonder electriciteit te vallen. Nu ben ik wel akkoord dat ze beter caravans en trailers zouden verbieden in Florida. Niet alleen omwille van het gevaar die die met zich meebrengen, maar ook omdat rondvliegende caravans gevaar voor anderen met zich meebrengen.
![]() |
#14 |
|
![]() Als ge wilt komen surfen, zijt ge ten andere welkom om bij mij te komen slapen achteraf.
![]()
![]() |
#15 |
|
![]() en wanner komt ze op bezoek?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |