![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Heeft u stilgestaan bij 60 jaar bevrijding?? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
22 | 42,31% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
26 | 50,00% |
60 jaar wat?? |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,69% |
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() 60 jaar zijn we van ze af, de Duitse bezetters.En zelf nu nog hebben de duitsers de naam van een onsympathiek volk. maar ,wij de Belgen, hebben we nu nagedacht over wie ons bevrijd heeft of is dit een van de vele dagen dat we
eens iets herdenken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Duitsers zijn niet allemaal onsympathiek, maar ik vind ze soms wel vrij arrogant (idem voor Fransen soms).
Racism: are germans different?
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Deze ochtend heb ik de herdenking bijgewoond in het Fort van Breendonk, die ongeveer 1 1/2 uur duurde. Het was de moeite, wat mij betreft!
Koning Albert II, Herman de Croo, Min. Flahaut en vele genodigden waren aanwezig op de plechtigheid waar ongeveer 1.200 mensen aanwezig waren. [size=1]© Eigen foto's thePiano[/size] ![]()
"Islam is the sword the left is using to slit the throat of America." Charlie Kirk social media post, 8 September 2025 Laatst gewijzigd door thePiano : 4 september 2004 om 13:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Die zogenaamde bevrijding interesseert mij geen bal.
De vervolging van andersdenkenden (lees: Vlaams-nationalisten) 60 jaar geleden daarentegen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Yep,
In Berlijn alleen al 100.000 vrouwen verkracht door de bevrijder. Meer dan 10.000 zullen door de brutale aard zelfs zelfmoord plegen. Ja, we hebben reden iets te herdenken.
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gisteren op de grote markt van Brussel tijdens de bierfeesten met Briste oudstrijders een pint gedronken... drunken sailers went home and "Belgian beers are the best !"
Henry was al 80 maar hij luste wel de "bollekes" ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze morgen moest in examens gaan afleggen van 10 tot 13 u !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() [quote]
Citaat:
Ein land, ein volk, ein führer... Spijtig da'k moest werken zie... Ik ben dees jaar ook al niet naar Geert Hoste kunnen gaan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
"Islam is the sword the left is using to slit the throat of America." Charlie Kirk social media post, 8 September 2025 Laatst gewijzigd door thePiano : 4 september 2004 om 13:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Dutroux en Fourniret zouden toen als koorknapen zijn weggelachen. En dat was nog maar het begin... Vraag maar eens aan de doorsnee oostblokvrouw van 30 tot 60 jaar... jawel, die moesten toen nog geboren worden... Commie-bezetting weet je wel... natuurlijk waren er ook vrouwen die te afstotelijk waren om verkracht te worden... ik heb het hier vooral over het Europese oostblok. De rest van de geschiedenis zal misschien binnen 100 jaar door de moslims worden geschreven... die moeten niet cultureel Marxistisch correct denken. Blij niet beschuldigd te worden van "witte"... bèkes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Economische collaborateurs werden ongemoeid gelaten. Er vond dus geen vervolging plaats van "de collaborateurs" maar wel van de Vlaams-nationalisten. 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schone toespraken! Geen oproepen tot geweld of schisma, maar pleidooien voor vrede vanwege kinderen, ex-martelaars van 't kamp, de minister, de voorzitter van het gedenkteken,.......... Schoon muziek! Pakkende uitvoering door Glenn Desmet van Het Partizanenlied, Le Chant des Marais, en Het Lied Van De Martelaars Van Breendonk. Tijdens de gigantische bloemenhulde werd het Ave Verum van W. A. Mozart tot drie keer toe gespeeld. Zoveel kransen brachten ze aan. Tot slot de Europese Hymne en de Brabançonne zoals ik het nog nooit hoorde: een ingetogen begin, clarinetten quasi con sordino, om dan crescendo op te bouwen en met feestelijke fiorituren in de kopers op imposante wijze, stralend te eindigen. Daar kan geen Vlaamse leeuw tegen op. Schoon weer! De vele soldaten die er stonden vielen als vliegen van 't plafond. Wisten zij veel dat de koning het zo lang ging trekken. Waarschijnlijk kregen ze achter de schermen een ferme Duvel om weer bij hun positieven te komen. Citaat:
Annemarie Lizin (senaatsvoorzitster) Didier Reynders (federaal minister)
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Volksunie bestaat al veel langer en eiste destijds ook al amnestie ! Met collaboratie heeft het Vlaams Blok opgericht in 1978 niets te maken, net als ik die geboren werd in 1955 ! Ik ben geen racist en discrimineer niemand ! Ik ben wel Vlaming en fier ! ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Zeveraar... laat maar zitten, ik heb geen zin om neonazi's te chatten.
Fieseler, Ice-man, Raven, ancapa, Koenraad M. en C°: ga wat buiten spelen nu het zonnetje nog schijnt. ![]()
"Islam is the sword the left is using to slit the throat of America." Charlie Kirk social media post, 8 September 2025 Laatst gewijzigd door thePiano : 4 september 2004 om 13:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toon mij nu eens aan welke verdienste ge daaraan hebt.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |